Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Negative Plus
Ik onderschat hardcore kicks.
Wat is er zo moeilijk aan?? (serieuze vraag)

Zal binnekort ook wat posten.
Zelf luister ik niet naar hardcore(slecht voor je oren).
Ga als ik thuis kom aan de slag zonder naar jullie kicks te luisteren, ben dan benieuwd naar het verschil.

Als ik het goed begrijp moet hij dus punchie zijn, hard en veel laag.

Ben benieuwd :)

Deed tommyknocker niet z'n kicks met een fireworx?? Naja, boeit verder eigenlijk ook niet, er zijn meerdere manieren om dat soort kicks te maken :) Ik vind die kick overigens persoonlijk niet echt geweldig.., ik heb wel eens vettere in zn tracks gehoord..

Origineel geplaatst door Leendert
Achja, smaak. Maar iig een filterbank dus. :biertje:

waarschijnlijk nog wel in combinatie met wat anders.. mijn fb klinkt niet zo rauw, de fb1 schijnt rauwer te zijn, maar zo rauw als dit kan ik niet oordelen.. de laatste kicks die je hoort lijken iig erg op een kick uit de fb wanneer je de bandpass knop tweaked.. kan ook een kick zijn uit meerdere kanalen waar verschillende distortion bakken op aangesloten zijn op 1 daarvan lijkt dus iig een fb te staan

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Deed tommyknocker niet z'n kicks met een fireworx?? Naja, boeit verder eigenlijk ook niet, er zijn meerdere manieren om dat soort kicks te maken :) Ik vind die kick overigens persoonlijk niet echt geweldig.., ik heb wel eens vettere in zn tracks gehoord..
idd, die van 'Battle for the mind' vind ik masterlijk, die ramt echt flink!!:{

Zo, nu vind ik hem wel geslaagd. :) (sorry nogmaals dat ik zovaak post maar dit noem ik wel flinke attack.)

Attachments

• hc kick.mp3
    254,1 KB · Bekeken: 109
Dat 'wat' is veel posten? :D

Maar kick is netjes. Heeft een goede attack. Klinkt mij een beetje als een Frenchcore kick. Heeft zo'n zeurderige toon.

hehe, naja dat zowizo. Maar ik vind deze kick geslaagd en aangezien de kick van tommyknocker werd afgezeken denk ik van hoef ik me verder van dit zootje ook niks aan te trekken. :D

Leendert deze heeft wel iets meer body, enz.

Maar je wil groeien hehh. Dus Leendert.. leg uit..

Hoe heb je deze kick precies gemaakt? Dus:
- welk programma, welk vst, welk sample
- welke, fx, welke filters, welke instellingen

Misschien kan ik je dan (betere) tips/advies geven. Als je die van mij wel wil aannemen natuurlijk *D een student moet zn leraar wel vertrouwen hehh :D .

@=Xtrecist= .. De kicks in 'Battle for you Mind' vind ik ook wel tot de slechtste van Tommyknocker. Ik vond zn kicks uit bijvoorbeeld 'The Aftermath' STUKKEN vetter. Niet te vergelijken eigenlijk. Maar ja.. Het is puur een kwestie van persoonlijke smaak inderdaad....

Origineel geplaatst door Terra Pee
@=Xtrecist= .. De kicks in 'Battle for you Mind' vind ik ook wel tot de slechtste van Tommyknocker. Ik vond zn kicks uit bijvoorbeeld 'The Aftermath' STUKKEN vetter. Niet te vergelijken eigenlijk. Maar ja.. Het is puur een kwestie van persoonlijke smaak inderdaad....
Mee eens.. Die uit The Aftermath is zwaar vet.. Echt een aparte kick, vooral dat staartje dat erachter aan komt heeft hij heel erg cool gedaan!

Origineel geplaatst door Leendert
oke nog maar een keer. 8~

het mist alleen zoveel punch, ik bedoel euh body. het klinkt pas als je je speakers zo hard zet dat ze eigenlijk kapot zouden gaan.

The Aftermath heerst helemaal als track. Alles klopt, klinkt en doet!!

Die jij noemt ken ik denk ik niet. :)

Origineel geplaatst door Terra Pee
Leendert deze heeft wel iets meer body, enz.

Maar je wil groeien hehh. Dus Leendert.. leg uit..

Hoe heb je deze kick precies gemaakt? Dus:
- welk programma, welk vst, welk sample
- welke, fx, welke filters, welke instellingen

Misschien kan ik je dan (betere) tips/advies geven. Als je die van mij wel wil aannemen natuurlijk *D een student moet zn leraar wel vertrouwen hehh :D .

oke. Fruity Filter, Fruity Fast Dist, GuitarRig 2, Waves Q10 Paragraphic EQ, TRacks Compressor, dan voor de bass Waves RBass en Waves Max Bass.

Ohja en verschillende 909 samples. De ene met veel punch de andere met veel bass. Kheb ook nog een nieuwe gemaakt pm maar als je m wilt luisteren.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back