Weer eens iets helemaal anders

no_disc

Vintage dozen aan de top!
Hallo allemaal

Aangezien mijn vorige track hier niet bepaald enthousiast werd ontvangen, heb ik besloten om de boel weer eens compleet anders aan te pakken.
Mét resultaat, denk ik.
Ik heb er heel veel plezier aan beleefd om deze track te maken (ondertussen al een stevige verkoudheid en een griepje gehad, maar ook dan kon ik me niet inhouden om hieraan verder te werken), en telkens als ik ernaar luister word ik er vrolijk van. Hopelijk geldt hetzelfde voor jullie:)

De track heet "I Love Muffins"

Als de link het zou begeven (het is de eerste keer dat ik die server voor m'n muziek gebruik), kun je nog altijd hier terecht.

Vind hem een beetje het zelfde heel de tijd. Kom niet echt in de sfeer ofzo.
Zijn dit Elektron Spullen?

elektron? nee, alles met reason 2.5 :)

en ik vind het eigenlijk wel leuk dat ie de hele tijd zowat doorvloeit :) ik had niet echt behoefte aan een break ofzo
heb hem daarom ook niet zo lang gemaakt :) gewoon een leuk trackje zonder al te veel poespas

Laatst gewijzigd:
Eej man,

Ik vind het meer een electroplaat (de synths), je zou er een electrobeat van kunnen maken ipv een housebeat. De hat gaat naar mening te lang door, misschien kun je daar afwisseling in brengen. (0,57 minuut)
De track klinkt vrij helder, dat vind ik goed gedaan. Alleen moet ik toegeven dat de track me nog niet heeft verrast. Misschien kun je de hoofdmelodie wegfilteren, en dan de beat alleen laten spelen. Leuk hoe je speelt met de melodielijn. Misschien kun je in de track meer percussie verwerken. Weet niet in welke stijl dit moet vallen en wat jouw visie hier achter is... misschien kun je dat nog ff toelichten?

Gr. Thijs

Hey Thijs, bedankt voor je reactie :)

mijn visie op deze track...wel, ik heb hem eigenlijk gewoon puur op het gevoel gemaakt, maar dat electro was ergens wel de bedoeling :)
de percussie is gewoon vanzelf zo geworden...vind je dat dat housige stoort? want ik vind het best wel leuk klinken zo, had er niet eens aan gedacht dat het housig klonk
over dat blijven gaan van de hat heb je wel gelijk, ik vond dat hij de eenheid in de track hield...maar ik wil best wel eens proberen wat er gebeurt als ik hem weglaat:)
dat alleen laten spelen van de beat is ook geen slecht idee...misschien kan ik dat woodblockje uit heb begin nog eens z'n ding laten doen:)

nog eens bedankt voor je reactie in ieder geval, ik kan er zeker wel wat mee:)

UPDATE:

Ik heb me eens aan de track gezet met de opmerkingen van matthias klein en zo de track wat aangepast.
De veranderingen zitten vooral in het slagwerk. Ik heb er een beetje meer variatie ingebracht tijdens de refreinen, en tussen de refreinen door heb ik de slagwerkpartijen helemaal veranderd. Ik vind het nummer in ieder geval al weer wat leuker:)

I Love Muffins v2

Back