[DEMO] MPC1000 of RS7000 of Machinedrum?

Origineel geplaatst door fjoesz
MPC heb ik de 2000xl.. op pets rammen roeleert echt als de nete.. en de sound is ietsje meer recht in de bek dan de RS..

Maar je zegt eerst dat je de RS nooit gehad hebt, hoe kan je het dan vergelijken met de MPC...

wel eens wat gehoord wat uit de rs komt

in tegnstelling tot jou arvie, kom ik wel eens de deur uit :D

wel eens wat gehoord wat uit de rs komt

in tegnstelling tot jou arvie, kom ik wel eens de deur uit :D

:D hehehe...

Origineel geplaatst door Arv
Wat de RS een nog hogere status zou bezorgen is als die "gap" tussen de verschillende songs niet zou bestaan. Ik weet het, het is niet te voorkomen (omdat ie nou eenmaal moet inladen) maar toch he, het zou de RS een ultieme stand-alone live bak maken.

R

Ja de typische gemiste kansen van de synthgiganten he. Een paar simpele OS updates zouden het gemiddelde apparaat zo'n 20 - 50% beter maken gok ik. MAar dit blijft meestal uit.

De Rs heeft wel een workaround om van rec -> play -> rec te gaan....je kunt realtimerecord pauzeren.

MPC heb ik de 2000xl.. op pets rammen roeleert echt als de nete.. en de sound is ietsje meer recht in de bek dan de RS

Mee eens, de MPC klinkt zeker in het hoog wat directer. Maar goed dit is vrij makkelijk op te lossen door met de master EQ het hoog wat op te pompen.

De RS heeft ook goede filters en FX, toch wel een aardige extra. Maar nogmaals....een MPC en een Rs7000 zijn toch wel erg anders.

Origineel geplaatst door Acidfever
Mee eens, de MPC klinkt zeker in het hoog wat directer. Maar goed dit is vrij makkelijk op te lossen door met de master EQ het hoog wat op te pompen.

Ik heb hiervoor altijd de compressor aanstaan op de mastermix. Subtiel wat tweaken en het klinkt aardig "in yar face" :D

blblabla.. MD gezeik.. leer je apparaten kennen voordat je blaat Reso.. ik word een beetje heel erg moe van je geneuzel..

Origineel geplaatst door donbrasco
blblabla.. MD gezeik.. leer je apparaten kennen voordat je blaat Reso.. ik word een beetje heel erg moe van je geneuzel..

Zow....verkeerde been uit bed gestapt? :erm:

Maar goed, ik zal ff happen....wat bedoel je met MD gezeik?

Sjonge zeg, wat is de MD toch altijd voer voor discussie. Acid geeft z'n mening (en vindt 't volgens mij ook gewoon leuk om een beetje te zuigen, want hij laat geen gelegenheid schieten om iets over de MD te zeggen.. :duivels: ), en vervolgens knal iedereen er bovenop! Het is lente, relax! 8)

Ik ben het ook niet helemaal met 'm eens, maar dat hoeft toch niet? De MD mist wel 'iets', maar wat precies, ik ben er nog niet achter. Daarom heb ik voor de UW update gekozen, om daarnaast nog samples toe te voegen. Ik ben wel teleurgesteld in de workability van de samples in de UW. Traag, en nauwelijks bij te houden welke samples bij welk pattern horen. Je moet er een halve administratie voor bijhouden. Misschien brengt de aangekondigde 'turbo-interface' van Elektron wel heil, maar we wachten daar al 'n half jaar op...

Een gezellige :biertje: groet van,
Jasper

Niet te al veel flamen mensen... ;)

Ik snap dat iedereen een eigen mening over deze apparaten heeft, ik ben tegenwoordig erg blij met m'n RM1x terwijl ik de eerste keer dat ik iemand met het ding zag er niet van onder de indruk was (allemaal voorgeprogrammeerde patterns in ROM, dat moet voor mensen zijn die zelf geen muziek kunnen maken). Mijn ervaring tot nu toe met hardware is dat het een tijdje (soms erg lang) duurt voordat je echt weet wat je kan met een apparaat, meestal nog langer voor je het onderste uit de kan kunt halen.

