high-end compressie/eq ?

zal dan ook niet goed koop zijn denk?

wat een vet project radiance, zie er geweldig uit (heb ook je thread op prodigy-pro gelezen):okdan::okdan::okdan:

Dat heb je verdorie mooi gemaakt zeg!

wat een vet project radiance, zie er geweldig uit (heb ook je thread op prodigy-pro gelezen):okdan::okdan::okdan:

Dank dank...Ben zelf af en toe ook verbaasd dat het zo goed gelukt is.

De mixer is eigenlijk al twee jaar af maar het frontpaneel kwam er al die tijd niet van.
Project zelf heeft ook ruim 1 jaar geduurd. Kan het niemand aanraden...eigenlijk te veel voor 1 persoon.

Na het lezen van de laatste post dacht ik dat het misschien wel leuk is om toe te voegen dat je bij Pro Audio Education in Haarlem een workshop kan doen, compressor bouwen.

Het staat niet op de website, maar bij 6 aanmeldingen krijg je de spullen en loop je na 3 avonden begeleiding van een ervaren technische met je eigen SSL clone met turbo naar buiten. de kosten zijn het ook niet.

weet niet wat de kosten zijn maar een eigen compressor bouwen met begeleiding van een technicus maar om zo eens te beginnen lijkt me wel wat.
neem aan dat je zelf je kit moet bestellen en meenemen of?
het voordeel van wat begeleiding is dat je project niet in de kast verdwijnt en dat je misschien nog wat extra kennis vergaart qua electronica en solderen.
ik heb wat kleine projecten gedaan zoals potmeters vervangen of een midikit solderen maar dit is wat anders.. voor je het weet ben je een jaar verder net als radiance :)
maar..... dan heb je natuurlijk wel wat.

Ik heb mijn handen gisteren weten te leggen op een mooie stukkie techniek.
Het is een RCA BA86a vari-mu limiter.

Attachments

• RCA-BA86a.jpg
    RCA-BA86a.jpg
    55,3 KB · Bekeken: 128
Ik heb mijn handen gisteren weten te leggen op een mooie stukkie techniek.
Het is een RCA BA86a vari-mu limiter.

Schijnt een dikke compressor te zijn! Gefliciteerd!! Ziet er nog erg mooi uit.
Zie ze vaak in pro studios staan.

Denk dat deze super is voor bass en vocals.

ps hij is mono en komt uit de radio wereld dacht ik.
H

Ik heb enkele maanden geleden een Valley People 610 stereo compressor gekocht. Ik kon er niks over vinden op het Synthforum. Kent iemand deze compressor?

Hij is echt extreem snel en kan drums met gemak vermalen tot niks :duivels:

Plaatje is van internet.

Attachments

• $(KGrHqQOKkQE1tPpIgF0BNlJpz)vy!~~_35.JPG
    $(KGrHqQOKkQE1tPpIgF0BNlJpz)vy!~~_35.JPG
    11,8 KB · Bekeken: 136
Ik heb deze nog niet gehoord dus ik kan er klanktechnisch nog niks over zeggen.
Maar ik heb meer van dit soort bakken (Catscan, ik zag dat je een StaLevel hebt, ik heb een Gates SA39 ;))

Ik heb van horen zeggen dat het een nogal rauwe compressor moet zijn.
Als de studio weer up and running is zal ik eens wat demo's maken met verschillende compressors.

Ik heb enkele maanden geleden een Valley People 610 stereo compressor gekocht. Ik kon er niks over vinden op het Synthforum. Kent iemand deze compressor?

Hij is echt extreem snel en kan drums met gemak vermalen tot niks :duivels:

Plaatje is van internet.

Ik ken die niet, maar wel de valley people dynamites.
Die vind ik super!

Volgens mij heeft Koediman van het synthforum zo''n valley 610 (gehad).

Hoe zijn die (zelfdgemaakte) clones van bv de 1176? Is dat nu echt het zelfde of lijkt het er (niet) op?

Hetzelfde als wat? Er zijn nogal at versies van de 1176 n amelijk....

Ik hoor best wel verschil tussen deze (hier aangeboden) gyraf versie en de rev d kloon die voor zover ik weet wel een exacte kopie is. Gyraf heeft Lundahl of OEP transformers die nooit in de originele 1176 worden gebruikt.

Compressie karakter is wel het zelfde maar de transformer sound maakt hier het verschil...

Back