multi-monitor taskbar

Hazes

Vind ik leuk
Veel mensen gebruiken een set-up van twee monitoren; ik ook. Nu werkt dat redelijk, maar toch zijn er hier en daar wat nadelen. Zo heeft alleen het hoofdscherm een taakbalk, openen programma's niet altijd daar waar je ze wilt hebben en gaat het maximaliseren van een toepassing ook niet altijd zoals gewenst. Er zijn programma'tjes die dat kunnen verhelpen zoals deze mult-imonitor taskbar . Heeft iemand ervaring met dit programma? Zijn er nog alternatieven waarvan je weet dat ze probleemloos werken? Misschien kun je je ervaringen delen. Het ziet er heel betrouwbaar en aanlokkelijk uit, maar om te voorkomen dat ik mijn DAW naar z'n mallemoer help met slechte software, wil ik toch wel wat user-reviews lezen.

ps: Als deze in de pc-specificatie tread hoort, moet een mod 'm maar ff verplaatsen.

Heb het ff gedownload maar was al ff opzoek naar zoiets :okdan:
Nou het werkt prima hoor. Als ik het progamma window naar de andere kant sleep komt die automatisch ook aan die kant in de Taskbar testaan.. ideaal. thnx

da's een snelle reactie. Dus op het eerste gezicht lijkt ie 't ok te doen? Ben benieuwd of het na een paar dagen nog bevalt. Laat ff weten!

Wat ook wel erg koel is dat als je rechts bovenin kijkt in een programma-window bij minimaliseren/vergroten/sluiten. (snappie ;)) dan staat er nog een extra icoontje bij, waarmee je de progamma-window zo naar je andere beeldscherm kan switchen. Erg handig (nu al! na pas 1 uurtje) De taakbalk (TaskBar) blijft uiteraard wel gewoon staan. Mijn dank is grooot

ik heb 2 monitoren aan 1 pc hangen met behulp van 2 aparte videokaarten. 1 van deze kaarten is een al wat oudere nvidia. Op de, bij deze kaart meegeleverde, cd-rom stond een programmatje dat dergelijke zaken ook regelde bij een opstelling met meerdere schermen. Een beetje vreemd op zich, omdat de kaart helemaal geen meerdere schermen ondersteund. ik heb het progje eens geprobeerd, maar het bood me niets extra's ten opzichte van de dingen die je standaard al in kunt stellen in XP, althans, niets wat ik gebruik. Volgens de beschrijving werkte het programmatje alleen met nvidia-kaarten, maar dat klopt niet helemaal. Mijn andere videokaart is nl een (nog oudere) Diamond Viper (pci), en de instellingen die je in het progje kon wijzigen, hadden ook invloed op de werking van de Diamond.

In mijn opstelling is het zo dat, wanneer ik een bepaald window sluit in een bepaald scherm, het de volgende keer ook weer in dat scherm opstart. Zo heb ik bijv altijd de mixer van cubase in hetzelfde scherm staan. M'n 2e scherm heeft idd geen taskbar. Dat kan (heel) soms lastig zijn, maar over het algemeen heb ik daar dusdanig weinig moeite mee dat het voor mij niet de moeite waard is om daarvoor een extra stukje software te laten draaien.

Ik heb 1 videokaart met 2 Monitor OUT. dus tja. zou het niet weten. Miijn kaart kostte btw maar 49,50euro en is 128mb en van MSI ofziets maar doet het iig prima

Re: multi-monitor taskbar

Origineel geplaatst door Hazes
Veel mensen gebruiken een set-up van twee monitoren; ik ook. Nu werkt dat redelijk, maar toch zijn er hier en daar wat nadelen. Zo heeft alleen het hoofdscherm een taakbalk, openen programma's niet altijd daar waar je ze wilt hebben en gaat het maximaliseren van een toepassing ook niet altijd zoals gewenst. Er zijn programma'tjes die dat kunnen verhelpen zoals deze mult-imonitor taskbar . Heeft iemand ervaring met dit programma? Zijn er nog alternatieven waarvan je weet dat ze probleemloos werken? Misschien kun je je ervaringen delen. Het ziet er heel betrouwbaar en aanlokkelijk uit, maar om te voorkomen dat ik mijn DAW naar z'n mallemoer help met slechte software, wil ik toch wel wat user-reviews lezen.

ps: Als deze in de pc-specificatie tread hoort, moet een mod 'm maar ff verplaatsen.

Ik heb een 3 monitor setup, en dit is echt wel een heeel handige applicatie. Snel windows swappen van links naar recht, en per monitor een taskbar met de bijbehorende proggies erop. Erg leuk, goeie tip bedankt :biertje:

Op zich werkt het leuk, het enige wat ik na 1 minuut al minder vond, is dat als ik in de tskbar op een app. klik, dat deze niet geminimaliseert wordt.. Voor de rest werkt het lekker.

ziet er ook goed uit. Heeft zo op het eerste gezicht wat meer functies, maar is dan ook niet gratiszzz :)

Back