Valentino Kanzyani styl muziek

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Ik zoek stylen muziek zoals al Valentino Kanzyani...

Wat is dat eigenlijk... Tech-trancey is het wel alleen wel iets meer tech zeg maar?

Graag zou ik wat meer van dit soort muziek horen.

Wie kan me tips geven?

Thanx!

Valt bij mij onder de noemer techno zoals het hoort :) Veel percussie, compressie en drive.

Samen met Umek heeft hij het Recycled Loops label (je zou eens op zoek kunnen gaan naar tracks van dit label, zit erg veel leuk spul tussen). Andere artiesten die je eens zou kunnen checken zijn umek en Hertz (mijn favoriet).

Wil je Valentino (al dan niet samen met Umek) aan het werk zien dan moet je eens een keer awakenings bezoeken :)

Mmm Hertz zal ik eens op zoeken. Umek heb ik wel eens meegemaakt maar dat is al wel weer lang geleden maar dat vind ik nog wel meer techno trouwens....

Awake kom ik trouwens wel eens ;)

Re: Valentino Kanzyani styl muziek

Origineel geplaatst door Alex Omega
Ik zoek stylen muziek zoals al Valentino Kanzyani...

Wat is dat eigenlijk... Tech-trancey is het wel alleen wel iets meer tech zeg maar?

Graag zou ik wat meer van dit soort muziek horen.

Wie kan me tips geven?

Thanx!

De laatste tijd maakt Valentino iets meer tranzy dingetjes dan techno of techhouse... maar er zit nog steeds een stampende beat in

Als je platen zoekt in de stijl van techno of techhouse dan moet je de volgende labels checken:

Recycled loops, Earresistible Musick, Bassethound, Mad Nurse, Bad Girls, Robots, Ego Traxx

Ook kan je alle produkties van de Hollandse held Alexander Koning checken.. zit in dezelfde techno/techhouse hoek

http://www.juno.co.uk/search.php?q=alexander+koning&precision=all&column=all

Re: Re: Valentino Kanzyani styl muziek

Re: Re: Valentino Kanzyani styl muziek

Origineel geplaatst door Weird Science
Ook kan je alle produkties van de Hollandse held Alexander Koning checken.. zit in dezelfde techno/techhouse hoek

DA GOOSE/ALEXANDER KONING/HESS & DEM Q Login use your Wishlist Product Information Otra Hona (12")

Grappig, Da Goose is forumlid.

Tech-house it's the name.. of het hokje.

Valentini Kanzyani zou ik beschrijven als 54 % Techno met 35 % house en 11 % trance. Ofzoiets.

Ben trouwens een grote fan van Umek (vooral als DJ, producties zijn best wel bagger vaak), maar Valentino's stijl vindt ik niet zo. heeft meestal net geen ritme, altijd net wat te strak en te vierkant.

Hertz vink trouwens heeeel goed, vette beats en ook nog wel oldschool melodieen enzo.

Ik ga het allemaal eens tjekken.

Fokov, interessante percentages. maar weet je zeker dat het niet 55% 34% 11% is :)

Ik had trouwens met tech house meer iets van Michel de Hey in mijn hoofd. en daar veeg ik mijn kont niet eens mee af....
Blijkbaar moet ik mijn meningen zakje eens flink door elkaar schudden....

Sorry, rekenfoutje!

Ach ja, het zijn maar namen die je eraan geeft. Maar wat ik redelijk housy vindt aan Kanzyani zijn die vrij basic house loops en simpele 909 open hats. Ook heeft ie soms zo'n rechte offbeat Bass in zijn producties. In echte tribale techno of hoe je het ook wilt noemen is dat meestal wat complexer, ritmischer.

Maar ja, ach, wara hebben we het eigenlijk over?

Origineel geplaatst door Fokov
Sorry, rekenfoutje!

Maar ja, ach, wara hebben we het eigenlijk over?

Psies. Terug naar de studio en produceren !! :)

Back