M-audio ozone vs Motu 828mkII

Microwave D

correct lid
Heb een goede financiele meevaller gescoord en vond het maar eens tijd om weer eens wat leuk speelgoed te kopen. Het eerste wat bij me opkwamwas het kopen van en andere geluidskaart. Mijn m-audio ogygen vertoont namelijk ook wat kuren ( wil wel eens crashen):stupid . Veel mensen hebben mij de motu aanbevolen, en ik kan hem ook voor een zeer scherpe prijs kopen, maar wat ik me dus afvraag of er er wel een wezenlijk geluidskwaliteitverschil zit tussen de oxygen en de 828mkII

Ik heb een 828 MK II en ben er zeer tevreden over. Ik weet niet of er qua geluidskwaliteit verschil in zit. Ik heb de M-audio nooit gebruikt. Ik kan daar dus geen oordeel over vellen.

De Motu bevalt mij gewoon heel goed. Een aanrader dus :)

Origineel geplaatst door Cornerman
Ik heb een 828 MK II en ben er zeer tevreden over. Ik weet niet of er qua geluidskwaliteit verschil in zit. Ik heb de M-audio nooit gebruikt. Ik kan daar dus geen oordeel over vellen.

De Motu bevalt mij gewoon heel goed. Een aanrader dus :)
i second that. rock solid met m'n powerbook en Live.

Hier ook zeer tevreden over de 828MKII met Ableton op windhoos XP.

Hier ook een heel tevreden Motu 828 mkII gebruiker. Zowel op m'n PC met XP als op m'n PowerMac G5 alles perfect.

Same here. Nog geen problemen gehad op winblows xp. Handig is ook dat het tevens een stand-alone mixer is.

dat de motu betrouwbaar is en goed klinkt geloof ik wel, dat heb ik hier al vaak kunnen lezen. Maar ik vraag me dus af of de geluidskwaliteit ook aanzienlijk beter is dan mn m-audio ogyxen. Ik bedoel in prijs scheelt het 500/600 euro. Heeft die motu een specialere sound? helder, warmer, cleaner? etc...Want voor alleen betrouwbaarheid vind ik de investering te duur.
:confused:

Om daar achter te komen is er eigenlijk maar 1 oplossing. Doe een vergelijk, ga naar de winkel en pak zo een ding beet ;)

Zonder gekheid. Klank is iets heel persoonlijks. Ik kan wel gaan roepen dat de motu beter klinkt (kan ik niet overigens zoals ik al aangaf) maar wellicht ben jij een andere mening toegedaan.

Ik zou zeggen ga gewoon vergelijken. :)

Origineel geplaatst door Microwave D
dat de motu betrouwbaar is en goed klinkt geloof ik wel, dat heb ik hier al vaak kunnen lezen. Maar ik vraag me dus af of de geluidskwaliteit ook aanzienlijk beter is dan mn m-audio ogyxen. Ik bedoel in prijs scheelt het 500/600 euro. Heeft die motu een specialere sound? helder, warmer, cleaner? etc...Want voor alleen betrouwbaarheid vind ik de investering te duur.
:confused:

Ik snap niet zo goed hoe je een 2 in/out midi keyboard | audio interface (Neem aan dat je de M-audio Ozone bedoelt, niet de Oxygen) wilt gaan vergelijken met een dedicated 19 Inch interface met 8 analog in/out + 2 ADAT + SP/DIF + Firewire + Stereo master out met dedicated mixing DSP.

Beetje een Kever met open dak vergelijken met een BMW M6 lijkt me zo. Denk dat je in het verschil in specs ook meteen het verschil in prijs kunt vinden. je investeerd dus in features en toekomstige mogelijkheid tot uitbreiding. Niet alleen in kwaliteit.

Ik bedoel dit niet als flame maar ik denk niet dat de producten verder vergelijkbaar zijn dan....: "je kunt ze beiden als audio interface gebruiken".

Het is idd een compleet ander product, maar wellicht is de klank van de m-audio voor de topicstarter erg fijn werken. Technisch gezien is de Motu natuurlijk veel beter. Meer mogelijkheden etc.

Maar het gaat even over de klank, en als die voor de topicstarter niet werkt om wat voor reden dan ook dan zou dat natuurlijk zonde zijn.

Origineel geplaatst door Cornerman
Het is idd een compleet ander product, maar wellicht is de klank van de m-audio voor de topicstarter erg fijn werken. Technisch gezien is de Motu natuurlijk veel beter. Meer mogelijkheden etc.

Maar het gaat even over de klank, en als die voor de topicstarter niet werkt om wat voor reden dan ook dan zou dat natuurlijk zonde zijn.

Ik begrijp je reactie niet echt maar goed. Het ging mij meer om de opmerking over 400 - 500 euro verschil in nieuwprijs. Het verschil zit hem juist in die features, dus niet alleen technisch.

Wil je een basic geluidskaart met een midi controller/keyboard inbegrepen....koop de M-audio. Wil je een professionele, dedicated firewire audiointerface met veel i/o. Koop dan een Motu of een RME Fireface oid.

Ik vind deze 2 producten totaal niet vergelijkbaar. Een Rme Fireface en een Motu 896 zijn bijvoorbeeld vergelijkbare producten. Ik heb geen Ozone maar wel een M-Audio Delta44 en de Motu klinkt zonder twijfel beter.

Lijkt me dat dit dezelfde DA convertors zijn. Maar nog steeds....appels en peren......

Dat is ook zo absoluut, alleen sommige mensen wennen aan een bepaalde "klank" en vinden die klank prettig. Daar ging mijn reactie over (even heel kort door de bocht natuurlijk ;) )

Buiten kijf staat dat de motu natuurlijk in een andere klasse valt. Gewoon kopen dat ding natuurlijk :)

het ging mij eigenlijk uitsluitend om de klankverschillen tussen beide interfaces. heb hem ff gechecked in de winkel en ik heb het idee dat ie wat warmer overkomt dan mn m-audio.

Back