LUNA II Foutcode ASIO Werkt niet!

spdk

ech wel
Goedenmorgen,

Ik heb nog al een probleem:

Mijn Luna II kaart wil sinds gisteren niet meer goed draaien, als ik Cubase SX3 opstart dan krijg ik tijdens het opstarten de volgende meldingen:

[foutmelding]

Apparaat: Creamware Play/Rec 1
Foutcode: FF7-5-000C [20]

Apparaat kan niet worden gevonden

[/foutmelding]

en

[foutmelding]

Apparaat: Creamware Play/Rec 1
Foutcode: FF8-5-000C [20]

Apparaat kan niet worden gevonden

[/foutmelding]

Vervolgens als ik een project wil starten in Cubase krijg ik de melding: The Asio Driver or Asio Multimedia Driver could not be initialized.

Ik zie in Cubase bij mij connections dat mijn geluid naar mijn Realtek (onboard) geluidskaart wordt gestuurd in plaats naar AsioScope 1 +2

Ik heb Scope platform 4.0 opnieuw geinstalleerd en Cubase SX3 ook. Bij Scope Platform 4.0 zitten toch ook de drivers voor de kaart?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt,

SPDK

Laatst gewijzigd:
Heb je je onboardgeluidskaart al uitgezet in de bios?
Meestal is het geen probleem om je onboard kaart aan te laten staan maar je kan het ff proberen, kan Cubase deze iig niet meer selecteren en los je misschien eventuele conflicten op.
Je kan ook nog proberen om de drivers van die onboard kaart te verwijderen.

Bedankt voor je reactie, maar het wil niet helpen, ik blijf dezelfde melding krijgen.

SFP of XTC-mode? Is je Scope Project niet beschadigd? ASIO drivers in je Project window gesleept? Heeft het systeem hiervoor wel gewerkt?

Ik heb verkeerd geantwoord, ik kan mijn onboard geluidskaart niet aan of uit zetten in de bios, ik kan em overigeins ook niet bij apparaatbeheer vinden.

Kan een project beschadigd zijn? Ik heb een nieuw project gemaakt, met alleen sequencer routing en asio naar analog output.

Cubase start nu wel op, maar nu met de melding dat asiotest niet goed is verlopen. Vervolgens krijg ik bovenstaande foutmeldingen niet, maar als ik een cubase project opstart dan krijg ik wel de melding dat asiodrivers niet geinitialiseerd kunnen worden.

XTC-mode staat helemaal uit, niet eens geinstalleerd. Voor gisteren heb ik 4 jaar met de Luna gewerkt zonder problemen.

Je moet in Cubase nog de ASIO Scope drivers kiezen en niet de ASIO MME drivers. Misschien dat dat helpr?

Oh ja.. en in SFP-mode moet de Scope software draaien, anders zijn de drivers niet actief.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Je moet in Cubase nog de ASIO Scope drivers kiezen en niet de ASIO MME drivers. Misschien dat dat helpr?

}:| Hij doet het weer :okdan: Het hele huis is blij dat ik weer kan schranzen :P

Bedankt voor de tip, na Asio op Asioscope gezet te hebben in Cubase werkt ie weer prima! Ik snap echt niet hoe die instelling kan veranderen, maar goed . . .

Thanx,

SPDK

Back