Software monitoring met Cubase VST

sten

Ouwe rot
Gisteren bezig geweest met de "wondere wereld" van het software monitoren in VST. Ik zit er nu over te denken om mijn 16 kanaals mixer uit mijn setup te halen en mijn synths rechtstreeks op mijn 8in/out DSP2000 breakoutbox aan te sluiten en binnen VST verder te monitoren.

Zijn er mensen hier die (al dan niet met een DSP2000 soundkaart) aan het software monitoren? Zoja, hoe gaan jullie met de latency om ?

ja....gewoon mee omgaan..latency zo laag mogelijk instellen..of direct monitoring gebruiken als je geen VST/directX fx in je monitor signaal hoeft te gebruiken...je kan ook de external mixer gebruiken om een monitor mix te maken...

Er bestaat in Cubase VST volgens mij een mogelijkheid om je audio en midi tracks te delayen zodat deze weer in sync lopen met je (vertraagde) monitorsignaal.

Als je een kaart of oplossing gebruikt met DSP's, kan je bij de meeste gevallen gebruik maken van een monitor mix tool.

Zelf gebruik ik er nu een Creamware card voor met een sub-mixer;waar de inputs direct weer naar buiten gaan over de monitor out, en tevens ook een directe aansturing heeft naar de asio.

Rme maakt er bij de hdsp serie gebruik van een totalmix tool en Motu maakt gebruik van cuemix voor een direct monitoring.

Op deze manier heb je geen latency, en waarschijnlijk heeft DSP2000 ook zoiets meegeleverd gekregen.

Zou zeggen, gebruik een patchbay om het mogelijk te maken maar blijf monitoren met je mixer als het kan.

Desnoods dat je 2 of 4 tracks kunt monitoren en daarmee opnemen en dan de andere tracks dezelfde manier opnemen.

Back