Roland SH-201

Absynth

Born 2 chill!
Hallo mensen, ik ben heel erg geintresseerd in de nieuwe roland sh-201, vooral omdat ie lekker geprijsd is en er vrij simpel uitziet qua bediening, en het USB gebeuren vind ik erg tof!

Nu kan ik alleen nergens Mp3's van deze synth vinden, mijn vraag was, of iemand dit nieuwe "speeltje" al eens heeft uitgeprobeert of mischien zelf al in bezit is van....

Aangezien ik nu op uitzending ben in een ver warm land, en hie geen synthshops zijn:P, kan ik hem natuurlijk niet uitproberen.

Ik wil graag jullie mening over deze synth horen, en mischien wat mp3's:D

sh-201.jpg

Pak een V-synth en speel met alleen het VA-gedeelte. Dan heb je in feite wat er in de SH zit :).

Laatst gewijzigd:
Wow.. Voor de introductieprijs van 595 dollar ben ik onder de indruk! :okdan:
Weinig sounds, maar ga ervanuit dat het gewoon een JP-8000 in een nieuw jasje is.. Voor zover ik kan zien zijn het dezelfde mogelijkheden, zelfde oscillatoren, misschien iets minder routingmogelijkheden en geen lcd-schermpje, maar 595 dollar... Nice!! :biertje:

Erg jammer dat er geen lekkere display op zit. Ik denk dat ie
daarom vrij snel in de hoek gesmeten wordt. Een patchname
en wat aanvullende info is altijd wenselijk vind ik.

Naar mijn mening is een mint condition JP-8000 op alle fronten
beter dan de SH-201 (er van uitgaande dat de engine hetzelfde is)

Kweet niet hoe ie klinkt, maar ik vond de kleurtjes en knopjes wel leuk, dus heb ik hem direct besteld (geen geintje, en p.s. ik heb ook al een JP8000, maar mij lijkt de fun factor van die nieuweling leuker)

dat gezegd te hebben verwachten we natuurlijk wel even een vergelijking tussen beide synths.
dat begrijp je natuurlijk wel he!? :mega:

Leuk ding zeg, ziet er alleen een beetje 'kiddy' uit. Hopelijk dalen de prijzen van de JP80x0's hierdoor ook want die heb ik toch liever :P

Origineel geplaatst door Frank H
Leuk ding zeg, ziet er alleen een beetje 'kiddy' uit. Hopelijk dalen de prijzen van de JP80x0's hierdoor ook want die heb ik toch liever :P

Inderdaad. Beetje Bart Smit gehalte8o)

Wat zitten ze bij Roland toch pijnlijk zonder inspiratie...iedere keer terug grijpen op het verleden en huidige techniek keer op keer op nieuw verpakken in een ander doosje...Yamaha gaat ook die kant op..pfff

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Wat zitten ze bij Roland toch pijnlijk zonder inspiratie...iedere keer terug grijpen op het verleden en huidige techniek keer op keer op nieuw verpakken in een ander doosje...Yamaha gaat ook die kant op..pfff
Dat ze bij Roland dan maar weer eens de 909's opnieuw gaan bakken voor net zo'n leuke introductieprijs :P

gezeur oven een patchname. het is toch een VST-i-hie...
net als de virus Ti-hie....

een heel scherm met patchnames... op een g2 engine heb je ook geen patchnames...

misschien klinkt ie wel beter dan een JP8000, of klinkt die v-synth va sectie hetzelfde als de jp?
misschien betere converters. wat bugfixes e.d. op de jp engine...

Korg zeer zeker ook!

Korg is Yamaha owned....:)...net als Steinberg....

Dat is volgens mij helemaal niet waar. Yamaha heeft wel tijdelijk een meerderheidsbelang gehad in Korg.

Back