Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Leendert
Heb ik ergens iets teveel van het goede gedaan? commentaar?

Zo vind ik 'm eigenlijk heel acceptabel; draai de release wat korter. Wat je er alleen nog over moet jagen is iets als Izotope Ozone of IK T-racks, dan gaat dat volume tenminste wat omhoog.

Origineel geplaatst door Yoozer
Zo vind ik 'm eigenlijk heel acceptabel; draai de release wat korter. Wat je er alleen nog over moet jagen is iets als Izotope Ozone of IK T-racks, dan gaat dat volume tenminste wat omhoog.

Ja, hij was te zacht ja. Maar t ging meer om die 'buzz' :biertje:
bedankt voor de info trouwens ik zal eens kijken wat ik kan doen. :okdan:

Hoi Leendert,

Deze heb ik met slechts 1 synth gemaakt. Geen software, of andere tools dan ook.

Misschien heb je er wat aan.

Attachments

• shit1.mp3
    217,5 KB · Bekeken: 144
Zijn we nog steeds met deze thread bezig?
Hey Leendert, je hebt volgens mij nu wel genoeg informatie verzameld toch?
Ga nu gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen totdat je d'r helemaal gek van wordt!
En de volgende dag weer opnieuw beginnen! Da's de enige manier...

Ja, ben al vanaf het begin bezig met oefenen, en toen ik hier kwam vragen kwam ik vanaf een dnb forum af. Maar die wisten vrij weinig van Hardcore af. (amerikanen he!) Dusja, ik blijf nu goed oefenen! :dj:

Origineel geplaatst door klausito
Misschien heb je er wat aan.

heeft ie er gelijk een mooie hi-hat bij :confused:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
heeft ie er gelijk een mooie hi-hat bij :confused:

Precies....:D ... en anders knipt ie de kick er maar uit... of de hihat.. tis maar hoe je het bekijkt...

Het was eigenlijk om aan te geven dat je echt geen jaren op zoek hoeft te gaan naar een "vette profFessionele hardcore" kick drum... maar deze met slechts 1 machine, zonder externe fx of compressie of wat dan ook, kunt "maken". En zelfs zonder pc.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik begin nu wel een keer een beetje benieuwd te worden .... je spreekt altijd met ''we'' wie zijn ''we'' ? :)

Hey reso... kijk ff op onze site dan kom je misschien wat meer te weten.... staat op mijn profiel

Origineel geplaatst door fjoesz
t lijkt alsof je je vinger tegen een jack houdt die snoeihard in je gitaarversterker staat en ergens in de verte hoor ik een klap

hij lijkt me te weinig attack te hebben.. te weinig punch.. en te weinig laag

LOL

ja creatieve manieren van muziek maken. kan me herinneren dat ik hier eens een post heb gelezen over een kerel die tapes afspeelde en t daarna weer opnam met een of andere gare microfoon. :walker: Creative minds hier, Ik hou daar wel van ;)

ben ook eens aan het prutsen gegaan met gedistorte harde kicks.
oké hebben we twee scenario's

sc 1. het beukt, maar het is 1 grote rommel, ruis kraak piep en nog meer rare niet gedefinieerde dingen. rauw, dat wel, maar maak het graag weer wat strakker nu. (voorbeeld niet beschikbaar)

sc 2. het komt in de richting, klinkt (soms) lekker smeuig, maar heeft het nét niet. indien het weer beukt, zitten we weer in scenario één :) (voorbeeld even snel in elkaar gezet, maar nogal te lief) (krijg je dus zoiets (mp3) klik)

tips?:halleluja

Laatst gewijzigd:
wat me opvalt; het bovenstaande voorbeeldje klapt steeds beter naarmate je het harder afspeelt. is dat een normaal verschijnsel?

