[DEMO] MPC1000 of RS7000 of Machinedrum?

druid

Ouwe rot
Ik denk er over om of een MPC1000 of een RS7000 of een Machinedrum te kopen.

Wie heeft een (of meer) van deze apparaten en zou mij de kans kunnen geven te horen wat je er allemaal mee kan doen?

Ik woon in Groningen, dus als je in de buurt woont en een keertje een uurtje tijd hebt... heel graag!

Groeten,

Druid

PS: In de muziek winkels bij mij in de buurt hebben ze deze gear helaas niet.

Tonika toch?
Verbaas me er ook altijd over dat ze daar nooit de spullen hebben die ik eens wil beluisteren

IK heb ze wel alledrie gehad (en 2 ervan heb ik nog) dus ik kan je er wel alles over vertellen!

Ik heb nu nog een Rs7000 en een MPC1000 en ik heb zowel de gewone als de UserWave machinedrum gehad maar die heb ik beiden weer verkocht.

En je mag alles van me weten! Behalve m'n pincode.......:P

Ik zou voor een MPC gaan!!

Heb een Machinedrum gehad, is ook een mooi apparaat hoor, maar ik vond het hem iets te electronisch qua geluiden.
MPC is wat dat betreft iets veelzijdiger, daar stop je in wat jezelf wilt en bovendien zijn die pads geweldig!!

Wat kost zo'n MPC1000 nog tegenwoordig?

EDIT:
Net even gegoogled en das nog niet mis die prijzen..
dure krengen

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb nu nog een Rs7000 en een MPC1000 en ik heb zowel de gewone als de UserWave machinedrum gehad maar die heb ik beiden weer verkocht.

Wat is de reden van weer verkocht MD-UW??? :confused:

Origineel geplaatst door Cool-T
Wat kost zo'n MPC1000 nog tegenwoordig?

EDIT:
Net even gegoogled en das nog niet mis die prijzen..
dure krengen

Zo'n 800 nieuwprijs voor de oude blauwe en zo'n 980 voor de nieuwere zwarte. Alleen de kleur is anders overigens, voor de rest zijn ze 100% identiek.

Origineel geplaatst door MSDOS
Wat is de reden van weer verkocht MD-UW??? :confused:

Hoe leuk de UW functionaliteit ook is (vooral met RAM machines realtime resamplen van je output en deze output weer als input gebruiken met parameters zoals je die in de E12 machine hebt) is. Het is niet echt uniek, je zit vast aan 2MB geheugen en de mogelijkheid van gebruik van RAM machines hangt ook nog eens af van de hoeveelheid samples die al in je geheugen staan.

Buiten dit kon ik voor de 2e maal (had ik ook met mijn eerste, gewone MD) geen vrede krijgen met de filters, LFO's en de sound van de machinedrum. Ik ben gek op synthetische drums maar voor die investering verwacht ik gewoon meer.

De Machinedrum is een hele mooie bak, maar zeker niet als enige drummodule te gebruiken, daarvoor mist ie gewoon echt power (en da's mijn mening he dus je hoeft er niet tegen in te gaan ofzo :D ).

Origineel geplaatst door Neumann
heb een mpc en een MD, perfecte combinatie! kan nooit meer zonder. waar de MD tekortkomt (bass) vult de mpc dat aan en vice versa. dus allebei kopen die dingen!!

Ik vind overigens juist dat de MD juist uitstekend is in bassdrums e.d. Juist de frequenties die erboven zitten vallen me erg tegen.

Voor een all-round sound zou ik zeker niet voor een Machinedrum gaan. Geloof me, dan verkoop je hem weer.

Ben je op zoek naar de wat industrielere, synthetische geluiden die moeilijk te plaatsen zijn dan zit je bij de MD prima in de goede richting. Zoek je iets meer recht toe recht aan met veel keuzen kwa geluiden (samples) en speel je je melodieen graag live in, dan is de MPC een hele goede keuze.

Wil je een verschrikkelijk sterke sequencer met bruikbare maar niet geweldige on-board sounds en een sampler. En dit allemaal met veel goede filteralgoritmes, goede FX en realtime controle: pak dan de Rs7000.

het hangt er maar net vanaf wat voor muziek je ermee gaat maken ...

maak je electro met lieve beats of andere muziek waar je gewoon geen beukende (mijn idee van beuken dan)
beats in gebruikt en muziek met ''leuke'' percussion enzo dan is de MD je bak ...

maar wil je echt beuken en knallen, dat kan de MD aardig maar wel op t niveau van: cheap 909 rip off....

dus voor t stevige werk is de MD leuk als aanvulling maar verwacht geen 909 kicks / rides / hats etc. etc.
als ik ooit nog eens geld teveel heb ga ik denk ik nog eens de UW proberen maar de standaard MD heb ik weg gedaan omdat ie zoals acidfever al zegt, de brute kracht mist .. maar als opvulling en leuke geluidjes mis ik m wel ..
mocht je geen brute kracht nodig hebben dan zal de md je niet teleur stellen

Ik zal een beetje uitleggen wat ik wil, ik heb dus al een RM1x waarvan ik de sequencer heel fijn vind. Ook de interne klankbron werkt heel prettig (ook al is hij niet geweldig) maar ik mis effecten/filters (compressor, high/bandpass filters). Ander nadeel aan de RM1x dat je niet tussen patterns kan switchen zonder hapering.

