Origineel geplaatst door Leendert
Kdenk dat jullie me redelijk ver op weg hebben geholpen. Nu moet ik het toch zelf doen.
je heb 501 posts en 400 daarvan zijn geposte kicks, lijkt me idd dat je nu toch de rest zelf moet doen en totdat je het (echt, en niet denkt) te pakken heb ff geen kicks meer post..
ik heb zelf trouwens ook een beetje brakke kicks gepost net, de laatst geposte kicks van mij misten nogal wat laag en klonken niet echt goed omdat ik er software matig weer teveel mee gerotzooit had.. over de koptelefoon klonken ze opzich wel ok.. tegen beter weten in toch weer dom geweest dus
als iemand nog eens een goeie tip heeft op welk volume of welke manier je je kicks het beste kan opnemen zonder dat al het laag bijna weg is na de opname hoor ik dat graag, het is toch niet normaal dat ik mn kicks altijd zo moet bijwerken met software om t laag terug te krijgen? een deel zal zich wel afspelen tijdens t ad/da proces.. maar dione heeft dezelfde converters en zijn kicks klinken nooit verrot, ben erg benieuwd wat hij en andere er verder nog allemaal mee doen na de opname van een kick uit hun hardware
persoonlijk neem ik kicks wel op rond de 0db (wat volgens mij ook normaal is)
en daarna moet ik er met teveel eq weer overheen + (multiband) compressor(s) + expander plugs om het weer een beetje normaal te laten klinken
hoe vet ze ook klinken op de mengert, na de opname klinken ze vaak kut en moet ik er teveel aan doen om t recht te trekken.. ben benieuwd of iets over t hoofd zie bij de opname dus..
- edit -
Dione zal zn kicks wel rechtstreeks in zn sampler samplen neem ik aan, maar ik wil graag mn kick live opnemen in mn track, iemand tips dus?