podiummixer voor toetsen: Mackie of toch Behringer?

Gertje

Stamgast
Ik ben op zoek naar een mixer voor podiumtoepassing (toetsen). Vandaar dus toch op dit deel van het forum...

Gewenste features:
* ingebouwde effecten (i.i.g. reverb)
* minimaal 8 kanalen (liefst in de vorm van 4 stereokanalen)
* balanced main outputs
* monitor-outputs, liefst stereo, maar mono kan ook
* niet te duur

Ik heb twee Behringers, maar die ruisen wel een beetje. Dus ook al lijkt bijvoorbeeld de Behringer UB1002FX ideaal, misschien is de Mackie DFX12 wel beter qua geluidskwaliteit, ook al is die nieuw circa 200 EUR duurder. Bij een betere kwaliteit heb ik dat er wel voor over, maar als het toch niet zoveel uitmaakt, kan ik die 200 EUR wel beter besteden.

Of zijn er naast de Behringer UB1002FX en de Mackie DFX12 nog mixers die ik over het hoofd zie?

Ik lees het graag en bij voorbaat dank!

Wanneer je de Behringer goed rond de 0db instuurd en de gain goed inregeld valt dat ding i.m.h.o wel te gebruiken als keyboard submixer. Gebruik zelf hiervoor de 1204. Alleen wanneer je de effecten van dit behringer mengertje wilt gaan gebruken kun je een hoop ruis verwachten. Wanneer het je om de effecten te doen is zou ik nog wat verder rond kijken.

Je kunt natuurlijk ook voor een behringer zonder effecten gaan en er dan een effectapparaat bij kopen :eureka:
Misschien krijg je dan nog wel een betere kwaliteit dan wanneer je de mackie met ingebouwde effecten gebruikt (ik weet niet hoe goed die zijn).
Ga het eens testen zou ik zeggen, en zet je bericht de volgende keer in het goede forum :biertje:

succes!

Ik gebruik zelf een Spirit Notepad als submixer: 4x mono, 2x stereo, geen effecten. Wel een heel goed geluid, nij aanschaf vergeleken met Behringers. Dus miscchien moet je ook even naar de kleinere Spirit (by Soundcraft) mengpaneleen kijken. Bijvoorbeeld de E-series ES is speciaal voor synths: http://www.soundcraft.co.uk/

Hmmmm... ook even zelf gekeken, maar de Spirits hebben geen ingebouwde effecten.... Sorry.

Ingebouwde effecten in mixers sucken nogal per definitie. Nog noooooooit goeie gehoord, behalve bij mixers die ook volledig digitaal zijn en dus ook weer wat duurder...

Groet,
Allert

Ik gebruik zelf een 19" Behringer RX1602 als submixer. Prima mixertje, de ruis is geen enkel probleem zolang je goed instuurd. Dit model is ook redelijk degelijk gebouwd. Wij hebben ook een Behringer als PA mixer in gebruik: de effecten zijn heel matig, evenals de mic pre-amps, faders. Toch houdt hij het al jaren vol, maar verwacht er geen wonderen van.

Ook een idee: kijk eens naar de Yamaha MG-serie mixers, niet duur maar wel goed. Vergelijk de faders van een MG maar eens met een Behringer, ook de pre-amps zijn stukken beter, de MFX ook, hebben ook meer headroom.

Back