Logic

Origineel geplaatst door r.5
Zoals? Heb zelf ook afgehaakt toen Apple het verziekte.
Ik heb t voordeel dat ik live kan spelen & dat doe ik regelmatig met onze band al ik er tijd voor heb.
Na te stopen met de studio heb ik meer werk als klankman & cameraman gezocht & mn kennis arrangeren, editen & masteren was hierbij ook mooi meegenomen.
Nu zie ik de wereld, word ik ervoor betaald, sta ik regelmatig tussen grote namen op't podium(te filmen weliswaar) & heb ik een plaats als "vaste-gast-muziekant" in een retestrakke funkband.

Ben nog altijd op zoek naar vervanging. Wat gebruik jij nu?
heb cubase/nuendo geprobeerd, maar na logic is dit een echte afknapper, het werkt niet snel & intuïtief... plus om iets simpel te doen moet je 5x meer klikken dan in logic.
De fun van muziek maken is er gewoon af met die sch**t-software IMHO.

Als ik zo nu en dan eens een band opneem rec, mix & master ik dit in Audition... maar ja, die heeft nix midi seq.
Fruityloops is leuk, maar te DJ-minded & mist voor mij de finesse om acuraat te werken & steld midimatig ook nix voor
De drang om te peelen & afwerken heeft zich, denk ik gewoon verschoven naar After Effects.

Ben nog altijd op zoek naar vervanging. Wat gebruik jij nu?
... synthforum.nl

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
de environment is idd relaxt aan logic, je kan het zelf zo gek maken als je wilt en je pc/mac wilt... maar verder vind ik het persoonlijk een minder programma dan cubase, vooral op het niveau van audio.. wat dat betreft vind ik het een stuk minder dan cubase..!

Ik lees dat wel vaker: het audio-gedeelte van Logic is minder. Hoewel ik naast Logic alleen ProTools een beetje ken, kan ik maar niet inzien waarom dan niet>>>audio opnemen is audio opnemen, TOCH?, verschil kan 'm alleen maar zitten in het budet voor je geluidskaart (audio-kwaliteit beter bij geluidskaart van 1000 euro dan bij een van 200 euro).

Ben benieuwd.....

Origineel geplaatst door Ferry123
Ik lees dat wel vaker: het audio-gedeelte van Logic is minder. Hoewel ik naast Logic alleen ProTools een beetje ken, kan ik maar niet inzien waarom dan niet>>>audio opnemen is audio opnemen, TOCH?, verschil kan 'm alleen maar zitten in het budet voor je geluidskaart (audio-kwaliteit beter bij geluidskaart van 1000 euro dan bij een van 200 euro).

Audiokwaliteit is prima. Er zijn alleen 2 puntjes en die hebben met gebruiksgemak te maken:
- geeen sample accuraat editen in arrange-window. Maw je kunt niet inzoomen op sample-niveau om precies te editen
- de audio-editor is een onhandig ding in het gebruik, niet intuitief.

Ik verwacht eigenlijk dat dit in Logic 8 wel eens en voor altijd zal worden opgelost.

Origineel geplaatst door Herbert
Audiokwaliteit is prima. Er zijn alleen 2 puntjes en die hebben met gebruiksgemak te maken:
- geeen sample accuraat editen in arrange-window. Maw je kunt niet inzoomen op sample-niveau om precies te editen
- de audio-editor is een onhandig ding in het gebruik, niet intuitief.

Ik verwacht eigenlijk dat dit in Logic 8 wel eens en voor altijd zal worden opgelost.

precies de punten waar ik op doelde inderdaad... :)

Een goede morgen, ´k ben nieuw hier. Logic5 is een prachtige sequencer, tot hij het voor een paar dagen begaf... Wil gewoon niet meer opstarten...
Hij stopt met de melding : "initializing external sample editor communication" en dan hebben we het gehad...
Waarschijnlijk een nieuwe plugin, die de ouwe rakker niet kan slikken. Alles geprobeerd (behalve dát net... ) en nog steeds nihil !
Alle plugins eruit gehaald, terug geïnstalleerd, register gecleand, een paar dagen teruggegaan, etc...

Ondanks alles blijf ik Logic geweldig vinden en hoop ´m terug aan´t praten te krijgen...

Ondertussen heb ik ook verschillende alternatieven geprobeerd, maar blablabla... ...tot ik m´n prijsje van de maandelijkse Song Contest op KvR eens ging proberen : Tracktion2.

Op het eerste zicht : jek ! Maar dat is vlug verholpen, met een paar kliks krijgt ie de kleurtjes van Logic.
Werkt perfect met m´n "must" plugins, lijkt heel stabiel en binnen een paar dagen komt versie 3 op de proppen.

Mocht er hier iemand dé oplossing hebben voor m´n Logic5 (pc) probleem : mijn dankbaarheid zal eeuwig plus drie dagen zijn.
Tot dan ga ik verder met T2 want ik moet deze maand nog een song maken !

Max... .. .:mexico:

PS : Tracktion is heel makkelijk om mee te werken ! Na Logic te kennen is waarschijnlijk alles makkelijk... :D

Windows neem ik aan?

Misschien een corrupte pref file? Check eens of in de logic program map een *.prf oid staat. Rename die eens, dan weer opstarten. Op zich zou een clean install wonderen moeten doen, toch?
Er is ergens op je systeem ook een logic.ini. Misschien dat daarin een probleempje zit.
Overigens kun je alle plug-ins uitzetten door de complete vstmap even te renamen of verslepen. (Tenzij je andere soorten plugs gebruikt natuurlijk.)
In de pluginmap staan ook *.cfg's. Als er een bepaalde plugin raar doet kan het weggooien van zo'n cfg ook helpen.

