QuatumLeap

B3-jojo

Hammond Wizard
Ik wil niet de eikel uithangen en allemaal gezeik over me heen krijgen, maar is een Receptor (of degelijke laptop) met enkele Quantum Leap pakketten niet stukken beter dan een Fantom, Triton of K2600? ALS GELD NIKS UIT MAAKT

Colossus is bijvoorbeeld al 36gb. Een Symphonic Ochestra pakket is 86gb groot (zoiets).
Ik ben zelf een trotse bezitten van Symphonix Orchestra Silver. Ik ken echt geen workstation die zulke mooie geluiden heeft. Zelfs de OASYS niet.
Het is allemaal VEEL duurder, maar ook velen malen stukken beter. Je haalt een plank die je fijn vind spelen en klaar. (Of zoals mijn droom: een B3 a la Novello, een orginele B3 met midi uitgangen, receptor met alle QLpakketten aansluiten, klaar)

ALS GELD NIKS UIT MAAKT DUS

wat jullie? Heb ik een beetje gelijk?

Yep je hebt helemaal gelijk...behalve dan dat een software pakket duurder is...in verhouding is het veel goedkoper dan hardware.
Ik heb laatst Hypersonic2 aangeschaft en ik heb veel meer en betere geluiden tot mijn beschikking dan een harware(eigenlijk ook software) synth. Ik was eerst ook "hardware Freak" maar ik ben nu helemaal om. Ik ben toch niet gek..dat ik 2000 eurie ga betalen voor een plasticke controller met maar 64 of 128 mb aan geluidjes....met beperkte polyfonie ............ !?!?!?! Nee niet meer iig..... We worden al jaren geripped.:(
En dat verhaal dat hardware beter klinkt als software is echt wel: B@$sh!T...in tegendeel zelfs.
Open je ogen ...kijk maar eens wat artiesten vandaag de dag steeds meer gebruiken. Kijk maar eens waar synth fabrikanten nu ook al mee komen.........juist....Software...Software....Software!!!!!!!!!!:)

Greetings van Defaulty

:halleluja Dankje!

Ik ben er trouwens wel achter dat een Receptor heel erg omslachtig is en zeker niet voordeliger is. De receptor met 2gb en 160gb (meer hd ruimte raden ze af), kost iets van 1400 euro. En daar heb je toch een hele degelijke laptop voor met meer schijfruimte en net zoveel ram.
En als je zonodig een computer in je 19" rack wilt, dan kun je voor 1400 euro makkelijk een compleet computer systeem samen stellen in een 19" mountable case.
Dus receptor, nee...

Origineel geplaatst door B3-jojo
:halleluja Dankje!

Ik ben er trouwens wel achter dat een Receptor heel erg omslachtig is en zeker niet voordeliger is. De receptor met 2gb en 160gb (meer hd ruimte raden ze af), kost iets van 1400 euro. En daar heb je toch een hele degelijke laptop voor met meer schijfruimte en net zoveel ram.
En als je zonodig een computer in je 19" rack wilt, dan kun je voor 1400 euro makkelijk een compleet computer systeem samen stellen in een 19" mountable case.
Dus receptor, nee...

is een receptor dan een pc :confused:

zit zelf ook hard na te denken wil ik voor hardware gaan of toch liever alles softwarematig op een pc/mac

een receptor is een stand alone ding wat de geinstaleerde plugins draaid zonder dat je daarbij een extra scherm moet gaan aansluiten

daarnaast kan de receptor op een pc/mac aangesloten worden om met logic of wat dan ook te werken

een pc/mac zal veel sneller aan zijn max zitten cua cpu vermogen waar de receptor makkelijk door zou kunnen gaan

zo zijn er veel voor en nadelen op te noemen waarom je wel of geen receptor zou willen hebben

de grootste reden voor mij om geen receptor te nemen is omdat niet alle plugins erop zijn te instaleren

mijn vraag :D

zijn er nog winkels in nederland die de receptor verkopen en waar je hem uit kan proberen?

had namelijk net feedback aan de lijn die vertelde dat ze hem niet meer verkopen omdat er te weinig vraag naar zou zijn

is er toevallig iemand die er eentje thuis heeft staan en hier zijn verhaal over kwijt kan ?

alvast bedankt

Dit is echt complete onzin wat hier staat.

Als geld niet uitmaakt dan kan je een mooie vleugelpiano kopen, een B3 en noem maar wat op (Andromeda, minimoog, wat je hartje maar begeert). Da's allemaal een stuk beter.

Het probleem is vaak ook dat geld wel uitmaakt. Sterker nog, het is vaak de hoofdreden om voor het ene danwel het andere produkt te kiezen.

yep, east west is een zeer goede realistische synth software shit. Met heel goede patches.

Als een patch uit de roland fantom lijn/ yamaha motif lijn een 7,5/8,5 krijgt east west voor het leeuwen deel van hun VSTí's een 9/9,5 ...

o,a;

Quantom leap colossus
Quantom leap RA
chris hein horns/saxen
symphonic orchestra bundles
symphonic orchestra choirs

maar op een of ander manier kan nog niet over m'n hart verkrijgen om voor 400-1000 euro's een '' venstertje '''te kopen wat op je scherm geopend is...

Ik wacht daar nog wel effe mee...

Back