teaser remix dEUS StuBru

de leukste 30 seconden muziek die ik vandaag gehoord heb:) ik hoop dat je bij de winnaars zit!:)

Ik vind het ook heel goed. Die stem klinkt slecht omdat Tom Barman gewoon suckt. :D De muziek is gewoon top. :okdan:

Origineel geplaatst door apollo
Ik vind het ook heel goed. Die stem klinkt slecht omdat Tom Barman gewoon suckt. :D De muziek is gewoon top. :okdan:

hehehehe daar geef ik je helemaal gelijk in .. en draaien kan die flapdrol al helemaal niet ..

De stemmen schijnen idd niet 100% te kloppen (melodie-bass).

Voor de rest hoor ik wel erg veel "ignition - airtight" invloeden: steady bass, discotoms, eurosynth-achtige lead, 16e hihats, snare afterbeat (plus zijn sound), 2e basmelodietje die een fill speelt. Ik weet wel dat al deze ingrediënten vaker gebruikt worden, maar bij het horen van de mix moest ik onmiddleijk aan ignition denken. :maffia:

Al bij al neemt het niet weg dat de remix, buiten de mastering, enig klinkt.

Greetz :biertje:

ps: no hard feleings, enkel mijn eerste indruk.

Origineel geplaatst door MadR
lachen jullie me nou uit ? :(

hehehehe ... zal nog wel effe wat oude funk opzetten .. komt ook niet boven de 8khz uit maar rammen dat het doet .. hahaha

:doei:

owwkee.. dus vinyl heeft een high-cut op 8 khz en als je wav compressed naar 64 kbps mp3 dan word het laag strakker..

wow, gooi jij ff mn 4,5 jaar hbo audio-design zo het raam uit.. Ik denk dat ik maar weer terug naar school moet..

Ohja jij vind zeker ook mono breder klinken dan stereo? En citroenen zoeter smaken dan kersen..

Laatst gewijzigd:
hehehehe daar geef ik je helemaal gelijk in .. en draaien kan die flapdrol al helemaal niet ..

om nog maar te wzijgen over Any way the wind blows...... Anyway, the wind blows .. was een betere titel geweest :D .. ik heb het inderdaad ook zo niet met tom de barman
.. maar ik vind zijn stem wel goed.. en zn Magnus project is ook zeer O K ! maar dit komt door The Prophet creator denk ik ..

over de remix hiere... de stem staat veeeel te stil.. je verstaat ze niet zelfs iet door de hoofdtelefoon wat natuurlijk niet de bedoeling is
ik vind die trance stijl arpkes ook niet echt passen bij barman' s stem .... en ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ze/ hij op een trance rmx zit(ten) te wachten .... .....

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
en ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ze/ hij op een trance rmx zit(ten) te wachten .... .....

Noem je dit trance? :doei:

jongens, jongen, niet zo op tommy barman kappen, aub
de mens kan absoluut wel songsschijven en zingen. zijn film is samen met trainspotting een van mijn favoriete films - maar wie niet in antwerpen woont kan wrs niks begrijpen van dit pareltje ;)
wat deejayen betreft weet hij zelf dat hij veel kritiek kreeg. maar dj'en is meer dan beatmixen alleen ook, denk ik dan
verder: het matriaal voor de remix kreeg je totaal onbewerkt. het was dus wel de bedoeling dat de producer hem nog wat inmixte... iets wat hier wel beter kon (ook no hard feelings ;) )

barman is goed. dat zeg ik niet. alleen vind ik er niet veel aan. ik zei toch datie een mooie stem had en dat magnus goed is ;)
die film .... jaa ..iedereen vindt die blijkbaar goed. antwerpenaar of niet. maar ikke ni =( .. en kben ook een beetje antwerpenaar ..
any way the wind blows is zeker geen pareltje, ver van .... trainspotting is gewoon goed 8)
barman wou een jazzy film maken maar hij vergat de jazz

apollo,
ja :)
.. hoe noem jij dit dan? opzwepende dance?

Idd, als er een iemand is die in belgië serieus songs kan schrijven, met gewaade arrangementen, sound, en oer degelijke lyrics dan is het wel tom barman. Naast Raymond van het groenewoud (jajajajajaja, lach maar*D ) de beste songwriters van belgië. :smeris:

Ps: waarom de raymond: hij kan alle stijlen aan; rock, reggae, ballads....

