nieuw Jarre live album!!

Origineel geplaatst door 6 trak
hoe oud is ie nu... 57, 58? op die leeftijd hoef je niet meer alles live te doen :D

Het maakt mij ook niet zoveel uit, ik blijf het fantastisch vinden als er weer een liveconcert op DVD van hem uitkomt. Alleen is bij de laatste DVD in China duidelijk te zien bij zijn kleine concert op het Plein van de Vrede dat hij veel muziek in zijn eentje uitvoert terwijl hij bij het grote concert meerdere musici heeft staan. Maar zoals gezegd.........ik blijf zijn concerten heel bijzonder vinden.

Phochos:D

Maar eh... om weer even on-topic te gaan: wat vinden we van Printemps de Bourges 2002?

Ik vind het zelf wel lekker apart. Tenminste weer 's wat anders dan de miljoenste Oxygene-live uitvoering...
Lekker samples hakken in Body Language :D

Origineel geplaatst door etaoin
Overigens is de recente China ook in de openingstitels "composed and directed by JMJ" en met name niet "performed by" :D
nee pcies... je zou dus in principe iedereen die meerdere synths in zijn 1tje bediend beter een dirigent kunnen noemen...
alle sequencers hebben hun stukje 'ge-oefend' en de dirigent bepaald waneer ze invallen... :eureka:

Origineel geplaatst door BlackEyed
Mee eens. Hij heeft echt briljante muziek gemaakt, maar live is het een draak.

Op z'n laatste DVD staat ie z'n laserharp te bespelen met de concentratie en de gezichtsuitdrukking van een hersenchirurg.

Volgens mij heeft de gemiddelde electronische synth muziek zowiezo weinig met live spelen te maken.
Er loopt toch immers een hardware sequencer of een laptop mee?
Tja en als je dan met een paar vingers en wat knopjes de melodie wel zelf meespelen en we dat al live gaan noemen...
Maar ja ik zal wel ouderwets zijn. Een zangeres met een orkestband noem ik ook niet live.

De mate van live spelen is überhaupt niet van een video of dvd af te leiden. Iemand die zo'n filmpje in elkaar zet, is meestal op zoek naar mooie beelden, en heeft geen flauw benul van wanneer Jarre wel of geen Cmineur speelt.

Re: nieuw Jarre live album!!

Origineel geplaatst door synthmann
Er is een nieuw Jarre live album uit. Keek op Jarreuk.com en daar stond het van de ene dag op de ander. Alleen in iTunes music store te koop is vanaf 20 maart (en pas 20 maart stond het nieuws op jarreuk) is

Printemps de Bourges 2002 (live)

te koop voor luttele 5 euro nog wat. Dit is echt weer vette shit van Jarre! onder andere

AOR een van zijn oudste werken nu gereleased plus nog drie unreleased tracks! 4 tracks van in totaal 45 minuten ongeveer! vet!

Moet ik iets speciaals doen om het album te zien??! Als ik in iTunes de store open en op jarre zoek, krijg ik alleen maar Aero en een tribute album te zien. =(

Nou ik ben in Rotterdam geweest bij het Oxygene 7-13 concert. Toen zaten wij achter het podium. Ik kon Jarre op zijn vingers kijken. En hoe interessant hij ook stond te doen. Ik kan je verzekeren dat iemand anders live de solo stond te spelen. Maar goed. Concert en Album zijn briljant in mijn ogen :)

Re: Re: nieuw Jarre live album!!

Re: Re: nieuw Jarre live album!!

Origineel geplaatst door Yost
Moet ik iets speciaals doen om het album te zien??! Als ik in iTunes de store open en op jarre zoek, krijg ik alleen maar Aero en een tribute album te zien. =(

Je bent wel ingelogd op de Nederlandse store?

Origineel geplaatst door wouw
'k heb enkele weken terug een aantal videoclips bekeken op van één of andere russische site (kan 'm nu even niet vinden) met clips van oa het concert op de place de la concorde (in slechte kwaliteit trouwens

deze dus:

http://jarre.kulichki.net/music.html

:o: Niet, dus.
Heb uiteindelijk na lang zoeken de landenkeuze helemaal onderaan de pagina gevonden. Je zou toch verwachten dat iemand met een NL OS-X en een NL iTunes automatisch in de NL store terecht komt...

Bedankt, etaoin!

Re: nieuw Jarre live album!!

Er is een nieuw Jarre live album uit....
AOR een van zijn oudste werken nu gereleased plus...

Synthmann, welk nummer is AOR?

