welke microfoon moet ik kopen?

noos

Ingeburgerd
Ik wil graag zowel vocalen als omgevingsgeluiden op gaan nemen. Omgeving van mijn kamer wel te verstaan dus niet buiten. De vocalen hoeven niet van een fantastische kwaliteit te zijn. Ik heb nu een crappy microfoon die onwijze hiss met zich meebrengt, daar wil ik dus vanaf. Is de shure sm58 iets voor mij? Werd mij aangeraden door iemand. Ik heb niet heel veel geld hiervoor, ik wil dan ook onder de 250 euro blijven als het kan.

Zoals je aangeeft wil je ook omgevingsgeluiden op gaan nemen.

Dan zou ik niet voor een SM58 kiezen.
Dan kun je beter gaan voor een grootmembraam condensatormicrofoon. Die zijn nl. veel gevoeliger als een dynamische microfoon (zoals de SM58). En je hebt minder last van het zgn proximity effect bij een condensatormic. Proximity effect betekent niet meer dan dat hoe dichter de bron bij het membraam is, des te meer basgeluid wordt er mee opgenomen, en dus ook hoe verder weg, hoe minder.

Voor betaalbare grootmembraam condensatormics zou je eens kunnen kijken bij www.thomann.de om een indruk te krijgen van wat er te koop is, en in welke prijsklassen je terecht kunt.

Succes.

http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=se2200&x=0&y=0

2200a_med.jpg

Echt een kwaliteits mic van SE Electronics.
(ook beste mic van 2003 en 2004)

:okdan: SE !

Misschien een grootmembraan met omni mode?

Je budget is wel ok, zolang je idd niet te goeie kwaliteit opnemen wilt.:P Dus, in die categorie, dan denk ik vb aan nt2000....

B.L.U.E. :okdan:

dank jullie hartelijk. Ik ben al even aan het rondkijken maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Een grootmembraam condensator lijkt me idd een goed idee, maar in mijn prijsklasse zijn er erg veel verschillende soorten en verder zeggen de vrij technische omschrijvingen me weinig en zijn ze volgens mij ook niet echt verschillend. Kan iemand me nog wat info geven over waar op te letten bij grootmembraam condensator mics? thnx

die superlux van 19 euro is echt hel goed voor het geld, wel veel hoog en veel ruis.
een SE lijkt mij in dit geval wel een hele goede kanshebber, heb er erg veel goeds over gehoord.

bij een goeie microfoon hoort ook een goeie pre-amp

Over het algemeen zijn de preamps van de meeste mengtafels absoluut goed genoeg...

Origineel geplaatst door Tactic
Over het algemeen zijn de preamps van de meeste mengtafels absoluut goed genoeg...

Ja maar vb van Mackie niet.

Origineel geplaatst door Nouveau
Ja maar vb van Mackie niet.

Die nieuwe Onyx serie schijnt zeer degelijke mic preamps te hebben (wel super clean).

Voor 250€ kan je ook eens kijken naar de ADK Hamburg en Vienna ( www.adkbelgium.be ) . Voor ietsje meer kun je zelfs al een 2dehands micro met Neumann M7 capsule scoren, welke zoek je zelf maar uit :D

Origineel geplaatst door elektrovolt
die superlux van 19 euro is echt hel goed voor het geld, wel veel hoog en veel ruis.
een SE lijkt mij in dit geval wel een hele goede kanshebber, heb er erg veel goeds over gehoord.

die ruis ben ik ook al tegengekomen .. hehehe maar voor 19 euro he ... wat wil je

voor stem advisieer ik ook effe naar de shure beta 87 A te kijken .. niet goedkoop maar is ook geen sm58 ;)

zijn er ook nog grootmembraan condensator microfoons met héle goede waar-voor-je-geld-verhoudingen van circa 100 euro? ik bedoel als een superlux van 19 euro goed is voor zn geld.. is er dan niet iets écht goeds voor 100 euro te vinden? :)

Back