Oplichter?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat me opvalt aan die e-mails id dat ze duidelijk zijn opgesteld door gebruik te maken van vertaalsites/programma's.

Het bedrijf waar ik werk is engelstalig omdat de werknemers uit alle hoeken van de wereld komen maar niemand mailt mij ooit met dat soort taalgebruik. Ook niet als het heel formeel is.

Dat vind ik dus al verdacht als ik zo'n mail lees.

Die lui moeten keihard worden aangepakt, in ons land zijn inmiddels meer dan 800 Nigeriaanse oplichters met naam en toenaam in kaart gebracht, justitie doet niks :confused:

Origineel geplaatst door Wiseguy
Die lui moeten keihard worden aangepakt, in ons land zijn inmiddels meer dan 800 Nigeriaanse oplichters met naam en toenaam in kaart gebracht, justitie doet niks :confused:

Verrast dat je dan?

Justitie is doorgaans voornamelijk bezig met snelheidscontroles. Druk druk druk druk.....

Echte criminaliteit is veel te gevaarlijk om iets aan te doen joh! :stupid

Origineel geplaatst door Acidfever
Verrast dat je dan?

Het verrast met niet, ik ken inmiddels de prioriteiten van de politie.

Het frustreert me wel.

Origineel geplaatst door GeeEs
Beetje jammer dat het verhaal op het spannendste moment stopt... kan dat forum ook niet vinden... beetje open einde zo..

ja daar baalde ik idd ook wel van!
geniale scam-scam!

toch is het goed dat mensen af en toe blijven trappen in dit soort oplichterij, anders worden de oplichters steeds gefrustreerder en gaan ze uiteindelijk moorden voor geld... :confused: nee ik heb niks gedronken...:mega:

vrij rare gedachtengang ja... :)

wat mij betreft mogen alle oplichters vogelvrij verklaard worden...
Met naam en toenaam op internet of in de krant! Laat ze maar zweten.

Niet de intrapper, maar de oplichter is begonnen.... 't is helemaal niet goed dat er af en toe iemand intrapt. Dat noem ik eerder triest.
Als je zo redeneert kun je ook zeggen dat het wel goed is dat er af en toe iemand zichzelf opblaast... dan blijven er minder terroristen over... :confused:

Origineel geplaatst door Wiseguy

800??? Damn...

En the ppppowerebook eindigt toch niet met een open ehnde? Heb je het filmpje gezien? }:|

niet dus... linkje?

Ik begrijp alleen datie dat nep-pakket ophaalt en ervoor betaalt... (de fedex kosten dan), Of de zending nu echt is betaald ? geen idee dus.. alleen die money transfer verdwijnt... ofzo. reactie weet je niet, want de doos word ongeopend achterin de zaak neergezet.

Kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen.. was nog vroeg.. :)

't is verder een heel leuk verhaal dat wel!

Origineel geplaatst door PzHKL
800??? Damn...

En the ppppowerebook eindigt toch niet met een open ehnde? Heb je het filmpje gezien? }:|

De oplichter betaald uiteindelijk een berg invoerbelasting contant aan de vervoerder, en krijgt in zijn hand een waardeloze kartonnen zelfgemaakte Mac computer, echt een geweldige grap :)

Je moet nooit en te nimmer ingaan op buitenlandse reacties op advertenties op Nederlandse veilingsites. 99.9% van die reacties komen van Afrikaanse en Oost-Europese oplichters die geen woord Nederlands lezen maar contact zoeken met naieve verkopers die ze voor hun oplichterstrucjes kunnen gebruiken.

Waarschuwingssignalen zijn:

- Potentiele koper reageert op Nederlandse advertentie maar lees/schrijft enkel Engels
- Koper heeft geen verstand van het item waar hij zo geinteresseerd in is
- Potentiele koper gebruikt twee adressen. Het eerste is van een betrouwbaar West-Europees land, maar de koper zelf (of een "vriend" waar het artikel naartoe moet worden gestuurd) woont altijd in een land met een aanzienlijk slechtere reputatie.
- En waarom zou een serieuze koper uit de VS of zelfs Nigeria in vredesnaam Nederlandse sites afstruinen als je de gezochte artikelen net zo makkelijk in het eigen land kunt aanschaffen. (Verklaring: voor oplichters is het wel zo veilig dat de gedupeerden een continent van je vandaan wonen, want dat voorkomt dat ze verhaal kunnen halen of de politie alarmeren)
- Koper wil nooit het item zelf ophalen, het moet altijd opgestuurd worden
- Koper wil alleen betalen met Western Union of een (fake) escrow site. Of met een (ongedekte) cheque.

Ik dacht toch echt eerst omgeving Oostvoorne :)

Origineel geplaatst door Leo
het schijnt dat ze eerst brabant aanpakken.

Als ik nu een zelfgemaakte mixer van karton naar deze keurige meneer opstuur, dan ben ik zeker niet heel erg origineel bezig? :biertje:

bedankt voor alle reacties in ieder geval :)

en oowja, er is ook nog een ander kenmerk:
- er is altijd haast bij :)

Origineel geplaatst door Phony
Als ik nu een zelfgemaakte mixer van karton naar deze keurige meneer opstuur, dan ben ik zeker niet heel erg origineel bezig? :biertje:

bedankt voor alle reacties in ieder geval :)

en oowja, er is ook nog een ander kenmerk:
- er is altijd haast bij :)

Doe er dan ook wat zware stenen in en laat de "koper" dan ook de vrachtkosten betalen...8o)

wat je ook doet, GEEN GEGEVENS verstrekken!!!

met alle respect voor de bank-medewerker: in Nigeria hebben ze zelfs een keer iemand opgelicht op het ministerie van Financien, kompleet met fakevergadering en nep-minister. men is daar zeer vindingrijk en ieder "echt" gegeven dat je uit handen geeft kan misbruikt worden, bijvoorbeeld om jouw identiteit te misbruiken. zelfs een geldig email adres of eBay naam kan al nuttig zijn voor die heren

ook het "spelen" met deze bandieten (de oplichters oplichten...) is zeker niet zonder risico. die bendes gaan desnoods over lijken.

echt, in dit soort zaken past maar 1 advies: niet reageren en hard wegrennen !!!

Vertrouw maar op het oordeel van een ex-frauderechercheur:

Nooit Western Union

Nooit werken met zgn. third party's die zich opwerpen als tussenpersonen, ook niet als hun website er prachtig uitziet. In vrijwel alle gevallen zijn het front offices van lege bedrijven.

Nooit zakendoen op afstand met Nigerianen, Indonesiers, Spanjaarden, Italianen, Eqyptenaren, etc. Er zullen gerust ook betrouwbare mensen tussenzitten maar in vrijwel alle gevallen is het total BS. Een goede vriend van me is Italiaan en verkoopt ook wel eens wat via internet, maar hij merkt ook dat er al scepsis ontstaat als hij laat merken dat hij uit Italie komt.

In geval van twijfel gewoon niet doen. Alleen betaling via Paypal accepteren of betaling achteraf.

Altijd serials vragen en zo mogelijk checken. Nu biedt er bv. iemand een Manley SLAM! aan voor een schijntje. Die geeft gewoon geen serial # op desgevraagd. Duh...... die weet ook wel dat die na te vragen zijn bij Manley Labs.

If it's too good to be true, it's usually too good to be true.

Je prikt er snel doorheen als de verkoper geen verstand heeft van de desbetreffende machine. Trap ook niet in smoezen als: I am selling it for a friend. En meer van dat soort ellende.

Ik kan nog wel ff doorgaan maar ik geloof dat het plaatje al wel rond is nietwaar........

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back