Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Tsja misschien moet ik dit niet postten maar toch...lees nou ff terug hier moet je gewoon niet meer op reageren de thread staat vol met tips/tricks maar ja als je het niet wil begrijpen of niet tegen kritiek kunt dan bok maar op..en waar gaat het nu over ? Oldskool sjizzle blablabla ik dacht dat het over distorted kicks ging ?:confused:

Origineel geplaatst door Franz.K.
Zucht.

Nog één keer: grow up.

Waar gaat dit nou weer over??? :Z

Wat wordt er hier nou gezeken op elkaar ? :confused:

Leendert moet alleen ff rustiger reageren op dingen, that's all. Hetzelfde geldt voor sommig anderen. Verders niks aan de hand.

Mbt tot de posts van Leendert idd eerst even rustig zelf meer aankloten met kicks en minder hier op het forum rondhangen en halve probeersels neerkwakken. Ik krijg bijna de indruk dat je geen zelfkritiek hebt en het forum daarvoor gebruikt. Zelfkritiek is misschien wel het belangrijkste als je iets wilt creeeren.

Kheb zat kritiek niel, maar t feit dat ik er inzit en dan op een gegevenmoment als ik iets de volgende dag (of na een uurtje) terugluister en denk whoo heb ik dit gemaakt? wat een balle herrie! dusja, komt ooit nog wel. :D
Als ik af en toe bot doe, dont worry. Ik haat je niet ik haat mezelf. :W

Volgens mij moet je het maken van tracks zien als iets waar je schik in hebt. Een hobby.
Dit houdt niet in een krampachtige dwang naar perfectie.

Ga eerst eens een verzameling leuke sounds creeeren, kicks, leads, breaks etc. Gewoon vanalles in elkaar flansen waarvan jij denkt van dit wil ik op dit moment maken. Ongeacht de kwaliteit,vorm of stijl hiervan, als je er zelf maar achter staat.

Streven naar een zo goed mogelijke kwaliteit is goed maar vergt veel tijd, kennis en eigen ervaring. En volgens mij kan je dit alleen bereiken als je er fun in hebt en niet met bovengenoemde frustraties.

En 1 tip haat jezelf niet. Is nergens voor nodig.

Succes.:biertje:

Ondertussen dat ik dingen maak luister ik ook veel naar kwaliteit producties. Van onder andere tha playah. Luister eens naar 'Fuck the Fame' of 'BlingBling'. :okdan:

Weetje, Fuck it. Ik doe waar ik zelf zin in heb! LEKKER PUH!

Maar val er ons niet zo vaak mee lastig ...
Ik denk dat als je deze hele draad over 6 maanden nog eens leest, dat je er redelijk anders naar kijkt en luistert.
Ga gewoon aankloten en post niet elke fucking seconde die je hebt uitgehoest ...

Suc6 pik. Go 2 work.

Origineel geplaatst door Franz.K.
Gepest op school ?

Het is me ook echt om het even of je gear voor kerst of je verjaardag krijgt, hou op goos. Grow up.
whahaha8o)

Origineel geplaatst door Leendert
Kdenk dat jullie me redelijk ver op weg hebben geholpen. Nu moet ik het toch zelf doen.

je heb 501 posts en 400 daarvan zijn geposte kicks, lijkt me idd dat je nu toch de rest zelf moet doen en totdat je het (echt, en niet denkt) te pakken heb ff geen kicks meer post..

ik heb zelf trouwens ook een beetje brakke kicks gepost net, de laatst geposte kicks van mij misten nogal wat laag en klonken niet echt goed omdat ik er software matig weer teveel mee gerotzooit had.. over de koptelefoon klonken ze opzich wel ok.. tegen beter weten in toch weer dom geweest dus :stupid

als iemand nog eens een goeie tip heeft op welk volume of welke manier je je kicks het beste kan opnemen zonder dat al het laag bijna weg is na de opname hoor ik dat graag, het is toch niet normaal dat ik mn kicks altijd zo moet bijwerken met software om t laag terug te krijgen? een deel zal zich wel afspelen tijdens t ad/da proces.. maar dione heeft dezelfde converters en zijn kicks klinken nooit verrot, ben erg benieuwd wat hij en andere er verder nog allemaal mee doen na de opname van een kick uit hun hardware

persoonlijk neem ik kicks wel op rond de 0db (wat volgens mij ook normaal is)
en daarna moet ik er met teveel eq weer overheen + (multiband) compressor(s) + expander plugs om het weer een beetje normaal te laten klinken

hoe vet ze ook klinken op de mengert, na de opname klinken ze vaak kut en moet ik er teveel aan doen om t recht te trekken.. ben benieuwd of iets over t hoofd zie bij de opname dus..

