Waves software

Heb zelf de Gold Bundle...erg goed hoor...ik weet niet welke plug-ins je vooral wilt gaan gebruiken en op welk platform,maar over het algemeen zijn het gewoon goed te gebruiken plug-ins die goed in je mix zijn te plaatsen...

Vind alleen dat Waves Update Program erg omslachtig...

als dit je lijstje plugins is:
L3 Ultramaximizer™
C4 Multiband Parametric Processor
L2 Ultramaximizer™
Doppler
UltraPitch L1
Ultramaximizer
Maxx Bass Linear Phase Multiband
Linear Phase Equalizer
MetaFlanger
True Verb Room Emulator
Q10 Paragraphic Equalizer
S1 Stereo Imager
Renaissance Channel
Renaissance Equalize
Renaissance DeEsser
C1 Parametric Compander
Audio Track
PS22 Stereo Maker (TDM only)
Renaissance Compressor
Renaissance Reverberator
PsychoAcoustic Analyzer
Renaissance Bass
Enigma
MondoMod
Super Tap
DeEsser Renaissance Vox
IR-L Doubler
RennAxx Tune LT

search maar eens naar waves l2 en waves ir
dan vind je veel topics (denk ik)

Re: Waves software

Origineel geplaatst door D-Quest
Ben van plan van de Waves platinum bundle te kopen.Iemand enige ervaring met deze software?goed slecht..??voordelen /nadelen?:)

http://www.waves.com/content.asp?id=57

grtjes:doei:

ik gebruik hem ook..(gold)
perfect!
vooral voor zang..de harmonizers!!
en de enigma is ook leuk voor loops..

gebruikt redelijk veel cpu..

zeer kwalitatief, t enige nadeel is dat t idd wat cpu zuigt... maar anders zijn dit zeer goed soundende plugs !

maar......... als je toch een aankoop doet, waarom geen uad ( universal audio digital ) heeft zn eigen processing aan boord, dus uw cpu wordt niet belast ! wat kei is natuurlijk ...uitstekende kwaliteit deze plugs !!! t enige wat je in aandacht moet houden is dat je een slot moet vrij hebben in je pc. de plugs staan immers op een dsp card
zitten in de paks emulaties zoals de fairchild, pultec,la2a... !!!

search is hier bij : www.zzounds.com

je kunt ook voor tc powercore gaan... tc powercore heeft ook een paar schitterende aanbiedingen..., je kunt een "unplugged card" kopen en toevoegen " a la carte " maar dat komt wat duur uit .
denk dat de beste optie is de powercore compact, is toch al genoeg, en je kunt er later ook de virus powercore synth + alsook sound efx ( filter, del., etc....) plug bij adden, wat zeer cool is !
ikzelf heb de virus c in hardware, dus iets minder intressant dan....

www.tcelectronics.com

anyway.....succes met je beslissing,

8)

Laatst gewijzigd:
O ja...het verschil in aantal plug-ins tussen de Gold en de Platinum bundles is op dit moment erg klein...omdat tegenwoordig de IR-L,Doubler,RenAxx en TuneLT ook bij de Gold bundle zitten..dus moet je ff nagaan of die 700 euro verschil voor een paar extra plug-ins wel de moeite waard is...op de Waves site hebben ze een mooie vergelijkings-tabel staan...

Is er geen bundle dat je ze allemaal hebt ??

Dus ook die; renaissance, etc.... ??

Is dit diamond bundle ??

renaissance eq en compressie zijn erg goed. Voordeel is dat je zelf kan kiezen hoeveel bands eq je wil. Nadeel is weer dat het allemaal één standaard sound is in tegenstelling tot UAD, die verschillende compressors en eq bezit. Een ander nadeel is de prijs (waves is duur).

Zelf ben ik heel benieuwd naar de focusrite plugs. Misschien is dat een betere op het gebied van meer dsp power en uitgebreider met meer soorten compressie en eq, die je niet allemaal apart erbij moet kopen zoals UAD en Pulsar.

Origineel geplaatst door jaccis
Is er geen bundle dat je ze allemaal hebt ??

Dus ook die; renaissance, etc.... ??

Is dit diamond bundle ??

yep...de Diamond bundle...kost wel een paar centen...(bijna 3000 euro voor de Native versie)...

