Scratch achtige geluiden

Chronox

Nieuwkomer
Heey mensen,

Ik ben sinds kort bezig met hardcore/style achtige muziek(?) en ik vroeg me af hoe zulk soort scratch achtige geluiden worden gemaakt (zie bijlage). Iemand? :)

Alvast bedankt

Attachments

• sample.wav
    124 KB · Bekeken: 93
het lijkt op een snel omhoog gepitchedte saw met een wat distortion en een l/r delay,
no attack, low release

het lijkt me niet dat dit van een plaat gesampled is.

Is het mogelijk om uit reason 3 zulk soort geluidjes te halen? Zoja hoe dan ongeveer, met de pitchbend freaken of..?

Het zal best dat je met reason eenzelfde soort effect kunt creëren. Al denk ik niet dat je de sound en de 'feel' die het geeft voor de 100% na kunt bouwen, tenzij je natuurlijk weet hoe de maker dit heeft gedaan.
Als je het echt zo fantastisch vind dan sample je het toch gewoon?- Er valt bestwel in te knippen denk ik :)

Origineel geplaatst door cosmiq

Als je het echt zo fantastisch vind dan sample je het toch gewoon?

Nee als je iets echt fantastisch vind dan ga je je best doen om zelf zoiets te maken... of beter.

Origineel geplaatst door 6 trak
zaagtand, pitch env... mischien wat bpf filter die sweepend meeloopt...

Wat is een bpf filter ?

Origineel geplaatst door Chronox
Wat is een bpf filter ?
een BandPass Filter, deze laat alleen freq door in het midden gebied...
zoals een LowPassFilter alleen freq doorlaat in het laag en een HighPass Filter qua hoog

het omgekeerde van een BandPass Filter is de Notch (Reject), deze laat juist NIET freq door qua midden

waar zouden we zijn zonder 6??

geweldig zoals hij toch uitleg geeft op een vraag die gewoon hier in de faq staat. nooit te beroerd om te helpen.

chronox, volgende keer eerst ffe zoeken hoor, er zijn gewoon afkortingen die je hier hoort te weten bijvoorbeeld: lpf, vco, pwm, lfo.

beetje eigen onderzoek kan geen kwaad hoor!

bliepbliep

Back