- edit -

Dione zal zn kicks wel rechtstreeks in zn sampler samplen neem ik aan, maar ik wil graag mn kick live opnemen in mn track, iemand tips dus?

Mensen,

Het spijt me zeer. Ik ben te fanatiek bezig geweest. Hoe leuk ik het ook vind, of hoe graag ik het ook wil, het is me nog niet echt zo goed gelukt. Oke, bad luck, weinig mezelf afgekraakt en tesnel tevreden. Het gaat thuis nu heel slecht en hoop niet dat ik het huis uit moet. Als dit wel is zet ik mijn hobby over een jaartje ofzo pas weer voort. Maar tot die tijd doe ik eventjes rustig aan. Nee, ik ben niet gepest op school en ik ben niet een of andere computergeek. Ik houd er niet zo heel erg van als mensen mij gaan afzijken. Graag respect, of gewoon niet reageren ik heb het ook niet al te makkelijk in mijn leven gehad en misschien is dat waarom ik hardcore maak. Ik weet het niet maar iets trekt mij aan. Die duistere kant eraan wat ik zelf eigenlijk nooit maak. Binnenkort zal ik eens wat expirimenteren met wat duistere hardcore en kijk ik wat ik er optimaal uit kan halen.

De samenhorigheid van de gabbers is gewoon terug godverdomme! :luv:

Hey Leendert,

Fanatiek was je zeker :D
minder om te horen dat t ff slecht gaat, komt vast wel weer goed :)

en die opmerkingen dat je gepest zou zijn zou ik me niet teveel van aan trekken joh.. tis internet maar..
laat je niet gek maken :D

Origineel geplaatst door Leendert
Mensen,

Het spijt me zeer. Ik ben te fanatiek bezig geweest. Hoe leuk ik het ook vind, of hoe graag ik het ook wil, het is me nog niet echt zo goed gelukt. Oke, bad luck, weinig mezelf afgekraakt en tesnel tevreden. Het gaat thuis nu heel slecht en hoop niet dat ik het huis uit moet. Als dit wel is zet ik mijn hobby over een jaartje ofzo pas weer voort. Maar tot die tijd doe ik eventjes rustig aan. Nee, ik ben niet gepest op school en ik ben niet een of andere computergeek. Ik houd er niet zo heel erg van als mensen mij gaan afzijken. Graag respect, of gewoon niet reageren ik heb het ook niet al te makkelijk in mijn leven gehad en misschien is dat waarom ik hardcore maak. Ik weet het niet maar iets trekt mij aan. Die duistere kant eraan wat ik zelf eigenlijk nooit maak. Binnenkort zal ik eens wat expirimenteren met wat duistere hardcore en kijk ik wat ik er optimaal uit kan halen.

De samenhorigheid van de gabbers is gewoon terug godverdomme! :luv:

Hey Leendert vergeet dit niet, juist nu het slecht gaat moet je niet vergeten alles wat in je opkomt qua inspiratie op te schrijven of vast te leggen. Kan later, in betere tijden, een heel ander gevoel geven over de komende shit die je krijgt.

Origineel geplaatst door BvdB
Hey Leendert vergeet dit niet, juist nu het slecht gaat moet je niet vergeten alles wat in je opkomt qua inspiratie op te schrijven of vast te leggen. Kan later, in betere tijden, een heel ander gevoel geven over de komende shit die je krijgt.

indeed... juist in tijden dat het kut met jezelf gaat, borrelen de vetste muzikale dingen eruit... (bij mij in ieder geval) :eureka:

Origineel geplaatst door BvdB

IDEM DITO :dj:

