Oplichter?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
nou, dat is het hem precies, dat ik denk dat ie toch eerlijk zou kunnen zijn. Hij is zo vreselijk specifiek.
Ik denk dat ik hem ga mailen, dat ie het geld overmaakt en ik het daarna opstuur. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik denk dat via iban het makkelijkst is of niet?

nog even een update: ik heb hem via iban laten betalen, en na betaling opgestuurd. Alles is prima naar wens verlopen, ik kreeg nog een mailtje van hem dat hij het spul ook in goede staat had ontvangen. Kortom: iedereen blij!
:okdan:

mmm kreeg vandaag dit mailtje over mijn akai s6000:

Thanks for your mail,i do want you to know that am ok with the price , and the payment will be by Cheque ONLY,as i have a contact in who will make payment to you on my behalf by Cheque drawn from germany bank, so if you are ok with this,get back to me asap with your details needed for the addression of the Cheque such as below:

Name to be on the Cheque:
Address where Cheque will be received by you:
Phone Number's such as Mobile ,Land line and OfficeNumber:

As regards the shippment,i have a responsible shipping agent that will come for pick up as soon as you received your money and confirm this to me,i will ask m y shipper to come for the pick up asap..
Best regards.

Vond het twijfelachtig dus maar niet gedaan..

Origineel geplaatst door cream

Thanks for your mail,i do want you to know that am ok with the price , and the payment will be by Cheque ONLY,as i have a contact in who will make payment to you on my behalf by Cheque drawn from germany bank, so if you are ok with this,get back to me asap with your details needed for the addression of the Cheque such as below:

As regards the shippment,i have a responsible shipping agent that will come for pick up as soon as you received your money and confirm this to me,i will ask m y shipper to come for the pick up asap..
Best regards.

ach ja die gasten uit Nigeria proberen het toch :gaap:

Origineel geplaatst door cream

Best regards.

Ha, die voor mijn ES1 was precies hetzelfde!

Wat is hier tegenstrijdig aan? Wij maken onderscheid tussen verkopen en kopen met WU!

Kopen? NIET DOEN!

Verkopen? PRIMA! kwestie van cash ophalen en dan pas versturen.

Iemand die wat wijze raad heeft, ik heb vandaag wat raars mee gemaakt op ebay.

Ik had op de duitse ebay een artikel gewonnen voor zo'n 300 euro, wat normaal zo'n 400 waard is, goed koopje dacht ik dus. Omdat het verzonden moest worden vraag ik den Gesamtbetrag(totaalbedrag). Krijg ik een mailtje terug dat het apparaat toch al heel oud is(weet ik), en dat ik hij het geboden bedrag te hoog vindt. Ik mag hem hebben voor 160 incl verzenden.:confused: Verder zegt hij dat ik z'n gegevens via ebay kan krijgen, zoniet dan mailt hij ze wel door. Heeft ie ook gedaan, en die zijn hetzelfde als bij ebay. Ik heb naar z'n email-adres gekeken en is hetzelfde als bij ebay dus het is niet iemand anders. Ook z'n adres gecontroleerd en het is een bestaand adres. Daarbij heeft hij een feedback van zo'n 180 en 100% positief, en lid sinds 2002.

Is dit een nieuwe manier van oplichten of weet hij niet wat hij in handen heeft?

Origineel geplaatst door 100%

Ik had op de duitse ebay een artikel gewonnen voor zo'n 300 euro, wat normaal zo'n 400 waard is, goed koopje dacht ik dus. Omdat het verzonden moest worden vraag ik den Gesamtbetrag(totaalbedrag). Krijg ik een mailtje terug dat het apparaat toch al heel oud is(weet ik), en dat ik hij het geboden bedrag te hoog vindt. Ik mag hem hebben voor 160 incl verzenden.:confused: Verder zegt hij dat ik z'n gegevens via ebay kan krijgen, zoniet dan mailt hij ze wel door. Heeft ie ook gedaan, en die zijn hetzelfde als bij ebay. Ik heb naar z'n email-adres gekeken en is hetzelfde als bij ebay dus het is niet iemand anders. Ook z'n adres gecontroleerd en het is een bestaand adres. Daarbij heeft hij een feedback van zo'n 180 en 100% positief, en lid sinds 2002.

Is dit een nieuwe manier van oplichten of weet hij niet wat hij in handen heeft?

deze klink redelijk toch asjet veilig afhandel mbt tot betalen

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 100%

Als er toevallig Bastler in de add text staat in het duits is het een sloopmodel.....misschien daarom

Nee, bastler stond er niet in. Er stond dat hij oud was maar nog funktionsfähig. Ik heb er ook op gelet dat het geen kapot apparaat was.

