Soundcraft spirit m8 en ad/da vraagje

FreqJuggler

Stamgast
Waddap? Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee zit te tobben. Na lang zoeken naar een voor mij geschikte mixer ga ik mijn Behringer ub 2222 fx pro eruit doen en een soundcraft spirit m8 aanschaffen.
Dit omdat die behringer ruist als een malle en niet echt iets toevoegt. Nu was mijn vraag:

Ik heb mijn mpc op de mixer aangesloten, ik wil de kanalen opnemen op mijn pc. Er zitten direct outs op de mixer en een spdif uitgang. Mijn geluidskaart is de emu 1212m en die heeft spdif in en adat. Nu heb ik 2 opties:

1.Een adatconverter kopen en de 8 kanalen zo opnemen. (alesis ai3 is me budget uiterlijk)

2.via de spdif uitgang en 1 kanaal per x opnemen (heb ik niet veel moeite mee).

Voor de geluidskwaliteit lijkt het mij beter om spdif te gebruiken omdat het anders van mijn mixer een conversie krijgt en dan ook weer van de adat naar mijn pc.
Wat is jullie mening hierover? maakt het kwa kwaliteit erg veel uit? Ik wil namelijk graag de sound van de soundcraft niet verliezen (aql is het maar een beetje voller). Suggesties?

:halleluja

Re: Soundcraft spirit m8 en ad/da vraagje

Origineel geplaatst door Poast PR
Voor de geluidskwaliteit lijkt het mij beter om spdif te gebruiken omdat het anders van mijn mixer een conversie krijgt en dan ook weer van de adat naar mijn pc.

Dit snap ik niet.
Volgens mij heb je bij beide opties maar 1 A-D conversie. Of in de M8, of iets later in de ADAT interface. Dus lijkt het mij dat het voor de geluidskwaliteit weinig uitmaakt. Puur gevoelsmatig zou ik kiezen om de AD niet in de M8 te doen, maar over te laten aan de adat interface of geluidskaart. Die zijn daar immers dedicated voor bedoeld om dat goed te kunnen...

SUC6

hey flesje. Ik bedoel het denk ietsje anders dan jij denkt.

Kijk:

Optie 1 met adat:

mpc outs-> mixer ins(1 conversie)-> mixer direct outs (2 conversie)-> adat in pc (3 conversie). dus 3 x?

Optie 2 met spdif:

mpc outs-> mixer ins (1 conversie)-> spdif naar pc (geen conversie). dus dat is er maar 1.

Ik kan het fout hebben kwa conversies, maar daarom vraag ik het hier. klopt het dat ik met optie 1, 3 x conversie heb?

Ik wil het absoluut door de mixer halen omdat het geluid wat warmer word dan.

Je ziet het verkeerd ;)

Het gaat om de Analoog -> Digitaal conversie. Van de outputs van je MPC naar de inputs van je mixer heb je die niet, die zijn immers allebei analoog, geen conversie aan te bekennen. In de direct-outs van de mixer vindt ook geen conversie plaats, het signaal komt er rete-analoog uit.
Waar hebben we dan wel conversie (AD dus)? Óf in je mixer, als je de spdif uitgang gebruikt (die is immers digitaal), óf in de adat-converter, de uitgang (adat) daarvan is immers ook digitaal.

Verder zijn er geen conversies... behalve dan strikt genomen in je MPC zelf, die digitaal is en analoge uitgangen heeft, maar dat hou je toch sowieso.

[edit]
De denkfout die je maakt is dat er bij elk kabeltje dat je trekt, conversie plaats vindt. Dat is dus niet zo. Kabeltjes doen niks met het signaal, als de kwaliteit van het kabeltje niet al te belabberd is.
[/edit]

Origineel geplaatst door BDeep
Je ziet het verkeerd ;)

Het gaat om de Analoog -> Digitaal conversie. Van de outputs van je MPC naar de inputs van je mixer heb je die niet, die zijn immers allebei analoog, geen conversie aan te bekennen. In de direct-outs van de mixer vindt ook geen conversie plaats, het signaal komt er rete-analoog uit.
Waar hebben we dan wel conversie (AD dus)? Óf in je mixer, als je de spdif uitgang gebruikt (die is immers digitaal), óf in de adat-converter, de uitgang (adat) daarvan is immers ook digitaal.

Verder zijn er geen conversies... behalve dan strikt genomen in je MPC zelf, die digitaal is en analoge uitgangen heeft, maar dat hou je toch sowieso.

[edit]
De denkfout die je maakt is dat er bij elk kabeltje dat je trekt, conversie plaats vindt. Dat is dus niet zo. Kabeltjes doen niks met het signaal, als de kwaliteit van het kabeltje niet al te belabberd is.
[/edit]

Klopt helemaal! Scheelt mij weer een lap tekst. :)

achso... nu snap ik de werking van dat alles. bedankt, kan ik n u me dingske gaan doen!8)

Back