high-end compressie/eq ?

Even een korte tip voor mensen die zich blindstaren op dure spullen:
Kep nu een Lunchbox met API 525 en een 550B, verder nog een Distressor, goeie conversie en wat leuke preamps. Allemaal heel cool en mooi enzo, maar met name voor "echte" instrumenten (van die dingen waar je een microfoon voor hangt). Voor synth gebaseerde muziek is het denk ik een beetje overkill. Kep ook een UAD2 en als ik nog electronische muziek zou maken, dan zou ik het daar bij houden eigenlijk...

Je kan echt een hele goede mix maken met alleen maar software. Dure software maakt het wel iets makkelijker. Dure hardware maakt het nog iets mooier (en je hebt nog sneller resultaat). Voordeel van hardware is ook dat je niet in de verleiding komt om te preset switchen, dus dat je doelgerichter te werk gaat en het resultaat meer voor je gaat leven.

Er zijn wel platenmaatschappijen die een goed nummer of een goede artiest herkennen en die steken dan wat tijd en moeite in het mixen van een track.. En daarna laten ze dat masteren door PrinsJan ;)

Helemaal waar. Het ontbreken van presets en het feit dat je maar 1 apparaat hebt maakt je kritischer.

Een platenmaatschappij die een nummer 1 hit niet uitbrengt omdat de snaredrum wat dof klinkt houdt snel op te bestaan.

Ik heb net een dual mono SSL 4000 type compressor aangeschaft. Pure magie, ik heb heel wat plugins gebruikt en die kunnen echt niet doen wat deze bak doet.

En ik heb nog wat moois aangeschaft dat momenteel wordt geperfectioneerd...... later meer daarover.

Als iemand nou een loopje plaatst dan haal ik het wel door een paar hardware compressors.
Ik heb een joemeek sc 1.07/audix am16./7(erg dik) en een 1968
en mono la2a/sta-level gates

:) Leef jullie dan maar ff uit!

edit: had 't als wav willen doen, maar dat kan maar tot max. 4 Mb.... :frons:

Waarom mp3 tot 9,77 en wav tot 4..?

@ Dione:

Je zou een kunnen kijken of John Dirne, van White villa, wat voor je kan betekenen. Hij heeft erg veel outboard, waaronder (bijna alle) aparaten van Cranesong, Tube-tech, en Culture vulture.

www.whitevilla.nl

Zo heeee...niet mijn smaak muziek wat daar uit komt maar wel puike faciliteiten!!

:) Leef jullie dan maar ff uit!

edit: had 't als wav willen doen, maar dat kan maar tot max. 4 Mb.... :frons:

Waarom mp3 tot 9,77 en wav tot 4..?

Ok eerste file is met de compressor audix AM6/17 (deze is ook door neve gebouwd, deze compressor lijkt op een neve 33609)

En de volgende file is ook door de audix maar dan met gml 8200 eq

Instellingen van de compressor is

compressie 4db
ratio 5:1
er zit geen attack op alleen release en dat was 160ms

De GML 8200
Heb ik een cut gedaan van 8 db bij 9.5 khz
130hz +3db
800 hz +5db
3khz + 5 db

Files!!!

Hoezo niet? Weinig/geen reacties? ..Beetje jammer idd..

Sorry van mijn kant iig, heb ze opgeslagen, maar beetje vergeten om goed te beluisteren/reactie te geven.. Bedankt voor het plaatsen.

Zal gauw reactie geven (al ben ik nogal een leek, hoor..)

Ik ga ook echt nog wel aan de slag. Maar heb het beetje vreselijk druk momenteel. Overigens ben ik ook maar een goedwillende amateur met een ongezonde voorliefde voor high-end outboard..........

Opzich is dit wel een leuk idee ;-)

Ik ga ze ook ff downloaden.

Wat ik toch nog wel een erg brute bak vind is de Millenia STT-1.

Als je zo'n bak hebt, heb je gewoon zo'n beetje alles al voor elkaar ;-)

Al moet ik zeggen dat ik nogsteeds erg blij ben met mijn UAD Solo 610 (met Nos buizen erin ;-)).

Persoonlijk, en denk dat velen het wel met me eens zijn. Ik vind veel avalons, voor het geld ook niet echt dat je zegt een Wauw factor hebben. Zoals bijv die millenia.

