Een fontein van rode wijn...

pazkal

Stamgast
...over mijn, onlangs via dit forum aangeschafte, Korg Kontrol49. En dan vooral de drumpads-sectie! Iemand ervaring met rode wijn? Ik heb de bak inmiddels flink gestript, maar de printplaat waar het om gaat zit natuurlijk muurvast dankzij de potmeters en schuiven aan de bovenkant. Ik heb deze er eigenlijk niet af willen halen, met keukenpapier zoveel mogelijk tussen de pads vandaan gedept, op z'n kop gehangen en zo laten drogen.

Ik verwacht eigenlijk niet dat iemand ervaring heeft met het uit elkaar halen van genoemde controller, maar wat zijn de eigenschappen van rode wijn in deze? Volgens mij gaat het oxideren als een malle, maar ben eigenlijk ook huiverig om het ding echt helemaal te strippen.

Iemand tips? Behalve het niet meer omgooien van rode wijn dan, die ken ik al.

groetjes
P

.........alcohol maakt meer kapot dan je lief is.................. Sorry, deze lag teveel voor de hand

Misschien goed fohnen (niet te heet overigens). Er is hier wel vaker een thread over geweest, maar kon hem zo gauw even niet vinden.

stekker eruit halen, open schroeven
en aan de gang met een vochtige doek denk ik...

na het schoonmaken goed laten drogen voordat je hem weer aanzet natuurlijk...

Ja die thread heb ik gelezen, ging over koffie met suiker volgens mij? Ook iets over lekkage op zolder ofzo. Afijn, kom er met een föhn ook nauwelijks bij dus dat biedt geen soelaas in deze.

Vanavond maar de balans opmaken. Ik vraag me toch wel waar vocht nou desastreuzer voor is, draai-, schuif- of drukknoppen. Ik heb stille hoop dat die drumpad-sectie uit 1 rubber vel van 4x4 pads bestaat en er dus een minimale hoeveelheid vocht tussen door komt, wellicht alleen wat aan de zijkanten. Ik trof wel wat vocht op de onderplaat aan, er is dus wel iets tussendoor gekomen.

We gaan het zien, bedankt voor de tip aangaande drank. Ik kende hem al, maar blijkbaar klopt ie meer dan ik gehoopt had.

Houd wijn, je vriendin (of anderzijds met de typische "vrouwelijke" trekjes) en vooral de combinatie altijd verre van je kostbare apparatuur... ;)

ik heb het zelfde wellus gehad met een lichtorgel en bier.

ik heb toen de boel onmiddelijk open en uitelkaar geschroeft.

de print schoongespoeld onder de kraan. en vervolgens droog geföhnt.

het ding werkt nog steeds.

Origineel geplaatst door daddy d
ik heb het zelfde wellus gehad met een lichtorgel en bier.

ik heb toen de boel onmiddelijk open en uitelkaar geschroeft.

de print schoongespoeld onder de kraan. en vervolgens droog geföhnt.

het ding werkt nog steeds.

ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad met mijn ecler smac pro 4 mixer en rum van een dj die er op aan het draaien was

alle stroom onmiddelijk eruit (we hadden nog een gemini 626 staan, die overnam op het feestje, zodat er maar een kleine minuut geen muziek was), printplaat onmiddelijk afspoelen met gedestilleerd water (had de zaaleigenaar staan), uitgebreid laten drogen (fohnen op zachte temperatuur kan, maar ik heb hem in een filmdroogkasst gehangen op 35°C) en hij werkte weer. Nu, een jaar of 5 later nog steeds, maar mijn faders zijn wel aan vervanging toe.

Origineel geplaatst door pazkal
Ja die thread heb ik gelezen, ging over koffie met suiker volgens mij? Ook iets over lekkage op zolder ofzo. Afijn, kom er met een föhn ook nauwelijks bij dus dat biedt geen soelaas in deze.

Vanavond maar de balans opmaken. Ik vraag me toch wel waar vocht nou desastreuzer voor is, draai-, schuif- of drukknoppen. Ik heb stille hoop dat die drumpad-sectie uit 1 rubber vel van 4x4 pads bestaat en er dus een minimale hoeveelheid vocht tussen door komt, wellicht alleen wat aan de zijkanten. Ik trof wel wat vocht op de onderplaat aan, er is dus wel iets tussendoor gekomen.

We gaan het zien, bedankt voor de tip aangaande drank. Ik kende hem al, maar blijkbaar klopt ie meer dan ik gehoopt had.

vocht, in de zin van water (puur h2o), zal je apparaat niet zo ernstig beschadigen MITS de stroom eraf is zodat kortsluiting onmogelijk wordt gemaakt. Vele vloeistoffen echter, zijn licht corrosief waardoor ze contactjes kunnen beschadigen.

Origineel geplaatst door Meinte37
Houd wijn, je vriendin (of anderzijds met de typische "vrouwelijke" trekjes) en vooral de combinatie altijd verre van je kostbare apparatuur... ;)

Met als uitzondering:

Attachments

• chickgear.jpg
    chickgear.jpg
    99,2 KB · Bekeken: 95
kun je niet de potmeters en schuiven van het bedieningspaneel trekken, aan de buitenkant dus?

Zie dat er nog volop gepost wordt, dus ook nog maar even de afloop van dit hachelijke avontuur.

Uiteindelijk toch helemaal gestript, knoppen en faders er af gehaald (zaten nogal vast, dus liet ze liever zitten) en open gemaakt. 50 schroeven later lagen alle printplaten voor m'n neus en ben ik met wattenstaaf en lauw water aan de slag gegaan. En da's eigenlijk maar goed ook, want er was toch aardig wat tot op de printplaat doorgedrongen. Gelukkig zaten die pads (van de Kontrol49 dus) niet zo dicht op de printplaat, dat heeft een hoop gescheeld. Was een hoop rode wijn op het rubberen verbindingsmatje van de pads blijven zitten.

Hele ding schoongemaakt, dag laten drogen en weer in elkaar gezet. Doet het inmiddels weer naar volle tevredenheid en ik pingel weer als nooit tevoren !

Back