Origineel geplaatst door Nouveau

Zelf ben ik heel benieuwd naar de focusrite plugs. Misschien is dat een betere op het gebied van meer dsp power en uitgebreider met meer soorten compressie en eq, die je niet allemaal apart erbij moet kopen zoals UAD en Pulsar.

ik zou ook nog even wachten op die focusrite plugs, als wat ze beweren waar is over die hoeveelheid eq en compressie(40x) op basis van impulses!!!!! een draaiend op een dsp chip met firewire!!!(geen vertraging?).

Ik heb zelf ook gedacht aan de UAD maar die vertrouw ik niet(ze zijn super goed voor sound!!!)maar het is een omgeboude grafische kaart, dus niet voor mij...

o ja en die gasten van waves zijn aasgieren elke update betalen, en niet zo een beetje ook, voor een product wat al veel centen gekost heeft.

Origineel geplaatst door plieuw

Ik heb zelf ook gedacht aan de UAD maar die vertrouw ik niet(ze zijn super goed voor sound!!!)maar het is een omgeboude grafische kaart, dus niet voor mij...

BionicFX :halleluja

Het wordt tijd dat ze daar eens verder aan gaan sleutelen.

grafische kaarten schijnen juist beter om te kunnen gaan met audio bewerkingen dan een processor zelf, omdat er veelmeer signalen tegelijkertijd kunnen worden verwerkt...

ik geloof dat er een bedrijf bezig is om een 'omgebouwde'' videokaart als extra CPU te laten fungeren.

Origineel geplaatst door plieuw
ik zou ook nog even wachten op die focusrite plugs, als wat ze beweren waar is over die hoeveelheid eq en compressie(40x) op basis van impulses!!!!! een draaiend op een dsp chip met firewire!!!(geen vertraging?).

o ja en die gasten van waves zijn aasgieren elke update betalen, en niet zo een beetje ook, voor een product wat al veel centen gekost heeft.

UAD werkt met de videochip prima. Erg stabiel, stabieler dan Pulsar en Korg Oasys pci. Alleen met sommige moederborden in combinatie met UAD werkt niet altijd. Maar UAD is ERG stabiel. Ook lage latency.

UAD klinkt idd goed, maarja er zijn native plugs die kwa sound, voor mij, nog een stukje verder gaan, die overigens net zo simpel zijn. Zoals DFP compressors... Dus UAD zou ik vooral voor dsp-board gebruiken.

ik ben ook voorstander van de DSP kaarten, voor een prikje heb je de eigenlijk de plugins en de DSP kaart, twee UAD kaarten en je kunt al een heel eind verder...

je kan ook alle plugin licenties op beide kaarte gebruiken, dus je kan één flexi pack bvb kopen en dan nog een goedkoper project pack...

er zijn steeds nieuwe plugins in ontwikkeling, voor de moment dus de neve plugins......
waves bundle is wel de moeite, maar voor het geld van een diamond bundle koop ik liever een powercore en een UAD....

@ demaarten: Hoe vindt jij de waves-SSl plugins als je ze vergelijkt met uad (kwa klank)?

wel dat is nu wel een vrij moeilijke vraag aangezien ik alleen maar van de UAD kaart de compressors gebruik op single channels en als EQ steeds de SSL eq's. de SSL master compressor gebruik ik ook enkel op de master en op drum bus en gitaarbus.

Ik moet wel toegeven dat ik nu nog maar een kleine maand aan het mixen ben op mijn nieuw systeem, en ik heb de pulteq eigenlijk nog niet echt getest, dus een vergelijking tussen de pulteq en de G-channel EQ moet ik nog doen.

aangezien ik de keuze hebt tussen de LA2A, 1176LN en de fairchild, grijp ik minder naar de SSL channelstrip compressor, meestal een van de UAD compressors en de ssl G- EQ

ik ga morgen wel die pulteq eens uitvoerig testen en vergelijken met de SSL eq's en laat je het zeker weten.

ik kan dit zeggen: 4 jaar geleden was ik niet echt voorstander van in de box mixen, maar nu heb je gewoon geen outboard meer nodig. Ik heb mijn M3000 verkocht en de VSS3 plug gekocht.
ik mix meestal op een SSL 4000 console met de outboard die ik nu als plugins heb (EMT 140 plate, M3000, 1176, LA2A, enz...). De nadelen wegen niet op tegen alle voordelen.
Het is nog steeds veel leuker om in een grote studio te mixen op een analoge console, en al de outboard achter jou, die eigenlijk toch wel nog net iets beter klinkt dan te plugins. Maar thuis mix ik op mijn eigen tempo, heb ik volledige automatisatie en total recall, en is het budgetair gezien interessanter voor veel groepen...
opnamens moeten gewoon gebeuren in een goed klinkende studio, met goede micro's en goeie pre-amps en AD convertoren, maar mixen kan nu perfect in the box gebeuren...

een aantal vragen betreffende..

een aantal vragen betreffende..

