jd schopt kont :)

nick nova

Resonator
<8)>

Ben nu al enkele dagen een jd800 aan het testen.
Woow, een beauty van een sizer.
Klinkt heel gespaced. Ik kan nog niet echt veel zeggen wat hij allemaal kan, maar 'k weet dat het veel is.
Als je er ééntje onder handen krijgt, zeker eens proberen!
Wat vinden jullie?

wat zijn wij toch soms een vette

--------->NAR!:D :D

Attachments

• nar.gif
    nar.gif
    8,3 KB · Bekeken: 81
Origineel geplaatst door Prophet
is dat niet gewoon een rom synth?

Wat is je punt? Een Prophet 5 (rev1) is gewoon een SSM synth?

Ik had er een en ik moet zeggen dat het een heel mooi apparaat is.

JD 990

JD 990

Ik bezit 2 JD990, de modules van de JD 800. Het is geweten dat die aanzienlijk beter klinken en bovendien kunnen worden uitgebreid met JV expansion boards.

Ik heb mijn JD800 ooit ingeruild en met opleg deze 2 JD's gekocht. Ik verkoop die nooit meer, en ik kan je adviseren om die toestellen die je nu tssn de 500 en 750 euro vind, te kopen.
Onwaarschijnlijk welke sounds ik daar al mee gemaakt heb. Prodigy gebruikte de JD990 preset 'EML Wobbler' als intro sound van 1 van hun hits.

Net nieuw

Net nieuw

Ik weet nog dat die dingen nét uit waren. Heerlijk.. al die sliders.. directe controle over al je parameters. Misschien was dit qua ontwerp wel dé synth die het hele "terug naar analoog" gebeuren aangezwengeld heeft.

Tweedehands zijn die JD modules (helaas) nog steeds erg prijzig.. toch ook een teken dat ze erg gewild zijn.

Origineel geplaatst door The Q
Wat is je punt? Een Prophet 5 (rev1) is gewoon een SSM synth?

Ik wil em niet afbreken, maar buiten het feit dat hij miss supermakkelijk te bedien is en een mannequin onder synth's is, klinkt hij dan zo speciaal anders dan bvb een JV80(pcm rom synth) van roland of een andere soort rom synth?

Men beeld is misschien zeer vertroebeld door het feit dat ik eens èèn iemand bezocht heb in zijn studio en die had er zo èèn staan en ik zei toen;" knappe bak hè, klinkt fantastisch zeker?" Hij zij; "mjaa, zoveel gebruik ik hem nu ook weer niet, meestal als ik een pianoklank nodig heb, vind ik geen betere dan die daar uitkomt."

Nu heeft dat misschien het beeld bij mij niet versterkt van een straffe bak zijnde de JD800. Heeft wel altijd heel lang op mijn verlanglijstje gestaan toen hij net uitkwam, maar door die straffe feedback van die gast, misschien toch wat terughoudend geweest om hem ooit eens aan te schaffen. Ik heb toen iets later dan hij uitkwam, me in de shop laten overtuigen van een JV80, ook een rom synth dus.

:)

Origineel geplaatst door Prophet
Men beeld is misschien zeer vertroebeld door het feit dat ik eens èèn iemand bezocht heb in zijn studio en die had er zo èèn staan en ik zei toen;" knappe bak hè, klinkt fantastisch zeker?" Hij zij; "mjaa, zoveel gebruik ik hem nu ook weer niet, meestal als ik een pianoklank nodig heb, vind ik geen betere dan die daar uitkomt."

Nu heeft dat misschien het beeld bij mij niet versterkt van een straffe bak zijnde de JD800.
:)

Als je een JD-800 alleen voor piano gebruikt heb je volgens mij een zeer beperkte kennis van de mogelijkheden van dit apparaat... er zijn tig synths die veel betere piano's aan boord hebben.

