WWWWwwwwaaaatttt????

Mooie synth maar ik snap nog steeds niet wat je in godsnaam met 100 stemmen zou moeten.

Maar goed, dat ben ik......

Origineel geplaatst door SCD

Twee van de Q+ die ik me kan herinneren van de Q+ zijn een delay die vreselijk "klikt", wanneer een note on/note off via midi binnenkomen. De ander is dat geheugenplek C50-C100 geïnitialiseerd worden wanneer je een bepaalde handeling uitvoert.
Een ander irritant ding (voor mij in ieder geval) was dat de envelopes op de Q+ beslist anders zijn dan op de gewone Q. Dat betekent dat uitwisselbaarheid van sounds niet 1 op 1 is. Je moet ze tweaken om ze gelijkklinkend te krijgen.

WEL erg mooi hoor!

Boele

dus je hebt 50 geheugenplaatesen minder. das toch niet zo erg.... dat delay is minder.

klinkt-ie nou anders dan een Q of nie?

Je krijgt gewoon iets meer body in je sound wanneer de analoge filters gebruikt, maar het blijft Waldorf: giftig, dun, hoog.

100 stemmen? Als je multitimbraal werkt kun je wel wat gebruiken vermoed ik, maar 100 haal je alleen bij simpele sounds. Zodra je moeilijke dingen gaat doe (lees modulaties), dan zakt het aantal stemmen. Gemiddeld 50 is een beter getal.

Dat van die geheugenplaatsen is inderdaad niet zo erg, maar je moet het WEL effe weten vlak voor je de buhne opgaat en denkt "ik reorganize het memory nog even".... Grijns....

Hier is nog een nummer, waarbij de basis sequence de Q+ is met analoge filters. De bass knal aan het begin ook.

http://www.synthmusic.info/mp3s/09Space(SL).mp3

Origineel geplaatst door Acidfever
Mooie synth maar ik snap nog steeds niet wat je in godsnaam met 100 stemmen zou moeten.

de Q+ schijnt een heel goede emulatie van de Maastreechter Staar te kunnen doen en ook van het Urker mannenkoor. Het lichtere werk (Leidse Sleuteltjes) kan de Q+ ook prima aan.

Origineel geplaatst door Acidfever

Maar inderdaad de Micro Q Lite, gewoon met 12 stemmen, en niet maximaal zoveel stemmen als je dat doet of dit uitzet, was toch wel de mooiste uit het rijtje. Voor minder dan 200 te vinden en dan toch even 90% goedkoper dan de Q+ die nu in de halve prijzenslag te koop ligt.

Origineel geplaatst door Leo
Maar inderdaad de Micro Q Lite, gewoon met 12 stemmen, en niet maximaal zoveel stemmen als je dat doet of dit uitzet, was toch wel de mooiste uit het rijtje. Voor minder dan 200 te vinden en dan toch even 90% goedkoper dan de Q+ die nu in de halve prijzenslag te koop ligt.

Ik vind de *kleur* van de Q+ zo mooi... Alleen DAT is al 1500 euro waard! :{

Origineel geplaatst door SCD
Ik vind de *kleur* van de Q+ zo mooi... Alleen DAT is al 1500 euro waard! :{
Kun je beter voor een paar euro een potje verf bij de Praxis kopen ;).

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Kun je beter voor een paar euro een potje verf bij de Praxis kopen ;).
Verkopen ze bij de Praxis rubyred? 8)

Origineel geplaatst door Alex Omega
ik denk dat ik beter een gewone Q naast de andromeda kan zetten....

heb je al een poly evolver dan?

Voel me sterk in de verleiding trouwens. Sinds ik die Q+ (en daarvoor de Q) de deur uit heb gedaan mis ik de arp en stepsequencer vreselijk. Dat zijn zulke inspirerende dingen, maar ja, om alleen daarvoor al dat geld uit te geven...

Origineel geplaatst door divi
op de microwave XT mailing list circuleert het gerucht dat waldorf overgekocht is...

Dat heb ik idd ook gelezen.
Maar hebben we al niet vaker zo'n gerucht voorbij horen komen ?

Origineel geplaatst door Alex Omega
ik denk dat ik beter een gewone Q naast de andromeda kan zetten....

Inderdaad, met de Andro heb je dik analoog getackled, en met een normale Q voeg je prachtig mooi helder en fijne sound toe. Heel breed geluidspectrum met die twee synths. Ik heb inmiddels m'n Andro verruild voor een OBXa maar heb eigenlijk een zelfde soort combo met een Q :)

t zijn gewoon wat restanten uit t magazijn .... Thomann zal ook wel wat waldorf synths op vooraad moeten gehad hebben, in verband met garantie .... nu misschien de laatste verkochte synths zo'n jaar of meer geleden verkocht zijn kunnen ze weer wat restanten voor lage prijs verkopen lijkt me .....

er staat in ieder geval nergens dat je geen garantie krijgt op deze synths

misschien dat als ze door deze voorraad heen zijn dat ze volgend jaar nog een klein partijtje kunnen dumpen die weer achter de hand waren gehouden voor deze partij :)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
t zijn gewoon wat restanten uit t magazijn .... Thomann zal ook wel wat waldorf synths op vooraad moeten gehad hebben, in verband met garantie .... nu misschien de laatste verkochte synths zo'n jaar of meer geleden verkocht zijn kunnen ze weer wat restanten voor lage prijs verkopen lijkt me .....

er staat in ieder geval nergens dat je geen garantie krijgt op deze synths

misschien dat als ze door deze voorraad heen zijn dat ze volgend jaar nog een klein partijtje kunnen dumpen die weer achter de hand waren gehouden voor deze partij :)

ik kan me niet voorstellen dat thomann een voorraad q+ achterhoudt voor garantie doeleinden. dit is volgens mij echt waldorfboedel voorraad die zij aangeboden krijgen om te verkopen.

Back