mijn studio annex crib IX [studiofoto's]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Tijd voor 'n update... :)

studio_dec05_1.jpg

... al met al een vrij drastische re-organisatie sinds de vorige keer.

Midi-masterkeyboard verdween, en maakte plaats voor een meer computer / monitoring georienteerde opstelling.
Wat spulletjes in het rack zijn gegaan en gekomen, en het vintage hoekje is een beetje uitgebreid.

studio_dec05_2.jpg

Gek eigenlijk, de grootste verandering zie je eigenlijk het minst... akoestische behandeling van de kamer met basstraps, gordijnen en vloerkleed maakte van een dreunende echo-kamer een prettige studio waar ik weer met plezier muziek kan maken.

En omdat ik de vorige keer zoveel leuke reacties kreeg... de IKEA stoeltjes zijn gebleven! :D

Wat hangt er allemaal in dat rack? Vrij onbekend allemaal voor mij, behalve de onderste module.. Een behringer deq nogiets?

Van boven naar onder:

-Sequential Prophet 2002 (sampler)
-TC electronic m300 (multi-fx)
-Korg DL8000r (obscure delay-bak)
-Next Vox-II (a.k.a MAM VF-11) (vocoder)
-Motu 828mkII (Firewire soundcard / mixer)
-Dave Smith Instruments Poly Evolver (synth)
-Oberheim Matrix-1000 (synth)
-Roland MKS-80 Super Jupiter (synth) - de programmer staat onder de Juno.
-Emagic Unitor8 (MIDI interface)
-Behringer DEQ-2496 (Equalizer)
-Shuttle SB-51g (Computer)
-Linksys NSLU2 (NAS device) / Router / LaCie external HD

Origineel geplaatst door Hanz
Gek eigenlijk, de grootste verandering zie je eigenlijk het minst... akoestische behandeling van de kamer met basstraps, gordijnen en vloerkleed maakte van een dreunende echo-kamer een prettige studio waar ik weer met plezier muziek kan maken.

Wat voor behandeling precies? Off the shelf spul van auralex, primacoustic of realtraps, of zelfgemaakte dingen (en hoe heb je dat dan gemaakt?).

Die stoel... tja... op een dag komt er nog een Herman Miller Aeron.... maar tot die tijd, gaat dit eigenlijk best. ;)

De akoestische behandeling bestaat uit:
-4 zelfbouw cornertraps (50x40 cm) van het type Studiotips Superchunks (http://forum.studiotips.com/viewtopic.php?t=535)
-Velours gordijnen op de voor- en achterwand (om de cornertraps te verhullen en reflecties tegen te gaan)
-Ikea wollen tapijtje op de marmeren vloer (tegen reflecties en koude voeten)

Bijgevoegd een plaatje van zo'n Superchunk, zoals hij in één van m'n achterhoeken is gemonteerd over vrijwel de volle hoogte (voordat het gordijn er ervoor werd gehangen).

Attachments

• cornertrap.jpg
    cornertrap.jpg
    34,5 KB · Bekeken: 118
Die multitracker ken ik! Ooit nog eens een album mee gemaakt...woah...dat was geinig.
Zwaar oke ding.

De CS1x is trouwens ook een prima bak, mits je om de beperkingen heen weet te werken....heb dat ding helemaal binnenstebuiten geprogd....long time ago.

Leuke setup! :eureka:

@Hanz: ....een CS en een VL1...toe maar.
Wat maak jij er zoal mee?

vooral die stoel doet het lekker retro :D

sorry had mijn zonnebril op........:D

Ik heb mijn studio een upgrade gegeven,
met name door middel van wat nieuwe apparatuur te plaatsen:

Hier de main desk met als veranderingen ten opzichte van vorig jaar:
de dynaudio's BM6a, de Yamaha 01v96(v2), en 2 tft schermen erbij:

studio02.jpg

Het totaaloverzicht met alle synths dichter bij elkaar dan vorig jaar:

studio01.jpg

En nu sparen voor een Andromeda A6...of een Kurzweil...

Ik haat apparatuur-verslaving!

mooie setup alan!!

klein vraagje: is het niet wat onhandig dat die tft-schermen niet op gelijke hoogte staan?

...en gebruik je nou een laptop als voetenbankje? :D

Origineel geplaatst door trigg
mooie setup alan!!

klein vraagje: is het niet wat onhandig dat die tft-schermen niet op gelijke hoogte staan?

Hoe bedoel je?

Ik gebruik nu een scherm (het linker) om de mixer aan te sturen (studio manager software),
een scherm om sonar op te draaien (het middelste) en een scherm met plugins voor frequentie analyse (het rechter). Maar misschien wissel ik het rechter en linker wel, even kijken wat ik fijner vind.

Hoe zou jij ze dan op andere hoogten hangen?

Laatst gewijzigd:
...en gebruik je nou een laptop als voetenbankje? :D [/B]

Ja dat vieze ouwe ding 8o)
Is precies de goede hoogte om met schoenen op te leunen.

Nee ik was wat liedjes aan het backuppen dus de laptop stond even erbij tijdens het fotograferen..

(goed gezien trouwens)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back