Clavia Nord Stage

jukkierules

Nieuwkomer
Ik heb sinds november 05 de Nord Stage van Clavia. Deze stage is echt te gek. De perfecte combi van synth, hammond en fender rhodes/ clavinet. Na aanschaf heb ik mijn Roland RD700, Hammond XB1 direct verkocht. Mijn Roland RS70 synth staat nu te koop op marktplaats. Ik kan volstaan met één keyboard. Dat scheelt een hoop gesjouw...

Voor hen die de stage nog niet geprobeerd hebben: je weet niet wat je mist!

Zijn er al meer gebruikers die ervaring met de stage hebben?

Attachments

• nord stage.jpg
    nord stage.jpg
    83,5 KB · Bekeken: 78
Eerste ontmoeting...

Eerste ontmoeting...

Daar stond hij dan. Knalrood, zoals we gewend zijn van Nord.
Toch maar eens proberen dan (Wat een prijs, zeg!!)
Acoustische piano maar eerst. Tegenvaller, korte release, hier en daar warme, doch niet helemaal lekker aanvoelende klank. Daar zal ik niet van gaan houden.
E-piano dan. Mooi! Vooral de Wurlitzer, daar zou ik wel wat mee kunnen. De overige E-piano's zitten tussen lekkere wollige en funky, snappy. Goed gedaan.
Dan de orgels. Gaaf, zoals die drawbars werken met lampjes! Lekkere orgeltjes gehoord, maar zeker ook mindere. Goeie Leslie-emulatie en distortion.
De synth geluiden heb ik niet voldoende beluisterd om daar iets van te kunnen zeggen. Wat ik er van gehoord heb, klonk wel ok.
Goeie stevige (rooie!) behuizing met degelijke knoppen, doet allemaal wat gedateerd aan. Zuinig display, had wel wat groter gemogen, met meer informatie. Bekende Nord handle en wheel op links aanwezig.
Al met al een echte podiumbak, denk ik. Zou het uitstekend doen in een band. Ik geloof dat je hem in de studio een beetje te kort zou doen.

Dit was mijn eerste kennismaking met de Nord Stage 88. Ik denk niet dat we het eens worden, de Stage en ik.

- Fender,Wurli, Hammond...echt super
- Piano's...goed maar wel minder tov de concurrenten
- Synth engine...hmmm...
- Bediening...super
- Klavier...is geen stage piano klavier (te licht)

Hoewel ik eeen absolute Clavia fan ben komt hij in eerste instantie over als "Yesssssssss........" maar na een tijdje als "Hmmmmmmmm.....". Ik zeg er bij dat je denk ik terecht kritisch mag zijn op een instrument van 2900 EUR,-
Ik vind het een soort "Super Polder Piano Synth" maar dan uit Zweden, te veel compromissen, niet echt iets nieuws dat er bovenuit springt. De synth sectie vind ik met 1 oscilator echt te beperkt, ook de FX sectie is niet echt geweldig uitgebreid en het klavier speelt te licht tov echte stage piano's. Ik vraag mij dan ook af of de Stage echt een succes gaat worden, ik zou mijn S90 of RD700 namelijk niet inruilen voor een Stage :erm:

Back