de nieuwe enigma is uit

bliepbliep

music - non stop
hello and welcome

ik heb net de nieuwe enigma single zitten luisteren, met video-clip erbij. tot mijn grote teleurstelling is het een gigantisch voorboorduursel op het oude werk. oke, een beetje eigen stijl is hartstikke mooi maar dit is gewoon weer meer van hetzelfde! ik hoop dat het album beter is want ik ben een grote enigma fan, vooral de oudere tracks zijn goed, mea culpa en lonelyness.
ik was erg benieuwd wat jullie ervan vinden, en of jullie meer weten van deze single, ik heb geen idee waarom hij nou met dat thema "boksen" aan komt zetten.

Vind het jammer dat enigma geen geile synth is. Zou een mooie naam zijn. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Vind het jammer dat enigma geen geile synth is. Zou een mooie naam zijn. ;)

De Enigma was volgens mij toch een decodeer-apparaat van de Duitsers in WO II? Denk niet dat ze die naam snel voor een synth zullen gebruiken (of het moet een hele ingewikkelde zijn :) ).

Nja, een modular met grote bakelieten knoppen en draaischijven enzow ziet er ook wel erg enigmatisch uit dan. ;)

Ik vond het eerste album van Enigma leuk en inventief, maar alles wat daarna kwam was inderdaad meer van hetzelfde. Het kon mij niet langer boeien in ieder geval, maar die Cretu (zo heet die producer toch?) heeft het wel voor elkaar natuurlijk. Is steenrijk, maar hij heeft het eerlijk verdiend.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik vond het eerste album van Enigma leuk en inventief, maar alles wat daarna kwam was inderdaad meer van hetzelfde. Het kon mij niet langer boeien in ieder geval, maar die Cretu (zo heet die producer toch?) heeft het wel voor elkaar natuurlijk. Is steenrijk, maar hij heeft het eerlijk verdiend.

naah, het album "the screen behind the mirror" was ook echt heel erg goed. de eerste helft van het album "voyageur" is ook wel heel lekker. hij moet gewoon weer vernieuwende, experimentele muziek gaan maken, en niet van die saaie doorsnee pop-nummertjes.

hier kan je zn nieuwe track beluisteren, hij begint meteen te spelen in het hoofdmenu.
http://www.enigma.de

Die nieuwe single valt me ook wel tegen hoor. Erg jammer. :confused:

The cross of changes, het 2e album is mijn favoriet, maar vanaf daar gaat het naar mijn mening bergaf met de originaliteit. Van het 5e album, voyageur vind ik alleen de track voyageur nog de moeite waard. Waarschijnlijk ligt Cretu liever te chillen aan het strand in Ibiza, waar zijn nieuwe studio staat, in plaats van baanbrekende producties te maken :biertje:

Maar dat neemt niet weg dat hij in zijn top-periode heel mooie muziek gemaakt heeft :halleluja

zoals "maria magdalena" van Sandra? ;)

daar zat ie toch ook achter?

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
zoals "maria magdalena" van Sandra? ;)

daar zat ie toch ook achter?

Ja... Daar heeft ie natuurlijk een hoop centjes mee verdient :dj:

Als ik me niet vergis is Sandra zijn vrouw.. En die doet ook veel stemmen op de Enigma Albums.

Origineel geplaatst door Alan
Als ik me niet vergis is Sandra zijn vrouw.. En die doet ook veel stemmen op de Enigma Albums.

Je vergist je niet. Hij produceert tevens (uiteraard) ook de cd's van haar.

Attachments

• 250px-sandramichaelcretu.jpg
    250px-sandramichaelcretu.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 97
Ik vind hier ook niks meer aan..

Vroeger maakte Enigma mooie ambient/new-age muziek met mooie warme pads.. En dit is gewoon een stukje commerciele shit.. vind ik..

Loneliness, the landing, shadows in silence dat waren gewoon toppers van hem.. Maar die tijd is voorbij =(

ey jongens het nieuwe enigma album heb ik sinds vandaag in huis. dat 1e nummertje op de CD is echt te gek!!

het begint naar mijn idee helemaal verkeerd, alweer die &^#$*%$ toeter en die al 5 albums doorgezaagde pads maar daarna is het gewoon top! het is een beetje dance (!) achtig geworden, met latijnse stemmekes erdoor. dit is de eerste keer dat ik latijn door een vocoder hoor...

na, gewoon even checken die handel. het hoesje snap ik dit keer niet helemaal maar dat komt nog wel...

de titel van het album betekend het volgende: http://en.wikipedia.org/wiki/A_posteriori

bliepbliep

Was al bij de mediamarkt gaan kijken of hij er al lag maar vrijdag hadden ze hem er nog niet :(

The screen behind the mirror is anders erg goed en veel beter in elkaar gezet nog dan enigma 1 2 en 3. Voyageur vind ik goede dingen hebben (erg andere sound) maar zitten ook dingetjes in die echt nergens over gaan en wat echt weggelaten mocht worden (weightless, total eclipse of the moon etc.). Is gewoon echt proberen om 45 minuten aan geluid te krijgen op je album (tegenwoordig zitten alle enigma albums onder een uur speeltijd...)

Ben benieuwd wat we nu weer krijgen :) Komen iig nog aardig wat albums uit in de komende jaren. Geloof dat Cretu een deal met EMI had voor 5 albums waarvan enigma 6 dus de eerste in de trits van 5 is.

grappig heb de cd ook ff gekocht,
in het openings nummer zijn de vocals de 1e preset van de vsynth (d'vinco Code). Ik heb dezelfde vocal presets gebruikt in een nummer van mij wat ik gepost heb in die guitar thread.

wat mij zoiezo opvalt , is dat de nieuwe cd heel erg leunt op standaard synth presets, ik herken er toch vrij veel.

Origineel geplaatst door quifster
grappig heb de cd ook ff gekocht,
in het openings nummer zijn de vocals de 1e preset van de vsynth (d'vinco Code). Ik heb dezelfde vocal presets gebruikt in een nummer van mij wat ik gepost heb in die guitar thread.

wat mij zoiezo opvalt , is dat de nieuwe cd heel erg leunt op standaard synth presets, ik herken er toch vrij veel.

Naar mijn weten gebruikt cretu alleen maar presets... Vooral de wavestation, JV1080 en de 01w/r hoor je enorm vaak voorbij komen.

Origineel geplaatst door bliepbliep

het begint naar mijn idee helemaal verkeerd, alweer die &^#$*%$ toeter en die al 5 albums doorgezaagde pads maar daarna is het gewoon top! het is een beetje dance (!) achtig geworden, met latijnse stemmekes erdoor. dit is de eerste keer dat ik latijn door een vocoder hoor...

Vocoders maakt hij idd sinds LSD gebruik van. Weer een ontdekking voor de man ;) En die standaard intro met dat trompetje zal je nog wel de komende albums blijven horen. Zo begint en eindigt hij expres ieder album. Een van de reden is dat je zo alle albums achter elkaar kan zetten omdat de overloop goed is (begint en eindigt immers het zelfde)

Iemand eigenlijk enig idee waar die sample vandaan komt? De andere weet ik wel maar deze dus nog niet?

letterlijk uit het boekje van de CD:

recorded at various places with the ALCHEMIST (all in one computed mobile studio)

dus dat is niet in zijn uber-dikke studio met al die mooie machientjes...

kon op internet niets vinden over dit apparaat, hebben jullie er wel eens van gehoord?

bliepbliep

Laatst gewijzigd:
Back