nieuw Jarre live album!!

synthmann

Ouwe rot
Er is een nieuw Jarre live album uit. Keek op Jarreuk.com en daar stond het van de ene dag op de ander. Alleen in iTunes music store te koop is vanaf 20 maart (en pas 20 maart stond het nieuws op jarreuk) is

Printemps de Bourges 2002 (live)

te koop voor luttele 5 euro nog wat. Dit is echt weer vette shit van Jarre! onder andere

AOR een van zijn oudste werken nu gereleased plus nog drie unreleased tracks! 4 tracks van in totaal 45 minuten ongeveer! vet!

Re: nieuw Jarre live album!!

Er is een nieuw Jarre live album uit

Da's op zich geen nieuws, want volgens mij komt er inmiddels elke maand wel een nieuwe live-dvd uit :D

Maar deze is inderdaad wel bijzonder...

Attachments

• bourges48.jpg
    bourges48.jpg
    58,8 KB · Bekeken: 100
?Jarre,Live???
nou heb ik al diverse live dvd's/video's van jarre gezien.
concerts in china /place de la concorde/etc...
maar hij zit gewoon te faken.
ooit beelden gezien dat ie echt een partij live aan het spelen is?
hij zit wel als een gek aan allerlei knopjes en schuifjes te draaien.
maar ik hoor dan niet dat ie daarmee de sound aan het beinvloeden is./dat gedraai aan de knopjes komt niet overeen met wat ik hoor
het is gewoon allemaal nep
ik vind hem maar een oplichter

Mee eens. Hij heeft echt briljante muziek gemaakt, maar live is het een draak.

Op z'n laatste DVD staat ie z'n laserharp te bespelen met de concentratie en de gezichtsuitdrukking van een hersenchirurg.

Origineel geplaatst door Space
?Jarre,Live???
...
het is gewoon allemaal nep
ik vind hem maar een oplichter

:erm: Mooi eerste berichtje..

Welkom, of ben je stiekem een reeds 'bestaand lid' die niet onder z'n oude naam z'n mening durft te geven?

:biertje:

Aardige muziek, EN je kan gearspotten op z'n dvd's. Wat maakt 't dan nog uit of ie niet alles realtime speelt? Doet bijna niemand.. :D

Da's ook weer waar. Een paar jaar geleden Orbital in Paradiso. Phil & Paul heftig aan de knoppen en de toetsen. Phil loopt van z'n spullen weg, er verandert niets. Roept iets in het oor van Paul, die het niet goed hoort en ook hij stopt met het draaien aan de knoppen. En vervolgens loopt de muziek door zonder ook maar iets te veranderen.

Origineel geplaatst door Zoidsity
:erm: Mooi eerste berichtje..

Welkom, of ben je stiekem een reeds 'bestaand lid' die niet onder z'n oude naam z'n mening durft te geven?
>>>JA DAT KLOPT

:biertje:

Aardige muziek, EN je kan gearspotten op z'n dvd's. Wat maakt 't dan nog uit of ie niet alles realtime speelt? Doet bijna niemand.. :D

Origineel geplaatst door BlackEyed
Da's ook weer waar. Een paar jaar geleden Orbital in Paradiso. Phil & Paul heftig aan de knoppen en de toetsen. Phil loopt van z'n spullen weg, er verandert niets. Roept iets in het oor van Paul, die het niet goed hoort en ook hij stopt met het draaien aan de knoppen. En vervolgens loopt de muziek door zonder ook maar iets te veranderen.

De keren dat ik ze live heb gezien stond ik er praktisch met me neus bovenop en ze doen het wel degelijk "live". Op de manier met die Alesis midi sequencers die ze helemaal vol douwen met hun studio materiaal. Daarbij kunnen ze live muten en de schuiven/fx beinvloeden.. Dat is wat ik gezien heb. Ze werken dus niet met een "backing tape" oid..

Je kunt discusseren over de mate van "live spelen" Orbital doet, maar ze deden wèl.

R

Mijn voorkeur gaat uit naar AIFF files i.p.v. die AAC files. Laat JMJ het uitbrengen als EP, single of bonus CD.

Re: Re: nieuw Jarre live album!!

Re: Re: nieuw Jarre live album!!

Origineel geplaatst door etaoin
Da's op zich geen nieuws, want volgens mij komt er inmiddels elke maand wel een nieuwe live-dvd uit :D

Maar deze is inderdaad wel bijzonder...