Sommige apparaten liggen je ook gewoon niet, die verkoop je weer. Zo heb ik ooit voor 7000 gulden een volledig uitgebreide Korg Trininty gekocht en weg gedaan... maar nooit spijt van gehad omdat ik gewoon niet m'n ei kwijt kon met het ding.

Update:

RS7000:
+ Ik ken de RM1x sequencer al
+ Filters/Effecten/EQ
- Gap tussen patterns
- Geluid is minder dan de MPC1000
? Ik heb iets gehoord dat je de master fx settings niet kan opslaan ofzo?

MPC1000
+ Geluid is goed (niet plat/duf zoals over RS welles gezegd wordt)
+ Moderne technologie (CF cards/USB/meerdere outputs/draagbaar)
+ Pads om op te rammen
- Effecten zijn niet alles
- Buggy O.S.
? Hoe bevalt OS 2.0 en is die al officieel uit?
? Kan je met een MPC1000 wel naadloos tussen patterns switchen?

Machinedrum
+ Lekker digitale klank
+ parameterlock
- Mist iets in z'n geluid
- UW versie valt tegen (ik denk zelf aan de gewone versie)
? hoe uitgebreid is de sequencer?

Druid

PS: Ik zou echt heel graag een keer hands on willen zien/horen hoe deze apparaten werken. In een muziek winkel heeft de verkoper er vast niet zo veel verstand van als de eigenaar. Dus als je zo'n bak heb en de tijd/moeite wil nemen, stuur me een email!

Origineel geplaatst door druid

Update:

RS7000:
+ Ik ken de RM1x sequencer al
+ Filters/Effecten/EQ
- Gap tussen patterns
- Geluid is minder dan de MPC1000
? Ik heb iets gehoord dat je de master fx settings niet kan opslaan ofzo?

EVEN aan de handrem...er zit GEEN gap tussen patterns bij de RS7000. Er zit een gap tussen STYLES! Ik gebruik de RS7000 nooit live en gebruik 'm gewoon als studioseqeuncer. Dan heb je er dus TOTAAL geen last van.

Je moet het zo zien. In Cubase werk je aan 1 liedje. Als je aan een ander liedje wil werken, sluit je dan eerst liedje 1 om vervolgens een nieuw liedje te openen? Of open je NAAST liedje 1 een nieuw liedje en ga je tussen liedje 1 en liedje 2 heenenweer schakelen? Als je de laatste methode gebruikt op de RS7000, dan heb je een gap. Doe je manier 1 dan heb je nooit ergens last van. Zo werk ik, en ik denk velen met mij, dus.

Origineel geplaatst door Nolet
EVEN aan de handrem...er zit GEEN gap tussen patterns bij de RS7000. Er zit een gap tussen STYLES! Ik gebruik de RS7000 nooit live en gebruik 'm gewoon als studioseqeuncer. Dan heb je er dus TOTAAL geen last van.

Je moet het zo zien. In Cubase werk je aan 1 liedje. Als je aan een ander liedje wil werken, sluit je dan eerst liedje 1 om vervolgens een nieuw liedje te openen? Of open je NAAST liedje 1 een nieuw liedje en ga je tussen liedje 1 en liedje 2 heenenweer schakelen? Als je de laatste methode gebruikt op de RS7000, dan heb je een gap. Doe je manier 1 dan heb je nooit ergens last van. Zo werk ik, en ik denk velen met mij, dus.

P.S. De stepsequencer van de RS7K VIND IK veel beter dan de MPC2K. Maar das persoonlijk natuurlijk.

@Nolet: Ik bedoel inderdaad styles en niet patterns. Ik zou een RS7000 wel live willen gebruiken, dat is voor mij de hele reden om in deze tijd nog met hardware te werken (en dat ik op mijn werk al 8 uur achter een TFT scherm zit).

Druid

P.S. De stepsequencer van de RS7K VIND IK veel beter dan de MPC2K. Maar das persoonlijk natuurlijk.