Geen .prf te vinden...
Ik heb ondertussen ook eens een oude Magix2003 studio geínstalleerd, maar die reageert identiek...

...of iets anders dat lijkt op een configuratiebestandje van Logic?

Anyway. Al het oude deleten en helemaal opnieuw installaren van Logic lijkt me wel een goede benadering.

Maar als Magix ook al gek doet dan is er misschien toch iets heel anders mis in je computer. Memory, harddisk, audiodrivers, audiokaart...

Succes iig.

Tja, dit is een mooie ! ;)
Vroeg of laat krijg ik het wel rechtgetrokken. Ik ben nu een 500gr stalen hamer aan´t scannen, om te laten zien aan m´n pc dat ik ook nog plan XXL heb. :D

Wel rot dat m´n vrouw, noch budget me toelaten over te gaan naar Mac... Bovendien weet ik zeker dat, zo gauw ik dat zou doen, Logic weer en uitsluitend voor pc gaat werken ! :dubbel:

Hartelijk dank voor je suggesties !

Ik heb eind november 2005 logic aangeschaft. Was mn eerste sequencer. Werkte vanaf toen ook voor het eerst met midi en plugins.
Vond en vind het nog steeds een makkelijk en overzichtelijk programma. Ik heb me toendertijd goed en uitgebreid laten inlichten en heb toen voor logic gekozen ipv Cubase. Wanneer ik ergens niet uitkom pak ik de handleiding erbij. T programma doet zijn naam eer aan.

Ik heb ook regelmatig problemen met het "initializing external sample editor communication"
mijn ervaring is dat internet meestal de boosdoener is.
Zorg dat je niet op internet zit als je logic start.
sluit de processen die op de achtergrond via internet proberen up te daten.
Bij mij is jusched.exe (volgens mij java update programma) de boosdoener als die draait weigert logic.

succes

Origineel geplaatst door Max el Belga
Wel rot dat m´n vrouw, noch budget me toelaten over te gaan naar Mac... Bovendien weet ik zeker dat, zo gauw ik dat zou doen, Logic weer en uitsluitend voor pc gaat werken ! :dubbel:

Geen probleem. Het ziet er naar uit dat je binnenkort toch nog Logic op je PC zal kunnen draaien... Klik

Ben onlangs overgestapt van Logic 5.3 naar Cubase SX3... Ik baalde er ZO ongelofelijk van dat bijvoorbeeld Albino 3 niet draait in Logic, kan alleen maar het begin van het einde zijn, MAW er komen steeds meer dingen bij die Logic niet gaat kunnen.. (Ik heb het over de PC versie dan hè)

Gewoon vanwege het principe eigenlijk, en om eens te leren werken met een ander pakket.. Maak vaak muziek met en bij anderen, dus het overweg kunnen met meerdere pakketten is nooit weg! En vanwege het feit dat Logic de track moet afspelen tijdens het bouncen itt Cubase die gewoon offline rendert! Heerlijk... Al zo vaak meegemaakt dat ik een track had die echt op het randje van mijn processorkracht zat, en die dus NIET kon bouncen.. Krijg je dat gedram weer dat je de helft moet uitdraaien, als audiotrack moet invoeren, etc.. Blegh!

Maar het blijft voor mij gewoon het fijnste programma om mee te werken.. Alles zit op een superlogische plek, werkt superlogisch en is naar mijn mening enorm overzichtelijk en strak, itt sommige circuspakketten die je wel eens tegenkomt.. De ESX24 is ideaal imho, en ook de andere plugins zijn erg ok! (Al is de Embracer uit Cubase ook wel ENORM lekker!!) Ik hoop nog steeds dat Emagic/Apple weer voor PC gaat schrijven, ik ben de 1e die het pakket aanschaft! Denk dat iedereen die op of van de HKU afkomt het met me eens is.. (Maar dat is meer omdat je daar les krijgt met Logic, hehe, dus dan ken je het na een poosje wel ;))

Shuwid, wow, bedankt ! Te gek, nog iemand met idem probleem en de mogelijke oplossing ! :D Dat vind ik zo geweldig aan software en internet ! Al 40 jaar met muziek "bezig" en nog maar 4 met software.
Ik zal die "..." jusched.exe vandaag eens een sigaartje laten roken !

Ondertussen m´n eerste "echte" DAW opgezet en daar doet Logic het natuurlijk weer !
Tracktion is een aanrader ! Spot gemakkellijk om mee te werken en bovendien slikt hij al m´n basic plugs als "deep throat".
Vanaf nu ga ik ze beiden gebruiken !

Nogmaals bedankt; ik ga de tip melden op KvR (m´n HQ),

als je perse wilt blijven vastzitten aan Logic pc, dan is er ook nog FXFreeze. Daarmee kun je de zwaarste plugs mee bevriezen. Maar dat gaat dan wel weer realtime.

Een van de lekkerste dingen aan Logic mac vind ik nog steeds (offline) freezen, offline bouncen en mp3-support. Kleine dingetjes maar ozo handig om te hebben. Alleen al om die reden 5.5 aan de kant gooien. En als je dan zo'n snelle OSX machine na een paar maanden onder de knie hebt dan denk je bij jezelf: jezus, daar is eigenlijk best goed over nagedacht.

en ik deed het nog zo subtiel :engel:
ik verkoop niks, behalve m'n eigen muziek.
maareh, ik denk dat na 3-4 jaar het weinig zin heeft om dingen te roepen als "misschien gaan ze Logic weer naar pc brengen". Ik vond het indertijd ook een klotestreek - en nog steeds wel - , maar ik laat m'n respect voor het programma zelf er niet door verpesten.

dusss: let's move on

Laatst gewijzigd:
Back