.... waves software! Ik wil investeren in een betere sound. Ik zoek een goede reverb, delay, compressie mogelijkheden etc, de 'standaarden' waarbij imo de freeware/goedkope vst's vaak onder de maat klinken. Toch wel frustrerend als je een goede mix wilt neerzetten. Vandaar wat vragen voor diegene met ervaring met deze software:

- Draaien deze plugins op een fatsoenlijke pc, helaas geen specs bij de hand, goed zonder problemen te krijgen met b.v. latency, cpu gebruik?
- De IRL convolution reverb, de light versie dus, biedt hetzelfde geluid als de IR1 enkel met minder tweak mogelijkheden. Beperkt dit je werk niet behoorlijk, of zijn er nog voldoende mogelijkheden om de reverb naar wens aan te passen?
- Is los kopen een optie? Ik kom het nergens tegen dus ben bang van niet
- Ik hoor hier weinig over het renaissance deel van de waves collectie, worden deze minder toegepast binnen dancestijlen? Heeft iemand ervaring met de renaissance plugins?
- De compander die bij de Native power pack zit, is die geschikt om dienst te doen als compressor?
- Kortom, een goede aanvulling voor een betere, professionelere sound? (voor zover dit afhankelijk kan zijn van de tools die je gebruikt natuurlijk)

- Paul
:)

overigens, ik werk met FL. Studio

Laatst gewijzigd:
Re: een aantal vragen betreffende..

Re: een aantal vragen betreffende..

Origineel geplaatst door 1pauluzz1
.... waves software! Ik wil investeren in een betere sound. Ik zoek een goede reverb, delay, compressie mogelijkheden etc, de 'standaarden' waarbij imo de freeware/goedkope vst's vaak onder de maat klinken. Toch wel frustrerend als je een goede mix wilt neerzetten. Vandaar wat vragen voor diegene met ervaring met deze software:

- Draaien deze plugins op een fatsoenlijke pc, helaas geen specs bij de hand, goed zonder problemen te krijgen met b.v. latency, cpu gebruik?
- De IRL convolution reverb, de light versie dus, biedt hetzelfde geluid als de IR1 enkel met minder tweak mogelijkheden. Beperkt dit je werk niet behoorlijk, of zijn er nog voldoende mogelijkheden om de reverb naar wens aan te passen?
- Ik hoor hier weinig over het renaissance deel van de waves collectie, worden deze minder toegepast binnen dancestijlen? Heeft iemand ervaring met de renaissance plugins?
- De compander die bij de Native power pack zit, is die geschikt om dienst te doen als compressor?
- Kortom, een goede aanvulling voor een betere, professionelere sound? (voor zover dit afhankelijk kan zijn van de tools die je gebruikt natuurlijk)

- Paul
:)

Ik gebruik af en toe de Renaissance plugs. Ik vind de R-eq goed bruikbaar, maar bij de Rcomp heb ik het idee dat 'ie de sound wat troebel maakt. Het is niet een kleuring net als bij UAD, maar een soort van dof.
Maar dat zal ook wel liggen aan dat ik het op acoustische dingen (gitaren/volcas) gebruik, ipv samples/synths...

Bedankt voor je reactie.

Deze kan geschrapt worden, ik zag op de waves-site dat los kopen wél een optie is, maar ik denk dat in Nl het lastiger wordt en het dus een bundel zal worden.

De overige vragen staan nog open :)

misschien is dit wat !

The APA is a hardware solution that lets you easily run multiples of Waves’ most CPU-intensive plug-ins. For example, the APA32 lets you run 6 IR-1 Reverbs, or 9 Linear Phase Equalizers, or 12 C4 Multiband Parametric Processors at 44.1KHz. The APA44-M is even more powerful, giving you up to 30% more plug-in power than the APA32. What’s more, the APA units don’t require a PCI card or a Firewire or USB connection. You simply connect them to a standard Ethernet port, install the new NetShell software, and cut loose.

http://www.waves.com/content.asp?id=1622

Back