Multi Media Speakers om op te arrangeren

dextah

Ouwe rot
Ik wil wat betere Multimedia/desktop/ nearfields speakers gaan kopen om op te arrangeren .. dus niet om op af te mixen .
Mijn buurman is met pensioen en nu werk ik bijna altijd met koptelefoon en dat begint me te irriteren .
Ik begin meestal vrij zacht en eindig veels te hard .
Nu ben ik wel eens bij iemand in de studio geweest die op deze manier werkte .
Maakte zijn tracks op hele kleine JBLs en mixte dat later op zijn studio monitors af .
Wie werkt er nog meer op deze manier ?
Ik had zelf al gekeken naar Edirol MA-15D en MA-7A .. Behringer MS 16 maar de Genelec 8020A spreekt me het meest aan .
Suggesties ?

GENNIES!!!!!

uitleg voor mijn keuze?

zie hieronder :)

M-audio of idd Esi. SImpele JBL of HK speakers ofzo doen het em wel. Eigenlijk doet een trust setje van 10 euro het ook nog wel.
Geluidskwaliteit van je speaker staat los van de kwaliteit van je arrangement. Het is maar dat je gewoon een beetje hoort wat je doet en dat hoeft dus totaal geen audiofiele kwaliteit te zijn...

...maar het is wel fijn als je daar goeie speakers voor hebt staan, op slechte speakers kom ik nooit in de vibe, en ga allerlei dingen toevoegen om het effect te krijgen wat ik voor ogen heb, terwijl ik eigenlijk dus overkill aan het plegen ben...

Origineel geplaatst door Slipperman
ja maar genelec en KRK zijn echt geen multimedia speakers maar gewoon volledige volwaardige monitors...

Het hoeft niet perse mutli/desktop maar gewoon een maatje kleiner/zachter .
Ik wil dat mijn buurman een beetje rustig van zijn pensioen kan genieten :) en isoleren heb ik niet zo'n zin .. ben niet van plan om langer dan een jaar hier te blijven wonen .

Back