Re: Auto omvormer 12/24 naar 220v
Origineel geplaatst door Kevin
Is dit veilig voor je apparatuur ? En hoe lang zou ik bijv. met een MPC op een 24v accu (2x12) kunnen spelen en de dag erop weer de auto starten ?
Heb dus een omvormer gekocht (24v naar 220v-1000watt) maar is dit stabiel en lijd hier de voeding niet onder ?Ben zelf A-technisch dus als iemand me ff kan helpen...graag !
Hangt er vanaf of het een goeie is
Wat wel belangrijk is dat die omvormer een 220V sinus output geeft, er zijn ook omv. die een blokgolf aan de uitgang geven, die zijn prima voor verlichting of gereedschap, maar niet voor audio, de blokgolf hoor je dan meestal als een bromtoon door je audio, maar het hoeft niet, legt aan de aangesloten audioapparatuur.
Sommige voedingen in (audio)apparatuur kunnen ook slecht tegen een blokgolf, de trafo raakt dan defect.
Ook is het belangrijk dat de interne spanningsregeling van de omv. snel genoeg is, als je bv iets zwaars inschakeld op die omv. moet deze bijregelen, als je het dan weer afschakelt moet ie weer terugregelen, als dat te langzaam gaat kan je op dat moment hoge spanningspieken krijgen, wat niet zo best kan wesen voor jouw MPC.
Ik heb vroegah in de omv. techniek gewerkt en dit kwam vaak voor,
suc6