Logic

dj alfa

Ingeburgerd
Hallo, muziek mensen

Wie weet er een (of meerdere) nederlandstalige titels (isbn nr's) van handboeken/tips & tricks
van LOGIC 5.1 voor de pc (ik heb geen mac)

alvast dank!! laterrrrrrrr...........

pure zelfkwelling maar ik had zoiets ik ga weer eens sequencen met Logic, weer eens wat anders dan het supergebruiksvriendelijke maar totaal andere Ableton. Na luttele minuten ben ik al weer aan het briesen van woede, wat een k** k***** KXX programma! :( :stupid :kont: :kont: :kont: :kont: :kont: (aah dat lucht op)

de environment is idd relaxt aan logic, je kan het zelf zo gek maken als je wilt en je pc/mac wilt... maar verder vind ik het persoonlijk een minder programma dan cubase, vooral op het niveau van audio.. wat dat betreft vind ik het een stuk minder dan cubase..!

Ooit een Pro-tools handleiding gelezen? Niet nodig. Ooit een Tascam handleiding gelezen? noem het allemaal maar op. Het is mijn ervaring dat als je een goed programma of apparaat hebt dit zo intuitief werkt dat je in ieder geval voor de meest gangbare taken geen handleiding nodig hebt.
Nee ik heb best wat met Logic gewerkt hoor maar ik word er altijd zeer kregelig van als het allemaal niet werkt, een uur pielen en pielen, nou met 4x de normale latency en max 8 audio sporen werkte het hoor...
wat wilde ik ook al weer maken? duuhh.... 8>

Origineel geplaatst door loveyourjunos
Ooit een Pro-tools handleiding gelezen? Niet nodig. Ooit een Tascam handleiding gelezen? noem het allemaal maar op. Het is mijn ervaring dat als je een goed programma of apparaat hebt dit zo intuitief werkt dat je in ieder geval voor de meest gangbare taken geen handleiding nodig hebt.
Nee ik heb best wat met Logic gewerkt hoor maar ik word er altijd zeer kregelig van als het allemaal niet werkt, een uur pielen en pielen, nou met 4x de normale latency en max 8 audio sporen werkte het hoor...
wat wilde ik ook al weer maken? duuhh.... 8>
Ach laat ik maar niets zeggen, te makkelijk scoren op deze opmerking :Z

Ooit een Pro-tools handleiding gelezen? Niet nodig. Ooit een Tascam handleiding gelezen? noem het allemaal maar op.

Ooit een Logic handleiding gelezen??? Ik niet iig!!!
Ok, wel eens een paar lesjes in de basisprinciepes gehad, maar de rest allemaal zelf uitgevogeld.

Was vroeger een echte cubase man, begonnen in 1993 op atari met cubase 2.0, in 1999 overgestapt op cubase XT (heette dat geloof ik) op pc en toen naar VST3.5 en toen naar VST5.0.

In 2002 kreeg ik op de HKU een paar logic lesjes en de eerste keren proberen was het ook schelden, vloeken en tieren, maar na een paar weekjes prullen (ja, hele stijle leercurve) was ik compleet om!

Ik kan cubase of nuendo nu niet meer zien, wat een onoverzichtelijke speelgoedpuinhoop in je beeld, terwijl logic strak en superoverzichelijk is en ja... ook super...Logisch! Echt waar! Gewoon doorzetten joh!!!

Wat Dj Ruffryder zegt, is Logic qua geluidskwaliteit wel iets minder dan Cubase / Nuendo, maar Logic 7 op mac schijnt wel weer superverbeterd te zijn.