Mijn A5000 en MicroQ gebruik ik niet zo heel veel(in combinatie met de RM1x), ze zijn minder gebruikers vriendelijk (te veel menu's). En met hardware wil ik juist lekker snel en direct werken.

Ik denk aan de RS7000 omdat ik al een RM1x gewend ben en meer filters/effecten wil, die zitten er volgens mij in.

Ik denk aan de MPC1000 omdat hij lekker klein is, goede geluidskwaliteit heeft maar de effecten zijn niet alles heb ik gehoord en ik heb geen idee hoe het is om er mee te werken (ben RM1x gewend).

Ik denk aan de Machinedrum omdat ik van vage en elektronische drums geluiden hou, ik denk dat ik met de parameter per step functie (weet niet hoe het precies heet) leuke dingen kan doen.

Druid

PS: Ik hoop dus door de apparaten in het echt te zien een beetje te weten te komen of het is wat ik denk dat het is.

Ik heb een RM1X en een RS7000 en een A-3000.

De RS heeft veel meer handson controle, dezelfde sequencer met een goede uitbreiding in de patternchain, nl trackmute op lokatie en BPM change op lokatie en Heel interessant mute memory en SCENE memory op lokatie.
Ik werk eigenlijk alleen nog maar met de RS.
De A-3000 is wel een veeeeeeel betere sampler maar idd geen vriendje in het gebruik maar wel veelzijdiger.
Andere sequencers die ik gebruik zijn Korg maar dat zijn echte songsequencers en niet patternbased.

Wat ik nog altijd wel dom vind van yamaha is het ontberen van een program geheugenbank.
Alle info sla je dus op in je song / scene.

De scene memory's 5 stuks is wel heel gaaf, en de EQ per track en de master EQ en de master effects waaronder filter chopper compressor zijn ook leuk te gebruiken.
Met een beetje handigheid zet je zo een liveset neer.
Die memorycards is ook een topper.
Wel opletten dat je met het toevoegen van data zoals samples niet je kaartje onleesbaar maakt, maar dat heb ik laatst weten op te lossen met Recover my files. hier maak ik op deze site nog even melding van want meerdere mensen waren data kwijtgeraakt.

Anyway, de RS bevalt mij uitstekend, er is slechts een minpunt.
Als je op stop drukt kun je niet bepalen naar welke lokatie de sequencer moet jumpen en dat was nou juist een superfunctie, waarom die nu weg is????? !!!!!

groet

marcel

Oh ja, voor echt knallende Kicks gebruik ik toch echt nog altijd samples en niet eigen gesamplede RS 7000 kicks.

@ marcel_zoer

Bedankt voor je post, dit is de soort info waar ik op zat te wachten. Dat patternchain muten klinkt super handig, EQ per track ook, wat die scene memory's doen ga ik opzoeken in de pdf manual van de RS.

Dank,

Druid

PS: Dat jumpen bij stop gebruik in nou nooit

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
maar wil je echt beuken en knallen, dat kan de MD aardig maar wel op t niveau van: cheap 909 rip off....

Wat is dan een alternatief als je 909 sounds wilt? Behalve een echte 909 natuurlijk (want die is me een beetje te duur). Een Jomox Xbase09 misschien? Naar het schijnt zou dat een toestel zijn dat het dichtst in de buurt van het origineel komt.

Origineel geplaatst door marcel_zoer
Anyway, de RS bevalt mij uitstekend, er is slechts een minpunt.
Als je op stop drukt kun je niet bepalen naar welke lokatie de sequencer moet jumpen en dat was nou juist een superfunctie, waarom die nu weg is????? !!!!!

groet

marcel

Eigenlijk offtopic maar bedoel je dat je niet meer kunt bepalen of een pattern meteen overgaat naar degene die je hebt gekozen, of op 1/4 gequantized, of op 1/16e bijvoorbeeld?

If so, dat zit er nog steeds in hoor. Zelfs uitgebreider dan in de Rm1x.

Wat de RS een nog hogere status zou bezorgen is als die "gap" tussen de verschillende songs niet zou bestaan. Ik weet het, het is niet te voorkomen (omdat ie nou eenmaal moet inladen) maar toch he, het zou de RS een ultieme stand-alone live bak maken.

R

ik ga met acid mee.. de MD heeft lekker rond laag voor zo'n verder uiterst digitaal klinkend ding
snares hebben nooit power imo. de mogelijkheden zijn top natuurlijk.. parameterlock roels

RS7000 heb ik nooit gehad of zow.. maar t is een sampler met supergave sequencer he.. (heb de rm1x wel gehad) kwestie van goede samples indouwe.. dat ie niet van rec naar play kan switchen tijdens lopen is natuurlijk achterlijk

MPC heb ik de 2000xl.. op pets rammen roeleert echt als de nete.. en de sound is ietsje meer recht in de bek dan de RS.. t sequencen is wat minder uitgebreid.. het is voornamelijk een beatsampler imo. de 1000 klink overigens wat minder droog

Back