Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb hier een leuke kick maar heb er wel een bekken overheen gedaan anders word die gejat... we hebben hem laatst gemaakt.... jomox door een sherman en door en gitaarpedaal...... uiteindeijk door een focusrite compounder en voila..:)

Attachments

• voorbeeldje.mp3
    20,8 KB · Bekeken: 204
zon gedrag zet me aan tot het stelen van jouw kicks, hihats en andere dingen

jeeezs.. "anders wordt die gejat" :stupid :stupid

Origineel geplaatst door Nightstorm
euh..het gaat hier om hardcorekicks :confused:

Er bestaat niets zoiets als een hardcore kick.

Nog een kick.

Attachments

• prut2.wav
    110,7 KB · Bekeken: 180
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
zon gedrag zet me aan tot het stelen van jouw kicks, hihats en andere dingen

jeeezs.. "anders wordt die gejat" :stupid :stupid

Zou jij het leuk vinden dat jouw kicks gebruikt worden in nummers en eerder worden uitgebracht dan jouw nummers... dan lijkt het net of jij ze gejat hebt...

Oke, ik zal het maar gewoon doen met layeren van kicks zoals 909's en dan buzz en fuzz distortion enzo eraan toevoegen. Iemand die een paar leuke gratis VST's weet? (ik weet wel dat ik ze op KVR moet downloaden, maar welke is leuk voor hardcore?) En dan heb ik het dus over kicks zoals die van angerfist enzo, echt beetje mijn stijl. :geslaagd:

Origineel geplaatst door Outback
Zou jij het leuk vinden dat jouw kicks gebruikt worden in nummers en eerder worden uitgebracht dan jouw nummers... dan lijkt het net of jij ze gejat hebt...

Zelfde kick als in Neophyte's 'One of those days'. Ook aan het einde met zo'n crash eronder. Heb jij m niet gepikt..? :D

ah, je hebt guitarrig.. daar kan je best kicks mee maken hoor..

hier een voorbeeld wat ik gemaakt heb in fruityloops.

http://bohmer.tweakdsl.nl/Steve/bdrum.mp3

En de uitleg hoe ik deze gebrouwen heb.

1 909 sample kick (iets meer bass met EQ)
filter op bandpass, resonance voluit, cutoff helemaal terug.
Op het eerste kanaal Filtroid geladen (tc powercore) doorgeroute naar kanaal 2 met daarop het volgende:
guitarrig (preset flower phaser, cabinets & mics uit) en een simpele tape delay (niet te hard)
Op kanaal 2 weer wat eq'en, voornamelijk mid & high.
Dan weer doorgelust naar kanaal 3 en hier een compressor op gezet.

En nu lekker freaken met bijv. drive van filtroid of de BP filter.
Op t laatst knalt ook de lfo van filtroid aan maar dat was niet de bedoeling, alhoewel dat wel een smerig industrial achtig geluidje creeerd :)

Deze setup gebruik ik het meest voor mn industrial achtige tracks, ff andere bassdrum inladen en wat draaien aan de knopkes en je hebt weer een andere sound.
Het lijkt allemaal moeilijk maar zoals al meerdere malen is gezegd, veel met de knopjes spelen dan kom je er wel uit.. ;)

Ik heb hier een leuke kick maar heb er wel een bekken overheen gedaan anders word die gejat... we hebben hem laatst gemaakt.... jomox door een sherman en door en gitaarpedaal...... uiteindeijk door een focusrite compounder en voila..:)

ik begin nu wel een keer een beetje benieuwd te worden .... je spreekt altijd met ''we'' wie zijn ''we'' ? :)

Ik denk Jip & Janneke ...

In de 1e pagina's had ik al het gevoel dat het hier om een fake ging ...

Maar gast (Leendert): waarom ga je zelf gewoon niet op zoek en ga freaken. Dingen vragen kan nooit kwaad, maar ik krijg het gevoel dat je zelf geen fuck uitvoert en alles maar laat uitkauwen. Dat je bepaalde dingen nog niet weet/snapt is geen punt, maar ga zelf ook eens op onderzoek uit. Je bent "perfectionist", wil niet van platen rippen maar accepteert wel kicks van users hier. Hoe anders is dat dan? Een "perfectionist" zal eerder niet dan wel vragen, omdat diegene alles zelf wil uitvinden/doen op zijn eigen wijze!

Tip: ga naar een winkel, koop een fatsoenlijke sample cd met allerlei potten en pannen, zet die op je PC en ga kutten. Oeverloos. DOEN! Zo leer je zelf het meest. Én, je creert je eigen stijl/manier van werken.

Op gang geholpen worden kan geen kwaad, maar jij zit achterover en wacht totdat iemand je een hit geeft ..

Jaa, jij redt t wel ...

denkte nu echt dat er iemand ne kick ga herkennen?? WAKE UP!!!! ... en dan nog.... WHO CARES?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
denkte nu echt dat er iemand ne kick ga herkennen?? WAKE UP!!!!

Ik denk dat er bij jou eerder een wekker moet afgaan ..

Er worden zovaak kicks geript, en deze zijn vaak nog te herkennen ook. En er lopen massa's mensen die goed luisteren naar kicks of ze nieuw/geript/weet ik veel zijn ;)

En ik care. Kicks zijn belangrijk. Het is je weerspiegeling. Kicks kunnen het maken/breken.

En meneer AF had er nog een handje van deze ook te rippen en zo zelf een hit mee gescoord:

M2S - Chronic Disorder (File kick ;) )

ik wil niet lullig zijn ..

maar die kick die je gepost had (outback) was erg standaard ..... persoonlijk zou ik me niet druk maken als ie werd gejat ..
hij klinkt verder leuk ... maar niet speciaal .. jomox door de filterbank met een beetje standaard settings is al velen malen gedaan :)

denk ook niet dat je uberhaupt zelf deze kick zou herkennen als ie werd gebruikt ....

tjaaa.. wat weet ik nu? :) ik was ff vergeten dat dit om hardcore ging ..... waar ALLES rond de kick draait

mn oprechte excuses!!

Origineel geplaatst door The Unholy
Zelfde kick als in Neophyte's 'One of those days'. Ook aan het einde met zo'n crash eronder. Heb jij m niet gepikt..? :D

Zeker van niet en hij is niet precies hetzelfde en als ik hem gepikt had dan was die niet zo lang:)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back