Channels toewijzen!

Maurits89

Music = life
Hallo,

Ik ben sinds kort bezig om met mijn Roland-RD500 muziek op te nemen. Maar nou had ik wat informatie aangevraagd en ik had iets gelezen over channels toewijzen aan mijn roland en in het programma in dit geval Cubase SX. Ik snap nu dus dat ik in mijn Roland RD500 een channel moet toewijzen aan een bepaald geluid en in het programma op het geweste midispoor dezelfde channel moet selecteren. Maar de vraag is er moet natuurlijk ook audiokabel lopen van mijn Roland naar de PC want als ik dan van dat MIDI spoor een AUDIO spoor wil maken dan kan hij het geluid van de channel uit mijn Roland natuurlijk niet meenemen. Hoe gaat dit precies in zijn werking? Ik heb btw ook nog een gewone geluidskaart heb ik hiervoor ook nog een special nodig of kan ik gewoon de hoofdtelefoonuitgang (dus stereo) naar de microfoon ingang van mijn PC laten lopen of is dat niet mogelijk?

Groetjes,

Maurits

met een quote uit de chat
"16:54:36 [......] Ofwel, hoe kan ik mijn simpele vraag, zo ingewikkeld mogelijk omschrijven? :D"

maar goe, voor het overzicht

te gebruiken sporen:
1x midi track
1x audio track

te maken connecties:
roland midi uit <> pc midi in
pc midi uit <> roland midi in
roland audio uit <> pc audio in
pc audio uit <> ...

vanaf je koptelefoon uitgang kun je ook opnemen.

Origineel geplaatst door Roel
met een quote uit de chat
"16:54:36 [......] Ofwel, hoe kan ik mijn simpele vraag, zo ingewikkeld mogelijk omschrijven? :D"

maar goe, voor het overzicht

te gebruiken sporen:
1x midi track
1x audio track

te maken connecties:
roland midi uit <> pc midi in
pc midi uit <> roland midi in
roland audio uit <> pc audio in
pc audio uit <> ...

vanaf je koptelefoon uitgang kun je ook opnemen.

Ok dank je wel maar heb ik daar nog een speciale geluidskaart voor nodig zoals AUDIOPHILE 2496 bijvoorbeeld of kan ik het ook gewoon op de microfoon ingang van mijn huidige kaart aansluiten (de audio dan he), en ik heb een midi kabel alleen die gaat er op de game poort (voor o.a. joystick) in is dat een probleem of moet je echt een apparte midi in en out hebben?

Groetjes Maurits

gamepoort is midi in en midi uit in 1, heb je kabels voor die van joystick connector naar 1x midi in en 1x midi uit gaat.

audio kun je gewoon opnemen via de line in van je geluidkaart.

elke soundblaster is oke.
mocht je ooit gaan denken aan low-latency recording kun je ook nog een soundblaster blijven gebruiken. daar zijn de kx drivers voor. maar goed dat laten we maar even buiten beschouwing, zie eerst maar eens dat het gaat werken.

:eureka: de audiophile 2496 is wel een hele goede kaart vergeleken met alles wat er standaard in een pc zit! maar dus niet direct noodzakelijk vanuit functioneel oogpunt.

Back