En het was volgens mij de bedoeling dat je een nummer moest maken aan de hand van de vocals en opgegeven sampels en als dus danig deze ook bewerken/verwerken. Niet een nummer maken of nemen en daar de lyrics over smijten, en hopen dat het klinkt. Het hoeft niet een kopie te zijn van het originele, maar het plaatje moet wel kloppen. :dj:

Origineel geplaatst door Maks
jongens, jongen, niet zo op tommy barman kappen, aub
de mens kan absoluut wel songsschijven en zingen. zijn film is samen met trainspotting een van mijn favoriete films - maar wie niet in antwerpen woont kan wrs niks begrijpen van dit pareltje ;)
wat deejayen betreft weet hij zelf dat hij veel kritiek kreeg. maar dj'en is meer dan beatmixen alleen ook, denk ik dan
verder: het matriaal voor de remix kreeg je totaal onbewerkt. het was dus wel de bedoeling dat de producer hem nog wat inmixte... iets wat hier wel beter kon (ook no hard feelings ;) )

zijn film heb ik nog niet gezien .. wil ik zeker een mening over hebben .. ;)
en het gaat me niet om beatmixen .. de man heeft gewoon niks me dansmuziek .. dat was aan elke plaat die hij draaide te horen
maar ik vrees dat het mijn smaak is .. met magnum moet ja namelijk ook niet bij me aankomen

voor de rest een aardige gast met een leuke vriendin .. ;)

Origineel geplaatst door SultanSushi
Idd, als er een iemand is die in belgië serieus songs kan schrijven, met gewaade arrangementen, sound, en oer degelijke lyrics dan is het wel tom barman. Naast Raymond van het groenewoud (jajajajajaja, lach maar*D ) de beste songwriters van belgië. :smeris:

En het was volgens mij de bedoeling dat je een nummer moest maken aan de hand van de vocals en opgegeven sampels en als dus danig deze ook bewerken/verwerken. Niet een nummer maken of nemen en daar de lyrics over smijten, en hopen dat het klinkt. Het hoeft niet een kopie te zijn van het originele, maar het plaatje moet wel kloppen. :dj:

Dat is dan ook het laatste wat ik gedaan heb. Je moet die offbeat funk eens
in deze beat te zien persen, je zal merken dat het niet meevalt. Hij zingt tweede
delen van zijn zin met een schwung, en dan is het kiezen of delen. Ofwel ruk je het
los en haal je de funk er uit, ofwel laat je het intact en wordt het een duf konijn.

Ik ben dan ook gestart met de lyric te ontrafelen en zo verder te gaan. Alles heb
ik op de stem geimproviseerd, ik heb dan ook geen templates liggen waarvan ik even
de toonhoogte alter als je dat bedoelt.

En wat betreft de stijl van het zoveelste "tranceplaatje", ik ben als kind ipv melk
met vinyl gevoed en dan ook Mario Mathy. Daar heb ik toms van, die steek ik in
elke plaat, zij het wel met meer variatie. De steady bass klinkt idd wat Ignition, komt
door de korter wordende bassline, zijnde in de breaks. Toen ik airtight voor de eerste
keer door een set hoorde dreunen kreeg ik dan ook een lichte hartverlamming, ik vind
die griet echt zo cool zingen, haar S is al een 90's house highat an Sich.

Ik ga, de mazout is er, ja wij Belgen stoken op mazout, oftewijl Diesel

Axel

Origineel geplaatst door SultanSushi

:)

en inland empire: in AWTWB zit weldegelijk een hele ferme jazzfeel ;)

ach jongens, het gaat hier weer over smaken (en smartassism ;) )
lets cut and go on

en het gaat me niet om beatmixen .. de man heeft gewoon niks me dansmuziek .. dat was aan elke plaat die hij draaide te horen

het ahngt ervanaf wat jij dansmuziek noemt. wil je heel de avond een potje hakken, moet je idd niet bij tom zijn... sommige mensen dansen nu eenmaal op àlles, en màken alles dansbaar - witch i like ;)

Zou gaarne, het hele nummer willen horen, ipv die korte snippet.
Vind de snippet steeds lekkerder worden, het maakt me hooked, ik vergelijk ene goede producer dan ook graag met een dopedealer.
Dus, ik als junk heb even mogen proeven van je waren, kom op met de dope.

Origineel geplaatst door apollo
Zonder de stem zou het nummer nog vetter zijn. :D

Ja, releasen zonder stem, hoef je ook niets te delen, want als dit ene remix wedstrijd betreft, hou je er weinig aan over.

Back