Mmm, Logic 5.1 op pc??? Moet je daar je tijd in steken? ALs je geen hulp hebt van een echte Logic-kenner die je even door het programma heen loodst en alle moeilijke plekjes uitlegt wordt het lastig. Ik zou het erg jammer vinden als je om die reden zou afhaken. Ik heb Logic geleerd op eigen houtje vanaf versie 2.5 en werk nu met 7.1, en nog dagelijks leer ik erbij, zo diep is het. Het is een uiterst uitgekiend programma waar je echt alles mee kunt en ik zou niet meer zonder kunnen bij het uitwerken van ideetjes tot definitieve soundtrack.
Overweeg serieus om Logic Express aan te schaffen op een 2e hands Imac als ik jou was. Kost een paar centjes (hoewel dat ook erg relatief is) en dan heb je state of the art compositie- en recording omgeving: met alle boeken en samples die erbij horen om te kunnen beginnen en heel veel mensen die het ook gebruiken en hulp kunnen bieden. Het is niet nederlandstalig overigens. Maar Logic 5.x was in dat opzicht ook wel uniek.
Verder heb ik gemerkt dat toen ik begon het environment van Logic een vreselijk grote rol speelde. Heel veel mensen bouwden daarvoor speciale toepassingen. Inmiddels is die behoefte bijna verdwenen. Ofwel de functies zijn in Logic geintegreerd, ofwel gebruikers zijin dedicated andere muziekprogramma's gaan gebruiken. Ik volg Logic-fora trouw en lees er eigenlijk nooit meer iets over. Maar het zit er allemaal nog in.

Doorzetten hè!

Origineel geplaatst door Subgroover
Wat Dj Ruffryder zegt, is Logic qua geluidskwaliteit wel iets minder dan Cubase / Nuendo, maar Logic 7 op mac schijnt wel weer superverbeterd te zijn.

Er zijn daar altijd discussies over mogelijk. Puristen met de nodige apparatuur die houden ervan om de uiteindelijk summing op een analoge tafel te doen. Dat schijnt iets te zijn dat in een sequencer toch niet optimaal plaatsvindt. Je kunt wel nulletjes en eentjes optellen maar dat levert niet perse een geluid op dat het oor het beste bevalt. En verder is het toch een kwestie van de juiste en beste plugins gebruiken. Over het algemeen gebruik ik third-party plugs. Niet dat die in logic niet goed zijn. Maar van sommige eis je gewoon meer.

Origineel geplaatst door Subgroover
how..., dat zeg ik niet, dat de geluidskwaliteit minder is... ik doel eigenlijk meer op de manier waarop je met samples kan werken in logic t.o.v. cubase... werkt allemaal wat omslachtiger imo

Begrijp me niet verkeerd, ik ben totaal geen purist wat betreft techniek! Ik wil op het moment dat ik inspiratie of goeie zin heb per direct op kunnen nemen wat ik aan het doen ben en dit tot een (voor mij zelf) aangenaam luisterbaar geheel maken. Ik wil muziek maken en me niet in technische romslomp verliezen op zo'n moment. Maar ben blijkbaar de enige die zo wil werken.

op het moment dat ik inspiratie of goeie zin heb per direct op kunnen nemen wat ik aan het doen ben en dit tot een (voor mij zelf) aangenaam luisterbaar geheel maken. Ik wil muziek maken en me niet in technische romslomp verliezen op zo'n moment. Maar ben blijkbaar de enige die zo wil werken.

Daarom is een piano ook zo'n heerlijk ding. Het enige technische is de klep. Die moet open. :)

logic is gewoon super intuïtief.. het heeft zn naam ook niet gestolen...

ik ben gestopt met muziek maken toen logic aan mac werd verkocht

...helpt ook

K heb er zelfs veel leukere dingen in't leven mee ontdekt

... anyway --->HERE LOGIC TUTORIAL

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JazzMann
ik ben gestopt met muziek maken toen logic aan mac werd verkocht
...K heb er zelfs veel leukere dingen in't leven mee ontdekt

Zoals? Heb zelf ook afgehaakt toen Apple het verziekte.
Ben nog altijd op zoek naar vervanging. Wat gebruik jij nu?

Origineel geplaatst door r.5
Ben nog altijd op zoek naar vervanging.

Vervangprogramma voor Logic ? Veel geluk met je zoektocht.:D

Ik vond het perfecte huwelijk in Logic 5.5.4 & Reason 3.0

Back