"aahh amigo, you are my friend ehh!!"
:D

Ik blijf het zeggen: de RS is een ondergeschoven kindje..

Origineel geplaatst door binaural
Sjonge zeg, wat is de MD toch altijd voer voor discussie. Acid geeft z'n mening (en vindt 't volgens mij ook gewoon leuk om een beetje te zuigen, want hij laat geen gelegenheid schieten om iets over de MD te zeggen.. :duivels: ), en vervolgens knal iedereen er bovenop! Het is lente, relax! 8)

Hey, voor de verandering eens iemand die me begrijpt! :D Ik vind het idd leuk om een beetje te stoken hier en daar (en overal). Plus ik heb een jaar een MD gehad (zowel gewone als UW) dus ik kan er gewoon over meepraten.

De flame was overigens gericht aan Resonance op de 1 of andere manier. Kan echter nog steeds niet echt ontdekken wat hij dan verkeerd gezegd zou hebben.

Maar ja........

Wat jij zegt over de workflow is inderdaad gewoon superjammer. Die workflow werkte voor mij voor geen meter. Even een andere sample pakken werd al gauw een langdradige actie waarbij ook nog eens vaak gezeik met midi kwam kijken. Met de Mpc knal ik gewoon samples op een CF kaart en gaan met die banaan. Verder zit je ook nog met de ebnaming van samples in de UW, sample management is eigenlijk gewoon afwezig. Wat non-volatile geheugen naast het DSP RAM en bijvoorbeeld een Smartmedia cardslot of een USB aansluiting had voor die centen best gekund. Maar ja dat was upgraden veel moeilijker geweest.

Als die mogelijkheden wat uitgebreider waren had ik 'm wel gehouden denk ik. Want samples verzieken dat kan de UW wel. Ik hoop dan ook van harte dat Elektrons volgende product een MD-achtige bak is maar dan met iets van 32MB Sample RAM, 128MB normaal geheugen en een Compact Flash slot + USB aansluiting.

Als ze dan de sound engine wat verbeteren dan heb je de ultieme bak wat mij betreft. 16 sporen sample power met parameterlocks voor de ultieme live tweaking! (Overigens zouden scene memory's waarbij je verschillende varianten van parameter locks kunt aanroepen de MD ook niet misstaan).

Hey Elektron, hire me! :peukie:

die is zeker ok
maar lekker indrummen kan weer niet op de RS he
als je namelijk indrumt pak je automatisch de accenten mee.. hoef je niet in groove edit (voor maar 16 steps) de boel harder en zachter en langer en korter etc te zetten. als je dat indrumt doe je dat allemaal automatisch. wij mpcbezitters gaan dan lekker door met grooven terwijl rs bezitters dan eerst weer op stop en play en zo moeten drukken.. allerlei shit aanpassen :D
nee hoor.. zo'n stepsequencer is veeeeeel rielekster.. echt waar 8o)

die is zeker ok
maar lekker indrummen kan weer niet op de RS he
als je namelijk indrumt pak je automatisch de accenten mee.. hoef je niet in groove edit (voor maar 16 steps) de boel harder en zachter en langer en korter etc te zetten. als je dat indrumt doe je dat allemaal automatisch. wij mpcbezitters gaan dan lekker door met grooven terwijl rs bezitters dan eerst weer op stop en play en zo moeten drukken.. allerlei shit aanpassen :D
nee hoor.. zo'n stepsequencer is veeeeeel rielekster.. echt waar 8o)

Je weet niet waarover je lult man.. ;)
Ik ram alles in met de twee pads aan de zijkant van de RS.. Werkt prima Fjoesz. In de grid mode neemt ie die waarden keurig mee.. Daar heb je je accenten :D

ow okee.
:D

2?
hehehe

Je hebt toch maar 2 handen? :D

haha.. neemt niet weg datik op de RS ook liever 16 pads zou hebben hoor.. Maar ja da pas nie

mag ik dan een keer met RSje komen spelen?
neem ik mpctje mee
vergelijkend warenonderzoek.. zetten we onze bevindingen in een draad en is t voor altijd duidelijk :D

Back