Uberhaupt die sovtek buizen die in die avalons zitten zijn echt om te huilen gewoon :-)

Ik hoop nog is een keer zo'n millenia te halen ;-)

Maarja de vrouw wil ook wat he ;-)

Even een korte tip voor mensen die zich blindstaren op dure spullen:
Kep nu een Lunchbox met API 525 en een 550B, verder nog een Distressor, goeie conversie en wat leuke preamps. Allemaal heel cool en mooi enzo, maar met name voor "echte" instrumenten (van die dingen waar je een microfoon voor hangt). Voor synth gebaseerde muziek is het denk ik een beetje overkill. Kep ook een UAD2 en als ik nog electronische muziek zou maken, dan zou ik het daar bij houden eigenlijk...

Ik wil toch wel even reageren op jou bericht.

Weet niet of jij het in de catogerie duur vind. Maar denk zo'n api lunchbox is voor velen hier al iets van :bekdicht:.

Bedoel lunchbox en 2 modules zit je ook rond de 3 k ofzo?

Ben zelf ook echte api fan! Hun eq rocked!

Wat je zegt over electronishe muziek, idd.

Voor vocals en opnemen van instrumenten, zoals ik bijv doe accordeon, vind ik het wel errug belangrijk ;-).

Maar die lunchboxen zijn wel dope hoor ;-)

ik wil ook een stapje hoger qua sound, vooral accuratere eq.
werk nu een tijdje met de mixmaster op mijn eindmix en moet zeggen dat dat leuk is voor het geld.
alleen als je het ding al aan zet met minimale settings hoor je dat je sound wat meer ballen krijgt.
de compressor gebruik ik meer als gain en ben van het hele extreme af.
De Eq is zeker ok maar ben klaar voor een stap hoger.
van mijn tl-audio plan ben ik afgestapt, daar lees ik teveel ondingen over.
mijn plan is om een goede eq te kopen en mijn oog is gevallen op de SPL Qure, lees er veel goeds over.
Natuurlijk is Manley beter maar niet voor mijn bankrekening, ik wil n.l ook nog een nieuwe imac kopen.
Ik kwam ook een Eq en compressor van JDK (API) tegen, schijnt ook goed te zijn voor electronische en loop based
muziek.
http://www.jdkaudio.com/r22.html

ziet er ook erg WO2 uit, goede prijs ook :)

Zo'n lunchbox lijkt me ook leuk alleen zie ik veel modules mono en bovendien erg duur.

ik wil ook een stapje hoger qua sound, vooral accuratere eq.
werk nu een tijdje met de mixmaster en moet zeggen dat dat leuk is voor het geld.
alleen als je het ding al aan zet met minimale settings hoor je dat je sound wat meer ballen krijgt.
de compressor gebruik ik meer als gain en ben van het hele extreme af.
van mijn tl-audio plan ben ik afgestapt, daar lees ik teveel ondingen over.
mijn plan is om een goede eq te kopen en mijn oog is gevallen op de SPL Qure, lees er veel goeds over.
Natuurlijk is Manley beter maar niet voor mijn bankrekening, ik wil n.l ook nog een nieuwe imac kopen.
Ik kwam ook een Eq en compressor van JDK (API) tegen, schijnt ook goed te zijn voor electronische en loop based
muziek.
http://www.jdkaudio.com/r22.html

ziet er ook erg WO2 uit, goede prijs ook :)

Apparatuur waarbij ze de buizen door het front paneel laten schijnen vind ik altijd dubieus....

Als je accurate wil EQ-en, dan kun je tegenwoordig met plug-ins al een goed resultaat bereiken. Als je perse analoog wil en het verschil met plug-ins ook echt wil horen, dan zou ik nog maar even doorsparen....

Apparatuur waarbij ze de buizen door het front paneel laten schijnen vind ik altijd dubieus....

Als je accurate wil EQ-en, dan kun je tegenwoordig met plug-ins al een goed resultaat bereiken. Als je perse analoog wil en het verschil met plug-ins ook echt wil horen, dan zou ik nog maar even doorsparen....

geen plugins voor mij, dat voorop.
ik gebruik weleens wat op vocals ofso maar werk verder zoveel mogelijk analoog.
denk niet dat het invloed heeft op de sound als een buis zichtbaar is, dat is het design van spl maar alles wat ik gehoord heb klinkt zeer goed.

waarom geen DIY?

voor relatief weinig geld bouw je mooi spul, als je een beetje technisch bent en het geduld op kan brengen.

Back