ESi4000 start niet meer op

Nightstorm

Ouwe rot
HELP!

M'n E-MU Esi 4000 start niet meer op

sampler-help.jpg

Veel meer dan dat je ziet op het plaatje doet 'ie niet, op een gegeven moment verschijnen er nog wat van die muzieknootjes op het schermpje maar verder niks, noppes, nada :erm:

Ik heb in de manual gekeken, enige dat ik kon vinden was de scsi-kabel eruit trekken maar dat helpt dus niks...

Wie oh wie kan me helpen?

Misschien is het een ID om het ding open te schroeven, het geheugen eruit te halen en vervolgens weer opnieuw erin te doen?

Misschien simpel, maar als het werkt.....

Suc6 iig :okdan:

dank u voor de tip, ik zal eens kijken of dat gaat werken...in de tussentijd wacht ik nog ff af of er nog mensen zijn met evt. tips die niet het openschroeven van een apparaat inhouden (dingen openschroeven vind ik eng :o: ) en anders moet ik er toch aan geloven :)

misschien wat bruikbare informatie:
volgens mij is m'n scsi-setup compleet k*t...m'n pc moest ik de laatste tijd 2 keer opstarten, want de eerste keer brandde de lichtjes wel maar deed ie verder niets, dus dan de power uitzetten en m opnieuw aanzetten...om de haverklap liep het ding vast en normaal afsluiten lukte slechts een enkele keer
ik had het vermoeden dat dit ergens een probleem van m'n pc was, maar nu ik de scsi-kabels tussen m'n sampler, zip en pc verwijderd heb loopt m'n pc voor zover ik kan zien weer als een trein :confused:
is m'n sampler misschien nu het slachtoffer geworden van de (eventuele) scsi-ellende? iemand die dit verhaal herkent? hoe voorkom ik dit gezeik in de toekomst, want de scsi-verbinding is wel aardig essentieel voor het werken met m'n sampler

Tsja SCSI....

Ken je deze site?
Staat heel helder beschreven wat je (wat betreft SCSI)moet doen.

Je had ook problemen met de SCSI setup met je PC? Heeft je PC toevallig SATA? Dit heeft mij in combinatie met SCSI voor wat "problemen" gezorgd.

Het is jammer dat de sampler niet doorstart, anders kan je nog wat instellingen checken in het "Master" menu.

Als je de sampler weer terug hangt in de SCSI-chain en de sampler pas aan doet als het OS van je PC volledig is opgestart? Start je EMU dan wel door?

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C

Je had ook problemen met de SCSI setup met je PC? Heeft je PC toevallig SATA? Dit heeft mij in combinatie met SCSI voor wat "problemen" gezorgd.
dat zou ik ff uit moeten zoeken, zegt me zo niks

Als je de sampler weer terug hangt in de SCSI-chain en de sampler pas aan doet als het OS van je PC volledig is opgestart? Start je EMU dan wel door?
dat heeft ie een paar keer gedaan, nu doet ie niets meer

tnx voor de url, maar even rustig doorlezen

dit heb ik dus ook gehad en heb de mijne verkocht. Heb van de koper nooit vernomen wat het was. Wat ik zelf uitvond is dat het iets te maken had met het backlite maar of dat dus ook de remedie is ik zou het niet weten (was jij niet mijn koper???)

nee het probleem speelt pas een paar dagen en eerder ging ie na een paar keer aan/uit zetten wel weer aan, maar vandaag doet ie echt helemaal niets meer

en dat terwijl ik gister gvd van 8:30 tot 0:00 heb gewerkt om vandaag een dagje vrij te kunnen hebben om lekker aan de muziek te gaan en nu ben ik alleen maar met dat kutapparaat bezig =(

bij mij is het de centrale processor denk ik die is doorgegaan nadat ik geprobeerd heb een interne
scsi hd te instaleren. repareren is duurder dan 'n "nieuwe" kopen denk ik. slik,

in da geval koop je toch gewoon een nieuwe, bespaart je de reparatielast :bekdicht:

nuja, de mijne heeft ook al es rare dingen getoond,
en mn behringer effect ook vorige week,
maar de dag nadien was alles weer OK :confused:

mjah dan kan ik beter meteen een goede pc + softsampler kopen of een sampler met usb, als ik dan toch iets nieuws moet kopen dan liever zonder dat gelazer met scsi enzo

zou de kou er nog iets mee te maken kunnen hebben? m'n gear staat op zolder zonder verwarming, t is wel wat frisjes maar ook niet zo dat je er een jas aan moet ofzo en vorig jaar totaal geen last mee gehad, dus het lijkt me onwaarschijnlijk, maar wie weet?

Als een Emu onderuit gaat dan doet ie het goed.
Mijn E6400ultra is daar ook een goed voorbeeld van, chips willen er soms compleet mee uitscheiden.
In dat opzicht vind ik een Akai gemiddeld in de regel meer betrouwbaar.

Probleem bij mij is dat Boemtsjak al een chip heeft vervangen en het probleem aan bleef.
Ik heb nu een nieuw moederboard besteld die alweer dik 3 maanden op zich laat wachten.
Kortom, veel narigheid.

Probeer goed alles systematisch te checken, vraag eventueel Boemtsjak even, die woont
bij jou zowat om de hoek.

vochtigheid zal het niet zijn denk ik, zie geen schimmelplekken op de muur of nattigheid langs de muren (zal er wel voor de zekerheid ff met een hygrometer doorheen gaan)

boemtjak moet ik sowieso nog ff pb-en (sorry boemtjak, als je dit leest, ff vergeten!)...maarja...laten repareren ofzo, als het allemaal geld gaat kosten koop ik liever een nieuwe sampler, zo goed bevalt die esi me eerlijk gezegd nou ook niet

nou vocht is het iig niet, een relatieve luchtvochtigheid van 62% lijkt me geen problemen op moeten leveren

en vandaag start ie opeens weer op alsof er niets aan de hand is :confused:

iemand enig idee hoe dit nou kan? en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?

(shit...had me net verheugd op een nieuwe sampler :D)

ik zou toch ff je geheugen checken als ik jou was....

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
ik zou toch ff je geheugen checken als ik jou was....
checken in welke zin? hoe kan ik zien of er iets mis mee is?

ik vind het wel behorlijk vaag allemaal, maar wel vandaag weer ff muziek kunnen maken iig :)

en nu doet ie wederom al een paar dagen niets meer

niemand die weet hoe ik kan zien of het geheugen kapot is of niet?

Probeer goed alles systematisch te checken, vraag eventueel Boemtsjak even, die woont
bij jou zowat om de hoek. [/B]

juist systematisch te werk gaan en dan zou ik als eerste bij de voeing beginnen want dat er wel licht brand wil niet zeggen dat de rest ook is opgestart omdat er misschien iets mis is met de voeding dus begin daar eerst mee.
even de kabels er in en er uit trekken misschien zit daar een probleem door oxidatie wat voor onze blote ogen niet zichtbaar is even de contactjes schoonmaken met alcohol.
en als hij het dan nog niet doet dan word het met de scoop zoeken en meten en daar zijn schema's voor nodig of je moet zo goed zijn. leuke klusjes dit waar veel tijd in kan zitten.

succes

ik heb een nieuwe tweedehandse gekocht ! had teveel samlecd's verzameld/ gekocht
om te leven met een aan 1 kanaal/kant ,ruis uitgevende esi4000.
kortom mocht je eventueel nog behoefte hebben aan b.v 32mb of iets anders voor de reparatie , dan is er misschien iets te regelen.
groet, sunny

Back