Ik vind zelf track 1 erg goed: een jaren '70, Tangerine Dream achtig begin, dat vervolgens overgaat in een dance-loop waar Underworld zich niet voor zou schamen. Geluidseffecten en productie zorgen dat het niet saai wordt. Ook al had Jarre naar mijn smaak wel ergens de basisloop mogen moduleren naar een andere akkoordenreeks. Dat had het helemaal afgemaakt.

Met track 2 heb ik weinig. Een a-tonaal, metalig klinkend geluidscollage is niet mijn kopje thee. track 3 wordt dan al weer leuker, ook al had er van meer melodie en meer variatie in klanken in mogen zitten. De afsluiter overtuigt mij door de gebruikte klanken en de groove, ook al kwam dat pas na een aantal keren luisteren.

Wat mij betreft tegen deze prijs zeker de moeite waard, met een dikke plus voor track 1.

'METALLIC SOUVENIR' - This Track, originally written in 1969, was entitled 'AOR (BLEU) 2002' at the performance, and was originally performed as 'BLEU', as part of Jean Michel Jarre's Music Score for the Opera 'AOR', at the Opéra De Paris, Palais Gardnier, Paris, France on October 21st 1971.

En laat ik die andere dan ook gelijk kwoten:

'ALIVE IN BOURGES' - This Track, originally entitled 'BOURGES 2' at the performance, was later reworked and performed by Jean Michel Jarre & Danish Band 'Safri-Duo' as 'AERO' (not to be confused with 'AERO' on Jean Michel Jarre's 'AERO' Album), at the 'AERO' Concert in the Gammel Vraa Enge Windmill Park, Aalborg, Denmark on Saturday 7th September 2002.

'BODY LANGUAGE' - This Track, originally written for Jean Michel Jarre's 'METAMORPHOSES' Album, was entitled 'METAMORPHOSES 2002' at the performance, and originally entitled 'CRAZY SATURDAY'. Despite being never released, the Track has appeared on a B&O Commercial, and on a Video Installation at the Global Tekno Festival in Avignon, France in 2000.

'PARIS BOURGES' - This Track, originally entitled 'BOURGES 1' at the performance, features Jean Michel Jarre performing 'Live' on one of the world's oldest Electronic Musical Instruments, the Theremin, invented by the Russian Physicist, Lev Sergeivich Termen (Léon Theremin), in 1919.

(van jarreuk.com dus -- wat ik elke keer weer lees als "jarre-jeuk")

Origineel geplaatst door etaoin
En laat ik die andere dan ook gelijk kwoten:

ALIVE IN BOURGES' - This Track, originally entitled 'BOURGES 2' at the performance, was later reworked and performed by Jean Michel Jarre & Danish Band 'Safri-Duo' as 'AERO' (not to be confused with 'AERO' on Jean Michel Jarre's 'AERO' Album), at the 'AERO' Concert in the Gammel Vraa Enge Windmill Park, Aalborg, Denmark on Saturday 7th September 2002.

Bedankt etaoin.

Van dat "geneuzel" met Safri Duo werd ik niet blij. Kan ook aan de kwaliteit van de toenmalige opname gelegen hebben. In deze uitvoering vind ik het nummer wel vet. Doet me ook denken aan het eerste deel van Oxygene 7. Daar 23 minuten van zou ook niet gek zijn...

Dat bewerkte AOR Blue sterkt me toch weer in het idee dat ik me niet hoef te verdiepen in pre-Oxygene Jarre. :D

enige jammere aan track 1 is dat meer dan de helft van de track rechtstreeks een preset pattern van de Emu XL7 is. niet alleen de sounds, ook het pattern zelf, de drums, bass, sfx etc.. heb zelf lange tijd een XL7 gehad en het is echt gewoon preset aanzetten en eroverheen jammen.

enige jammere aan track 1 is dat meer dan de helft van de track rechtstreeks een preset pattern van de Emu XL7 is.

XL7 hier linksboven op de foto, toch?

Attachments

• bourges40.jpg
    bourges40.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 89
Origineel geplaatst door Space
?Jarre,Live???
nou heb ik al diverse live dvd's/video's van jarre gezien.
concerts in china /place de la concorde/etc...
maar hij zit gewoon te faken.
ooit beelden gezien dat ie echt een partij live aan het spelen is?
hij zit wel als een gek aan allerlei knopjes en schuifjes te draaien.
maar ik hoor dan niet dat ie daarmee de sound aan het beinvloeden is./dat gedraai aan de knopjes komt niet overeen met wat ik hoor
het is gewoon allemaal nep
ik vind hem maar een oplichter

Precies. Hij heeft verder ook halverwege de jaren '80 zijn laatste goede plaat gemaakt (Zoolook). De laatste 20 jaar is hij puur bezig met het uitmelken van de formule.

:engel: Gelukkig zijn we niet verplicht om het te luisteren / te kopen..

Back