Ik gebruikte (en binnenkort gebruik) de JD-800 voor geluidspalleten (ambiënt pads zo u wilt) en Oberheimische imitaties. Het apparaat kan veel meer en als je 'm leert kennen zal u zien dat iet best straf kan klinken :)

JV-80 is zeker nie uit te vlakken, was ooit de eerste nieuwe synth waar ik voor was gaan sparen, wel jammer van de (IMO) beperkte interface.

Origineel geplaatst door The Q
Als je een JD-800 alleen voor piano gebruikt heb je volgens mij een zeer beperkte kennis van de mogelijkheden van dit apparaat... er zijn tig synths die veel betere piano's aan boord hebben.

Ik gebruikte (en binnenkort gebruik) de JD-800 voor geluidspalleten (ambiënt pads zo u wilt) en Oberheimische imitaties. Het apparaat kan veel meer en als je 'm leert kennen zal u zien dat iet best straf kan klinken :)

JV-80 is zeker nie uit te vlakken, was ooit de eerste nieuwe synth waar ik voor was gaan sparen, wel jammer van de (IMO) beperkte interface.

Wat die JV betreft, daar heb je gelijk in, de interface is beperkt, maar met die 8 sliders kan je toch goed overweg in de menu's, alles is op die 8 gebaseerd en als je iets aanklikt met je rechterhand kan je met je linker direct slideren om te editten;)
Ik zou hem eigenlijk nog eens moeten opwaarderen, POP expansion eruit, een andere erin en een paar dagen wat nieuwe wind in blazen. Nu staat hij hier enkel bijna als masterklavier en voor al eens een standaard klank.

Enfin en nu is met jouw betuig erbij men vizie over die JD veranderd, thx!

:koffie:

Ik weet nog dat die dingen nét uit waren. Heerlijk.. al die sliders.. directe controle over al je parameters. Misschien was dit qua ontwerp wel dé synth die het hele "terug naar analoog" gebeuren aangezwengeld heeft.

Ze zijn idd wel een van de eerste die een pcm bak ontwerpen met (veel, heel veel) knoppen.
Analoog was nog niet te betalen (en nu ook niet) maar er was wel vraag naar de analoge bediening.
JD-800 was het tovermiddel. Tot dat de Clavia Nord1 uit kwam.
Toen is de 'het-meest-analoogklinkende- en-uitziende' race pas echt
begonnen. Heeft er ook mee te maken dat er toen een nieuwe synthese(virtuele analoog) op de markt kwam.

Met een korte afwezigheid van 1,5 jaar is de JD-800 terug in mijn rig! :L

De meest inspirerende synth die ik ooit heb gehad. V-synth; eat your heart out!:halleluja

Ik heb ook wel eens voor de JD zitten kijken, maar hij kon me nooit echt overtuigen. Hij is namelijk ook heel erg groot. En ook omdat hij er zo mega digitaal uitziet is er iets wat me tegen houdt.

Misschien toch maar eens gaan testen. Maar hoe is hij i.t.t. een virus of een nord

Tja ik zou hem kunnen kopen, maar ik heb eenvoudigweg geen ruimte ervoor!=( =(

Het was mijn eerste synth en nu heb ik er inmiddels twee, gewoon supergeluid.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik heb ook wel eens voor de JD zitten kijken, maar hij kon me nooit echt overtuigen. Hij is namelijk ook heel erg groot. En ook omdat hij er zo mega digitaal uitziet is er iets wat me tegen houdt.

Misschien toch maar eens gaan testen. Maar hoe is hij i.t.t. een virus of een nord

Nou ben benieuwd hou een je een Yammie DX7 betiteld als je een JD800 er "digitaal" vinds uitzien; deze boot heeft meer sliders dan een Jupiter8 :confused:

Waan de JD800 niet als een tegenhanger van een Virus of een Nord, het is meer een"Korg Wavestation meets Roland D50 meets JV80 meets PG1000". De beste rompler made IMHO.

Kan iemand mij dan wat typische JD geluiden laten horen?

Alle legendarische Roland synths hebben toch een typisch geluid (303, 808, 909, Alpha Juno, 106, enzovoort)

Back