May the Forze be with you.... 8D En een bakkie thee erbij helpt ook wel :koffie:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

ik heb zelf trouwens ook een beetje brakke kicks gepost net, de laatst geposte kicks van mij misten nogal wat laag en klonken niet echt goed omdat ik er software matig weer teveel mee gerotzooit had.. over de koptelefoon klonken ze opzich wel ok.. tegen beter weten in toch weer dom geweest dus :stupid

als iemand nog eens een goeie tip heeft op welk volume of welke manier je je kicks het beste kan opnemen zonder dat al het laag bijna weg is na de opname hoor ik dat graag, het is toch niet normaal dat ik mn kicks altijd zo moet bijwerken met software om t laag terug te krijgen? een deel zal zich wel afspelen tijdens t ad/da proces.. maar dione heeft dezelfde converters en zijn kicks klinken nooit verrot, ben erg benieuwd wat hij en andere er verder nog allemaal mee doen na de opname van een kick uit hun hardware

persoonlijk neem ik kicks wel op rond de 0db (wat volgens mij ook normaal is)
en daarna moet ik er met teveel eq weer overheen + (multiband) compressor(s) + expander plugs om het weer een beetje normaal te laten klinken

hoe vet ze ook klinken op de mengert, na de opname klinken ze vaak kut en moet ik er teveel aan doen om t recht te trekken.. ben benieuwd of iets over t hoofd zie bij de opname dus..
B]

Hm vreemd.
Ik kan je niet zoveel helpen ..in de zin van.. ik heb maar vier stuks gear incl. mn mengert en ik gebruik een Creative Audigy 2 ZS(Plat. Pro) geluidskaart. niet echt PRO dus. Toch vind ik mn opnames wel redelijk goed (nee, ik weet niet wat jullie denken).

Wat ik doe:
Ik neem op in Samplitude en zorg dat mijn opname NET niet gaat clippen. Rond 0db dus.
Soms neem ik rechtstreeks op via het instrument (microKORG, EMX-1 of mBase01). Dan krijg sowieso het zuiverste geluid.
Tegenwoordig neem ik vaak op via de MAIN OUTS van mijn nieuwe Behringer Xenyx 1202 (hoezo waarde voor je geld). Op deze mengert geef ik hm iets meer laag. Mijn mening is dat equalisen op een analoog mengert een stuk natuurlijker klinkt als equalisen in een software sequencer.
Verder heb ik geluk dat precies deze instrumenten superveel laag hebben. Maar daar heeft niks mee te maken denk ik want jij hebt hebt ook gruwelijke beesten.
Misschien is het toch een instelling op je geluidskaart.

Edit: verder doe ik er (nog) niet veel mee softwarematig. Soms een reverb(te duur om goede hardware reverb te halen) en heel af en toe een compressor (maar ik weet nog niet echt hoe die werkt).

Succes ermee en laat wat horen.

Ps. ik vond jou vorige pogingen niet verkeerd hoor.

Origineel geplaatst door Terra Pee
Mijn mening is dat equalisen op een analoog mengert een stuk natuurlijker klinkt als equalisen in een software sequencer.

precies daar heb je absoluut gelijk in, en daarom baal ik ook als een stekker dat ik na de opname alles weer ruw moet bijschaven met software.. vroeger (mja vroeger iig een tijdje terug) nam ik ook mn geluid op vlak voordat t ging clippen, dit zat trouwens wel een eind boven de 0db op mn geluidskaart, maar t gehele karakter van mn track was ik nooit zo over te spreken, pas toen ik op 0db alles ben gaan opnemen is t kwalitatief beter gaan klinken.. misschien dat dit t resultaat is van net alles op t randje opnemen dat t in zn geheel toch slecht klinkt.. wat ik trouwens nog wel eens deed eerder is de kick meerdere keren opnemen, de opname weer naar de mixer routen en nog een keer opnemen met meer laag en ook dan moest ik vaak nog weer met software bijschaven.. maar goed tis allemaal wel een gedoe zo.. had gehoopt dat ik t wat minder omslachtig allemaal in 1 keer voor elkaar zou krijgen

Deze voor Terra Pee aangezien zijn shit echt zwaar in de clip stond probeerde ik nu iets ruigs te maken wat niet stond te clippen. :D

Attachments

• een nietclip kick.mp3
    462,1 KB · Bekeken: 135
ik heb trouwens gebalanceerde kabels besteld.. op t moment gebruik ik 3 meter ongebalanceerd van mn mixer naar mn geluidskaart toe.. misschien heb ik last van signaal verlies ofzo.. ben benieud of t gaat werken..

@ leendert: Leuke kicks :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back