Niks mis met Western Union hoor.
IK betaal er vaak genoeg mee naar amerika.
Want overschrijven naar Amerika is ook duur en Paypal ook.
Dan lekker Western Union dan kan je paket de zelfde dag nog op de post.

:okdan:

eh ebay en paypal .. doe ik iig geen zaken meer mee .. bescherming van verkopers zullen ze bedoelen .. nee dank u !

Origineel geplaatst door MadR
eh ebay en paypal .. doe ik iig geen zaken meer mee .. bescherming van verkopers zullen ze bedoelen .. nee dank u !

Daar ben ik inderdaad ook net achtergekomen.
1 april was een veiling afgelopen en was ik hoogste bieder, 3 april verstuurt de verkoper zijn betaalgegevens, op 4 april stuurt hij een dreigmail waar de betaling blijft, dat ik maar beter van de koop kan afzien als ik geen negatieve feedback wil.

Doe ik bij ebay aangifte van feedbackchantage, met een kopie van de dreigmail, krijg ik als antwoord dat ze geen overtreding/dreiging hebben kunnen constateren.
én dat de verkoper met paypall betaald wilde worden en ik een overschrijving gedaan had en dat mischien wel de reden van de dreiging was.

Ze konden niet redeneren dat ik geen overschrijving kan doen als de verkoper zijn bankgegevens niet eerst aan mij gestuurt had en daarmee dus instemt met een overschrijving.

Ebay doet er alles aan om verkopers te beschermen, want die brengen het geld.......
Het is echt slecht geworden sinds marktplaats verkopers ebay overspoelden.

ik stop er ook mee..

Nou ik ken genoeg verkopers die genaaid zijn door kopers met paypal hoor.
Het zijn de mensnen die de boel belazeren niet zo zeer paypal of ebay.
Phatsandsmall is een mooi voorbeeld van iemand die door kopers kapot gemaakt is.

Dat ben ik met je eens dat de mensen de boel belazeren, maar het is daarna aan bijv. ebay om te bemiddelen om tot een oplossing te komen, en dat doen ze dus niet.

Ik bedoel; ik stuur ebay een kopie van de mail waarin in de verkoper schrijft; "zie maar van de koop af anders heb je een negatieve feedback te pakken"
Ebay reageerd met, we constateren hier geen overtreding, feedbackchantage is waneer een verkoper dreigt met negatieve feedback te zullen geven."

Paypall is inderdaad gunstiger voor kopers dan verkopers dacht ik omdat de koper altijd kan claimen dat hij niks ontvangen heeft en de verkoper het dan weer moet bewijzen.....

Ik heb vaak het idee gehad dat ebay klachten vaak maar half of niet leest.
Voorbeeld, Nigeriaanse spoofmail de welbekende "second change" aanbieding
doorgestuurd naar spoof@ebay.com, hun antwoord was dan vrij vaak:
Pas op iemand wil je buiten ebay om iets verkopen, dat slaat werkelijk als een tang
op een varken, de Nigeriaan die mij die "aanbieding" doet weet vaak niet eens wat een
synthesizer is, laat staan dat ie mij er een buiten ebay om wil verkopen, als je dat
oprecht denkt dan hoor je niet bij spoof@ebay thuis.
Als je de medewerkers daarna op hun bewering aanspreekt reageren ze niet meer.
Ik vind ebay een waardeloos bedrijf, een groep geldkloppers die niks doen voor
(potentiële) slachtoffers, of het moet zijn dat onzinnige antwoorden geven iets
positiefs is.
Nog maar te zwijgen over hun policy m.b.t. feedback, slaat ook nergens op iedereen
kan een (frauduleus) accountje aanmaken, mocht je om wat voor reden met zo'n figuur
te maken krijgen en een negatieve feedback krijgen dan probeer die maar eens weg te
krijgen, ook al is het voor iedereen duidelijk hoe de vork in de steel zit, waardeloos !

weer eentje:

hello
Thanks for your mail im in uk and i want to make the payment for this Volledig uitgebreide Akai S6000 Sampler as soon as possible.I am okay with your price for the instrument him iwill instruct a client of mine in uk to send this money to you with a cheque so, that he can make the payment to you and all you will need to do immediately you receive the payment is that you will deduct your price for the item and send the remaining balance via western union money transfer to the international shipping company that will be taking care of the shipment of the item for me,Please i want you to get back to me with your full name.phone number and address where you want the cheque to be send to,i can contact the shipping company to contact you as soon as possible about this deal ,please i look forward to see your mail,so that we can conclude
this deal.
Regards
john

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back