Origineel geplaatst door Roel
ben ook eens aan het prutsen gegaan met gedistorte harde kicks.
oké hebben we twee scenario's

sc 1. het beukt, maar het is 1 grote rommel, ruis kraak piep en nog meer rare niet gedefinieerde dingen. rauw, dat wel, maar maak het graag weer wat strakker nu. (voorbeeld niet beschikbaar)

sc 2. het komt in de richting, klinkt (soms) lekker smeuig, maar heeft het nét niet. indien het weer beukt, zitten we weer in scenario één :) (voorbeeld even snel in elkaar gezet, maar nogal te lief) (krijg je dus zoiets (mp3) klik)

tips?:halleluja

wil je beats strakker maken, moet je gates gebruiken .... en verder kan de kick wel wat meer laag en drive gebruiken
meer compressen en meer bass en smerige overdrive..... dan komt t wel goed :)

Ik was ff bezig geweest met een kick maar heb er een paar vragen over. Hoe tem je je kick een beetje zonder dat het heel erg te koste gaat van de dikte er van. M'n level meter staat nu namelijk praktisch stil en heb ook het gevoel dat door de compressie die ik toe heb gepast, het dynamiek er een beetje uit is.
Zoals ik nu de kick heb, is hij ook bijna niet te mixen hebben jullie hier truukjes voor? Ik sample m'n kick liever niet zodat ik er nog een beetje mee kan freaken en moet het dus oplossen met effecten.

Attachments

• kicktest.mp3
    527,3 KB · Bekeken: 128
Ik heb weer eens een keer een probleem. Ik heb nou een kick, maar hoe maak ik die nou dikker. De buzz is dan wel goed maar het drum geluidje zegmaar dat word niet echt zoiets als wat bijv. angerfist heeft. Ik heb hier een voorbeeldje van wat ik nou heb, weet iemand wat ik fout doe?

Attachments

• untitled.mp3
    149,5 KB · Bekeken: 158
Ja hij knalt niet meer zo, het buzzertje is wel cool. Misschien moet je hem een keer door een exciter laten gaan.

Origineel geplaatst door 4tune
Ik was ff bezig geweest met een kick maar heb er een paar vragen over. Hoe tem je je kick een beetje zonder dat het heel erg te koste gaat van de dikte er van. M'n level meter staat nu namelijk praktisch stil en heb ook het gevoel dat door de compressie die ik toe heb gepast, het dynamiek er een beetje uit is.
Zoals ik nu de kick heb, is hij ook bijna niet te mixen hebben jullie hier truukjes voor? Ik sample m'n kick liever niet zodat ik er nog een beetje mee kan freaken en moet het dus oplossen met effecten.

als je m sampled kun je er ook mee freaken hoor , een sampler heeft ook filters
als je een zwaar overstuurde beat heb gooi er een een kick onder die niet al te zwaar verkracht is en je heb weer punch

je zou ook met 1 beat kunnen freaken en gewoon een andere beat mee laten lopen ...alleen moet je uiteraard wel een beat gebruiken die er een beetje bij past ... of een klein beetje net zoals jou andere kick is verkracht, maar niet zo zwaar dat je ook bij deze kick weer alle punch en laag mist ...

kicks stapelen dus ... daar worden ze dik van en meer bass toevoegen

Origineel geplaatst door Leendert
Ik heb weer eens een keer een probleem. Ik heb nou een kick, maar hoe maak ik die nou dikker. De buzz is dan wel goed maar het drum geluidje zegmaar dat word niet echt zoiets als wat bijv. angerfist heeft. Ik heb hier een voorbeeldje van wat ik nou heb, weet iemand wat ik fout doe?
je basiskick is niet goed, sowieso speel je m al te laag af en je moet nog ff prutsen met de attack en decay van je pitchenvelope

kan er niet zoveel meer van maken. lelijke rammel erin. heb even kickje van leendert door soundforge gehaald :confused:

Attachments

• untitled-1.mp3
    44 KB · Bekeken: 147
heb ook ff wat geprobeerd, met een pitchbend lopen klooien, eq + distortion + eq erachteraan...alleen het laag ontbreekt nog wat, maarja..

Attachments

• leendertdoordemangel.mp3
    146,9 KB · Bekeken: 134
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back