Gave foto!!! ;)

'k heb enkele weken terug een aantal videoclips bekeken op van één of andere russische site (kan 'm nu even niet vinden) met clips van oa het concert op de place de la concorde (in slechte kwaliteit trouwens), ergens in '79 of zo.
Wat een fake zeg. Alles klinkt exact gelijk aan het album (oxygene / equinoxe) en mijnheer Jarre zit alleen maar aan z'n mixert.
Op de forbidden city DVD heeft ie zelfs geen midikabels in z'n masterkeyboard (novation) zitten...

Wil niet zeggen dat ik z'n muziek niet goed vind, tot aan rendez-vous was er niets mis mee.

Ik denk dat zijn concert in China (1981 of 1982?) het enige concert was wat echt live is uitgevoerd!!:D

Nouja, hij draait in ieder geval z'n eigen muziek. DJs doen zelfs dat (meestal) niet :duivels:

Maar goed, deze thread gaat volgens mij niet over of JMJ wel of niet z'n grote shows fake't, maar over dit Printemps de Bourges optreden voor klein publiek en zo te horen wordt daar redelijk live in getweakt (eerste track vanaf ca 10 minuten bijv). Uiteraard komen er partijen uit de sequencer. Maar ja, ze staan er tenslotte ook maar met z'n tweeën.

Hoi,

Ik ben een ontzettende Jarre fan. Hij is super in de studio en de concerten zijn echt een genot om te beleven. Heb er al een aantal live meegemaakt en een hoop gezien inmiddels op DVD en DivX, maar live spelen kan hij niet inderdaad. Geeft weer hoop aan de sequencer gestuurde thuismuzikant die geen noten kan lezen en niet met twee handen kan spelen :)

Michel

Origineel geplaatst door Space
?Jarre,Live???
nou heb ik al diverse live dvd's/video's van jarre gezien.
concerts in china /place de la concorde/etc...
maar hij zit gewoon te faken.
ooit beelden gezien dat ie echt een partij live aan het spelen is?

jah.. China is wel degelijk live.. kijk maar eens goed naar de dvd.. alle handelingen die Jarre verricht op zijn fairlight, de oberheim en de 'ems muur' zijn direct hoorbaar. Ook worden veel foutjes gemaakt. Heerlijk concert.. :) ..alleen jammer dat die dvd meer een soort 'china culture for dummies' is dan een echte concertreportage. Maar toch leuk om naar te kijken :)

Sindsdien is het huilen met de pet op.. echt jammer die concerten op La Defense en de docklands. Prachtige concerten..2 miljoen mensen op de 'Grande Axe'. Hij staat er met hele fancy custom made controllers.. maar het doet echt helemaal niets!
Respect voor technici.. dat zijn de mensen die echt performen tijdens zo'n concert.

Overigens heb ik Aero in Denemarken nooit echt gezien.. hoe zit het daar met het 'live' gehalte?

jah.. China is wel degelijk live.. kijk maar eens goed naar de dvd.. alle handelingen die Jarre verricht op zijn fairlight, de oberheim en de 'ems muur' zijn direct hoorbaar. Ook worden veel foutjes gemaakt. Heerlijk concert.. :) ..alleen jammer dat die dvd meer een soort 'china culture for dummies' is dan een echte concertreportage. Maar toch leuk om naar te kijken :)

Is dat de recente China dvd of is er van 't eerste China-concert (van de dubbel-LP) ook een dvd inmiddels?

Ik ben bij aero geweest. Stukken waren wel live, maar niet alles volgens mij. Als je daar staat is het lastig te zien. Ik heb het later terug gezien op opnames van de Deense TV.

Origineel geplaatst door etaoin
Is dat de recente China dvd of is er van 't eerste China-concert (van de dubbel-LP) ook een dvd inmiddels?

oh ik bedoelde die van 1981 :) Er is in ieder geval een VHS (en een mpg :) ) van.. Ik ging er eigenlijk min of meer van uit dat er ook wel een DVD van zou zijn.. maar na nu wat gezocht te hebben kon dat wel eens niet het geval wezen :erm:

Origineel geplaatst door SideFX
oh ik bedoelde die van 1981 :) Er is in ieder geval een VHS (en een mpg :) ) van.. Ik ging er eigenlijk min of meer van uit dat er ook wel een DVD van zou zijn.. maar na nu wat gezocht te hebben kon dat wel eens niet het geval wezen :erm:

Ja, de uit 1981 zoek ik ook nog op DVD, hopelijk komt hij ooit nog een keertje uit.

Phochos:D

Back