Mijn studio annex crib X [studiofoto's]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
nog ff een updatetje ... nog steeds geen nette racken etc.

maar goed, als ik mn setup wil aanpassen wat ik regelmatig doe, kan ik wel overal makkelijk bij ..
patchbay zie ik toch nog steeds niet zitten ..

setup2352006206fg.jpg

speel jij zo je dingetjes in? of ga je dan op de stoel staan :)

ik denk dat als je het allemaal in een rondje om je heen zet op zit hoogte dat je dan een stuk prettiger werkt

mijn hokje met nieuw bureau (van iemand hier op het forum gekocht)

DSCF00577.JPG

ik speel eigenlijk nooit iets in.. duw alleen afentoe eens wat noten in op t keyboard om snel te horen welke patch ik op de synth heb.. verder gebruik ik m eigenlijk nooit ... heel afentoe probeer ik er wel eens een melodietje op te spelen maar voor de rest maak ik mn melodietjes / basslijntjes etc. allemaal in cubase zelf met de pianoroll :)

leuk gordijn heb je daar trouwens :D

ik speel eigenlijk nooit iets in.. duw alleen afentoe eens wat noten in op t keyboard om snel te horen welke patch ik op de synth heb.. verder gebruik ik m eigenlijk nooit ... heel afentoe probeer ik er wel eens een melodietje op te spelen maar voor de rest maak ik mn melodietjes / basslijntjes etc. allemaal in cubase zelf met de pianoroll :)

leuk gordijn heb je daar trouwens :D

moet je eens proberen

ik tik track voor track (ook de drum tracks) op een klavier in gaat echt zo snel als een tiet, en kun je ook lekker met gevoel ingeven waar wat moet komen, en hoef je die velocities niet meer te randomizen, wel quantize aanzetten anders is het zeker geen snelle methode

Ziet er erg relaxt uit. Mooi ook hoe je 19 inch spul weggewerkt is.

Origineel geplaatst door anoniempje
mijn hokje met nieuw bureau (van iemand hier op het forum gekocht)

DSCF00577.JPG

Ziet er strak uit man!! Mooier als toen ik er was ;)

Origineel geplaatst door anoniempje
moet je eens proberen

ik tik track voor track (ook de drum tracks) op een klavier in gaat echt zo snel als een tiet, en kun je ook lekker met gevoel ingeven waar wat moet komen, en hoef je die velocities niet meer te randomizen, wel quantize aanzetten anders is het zeker geen snelle methode

Step input dus? of zet jij m op play en ga je daarna live inspelen?
Step input lijkt me handiger :)

Origineel geplaatst door chielos
heeej resonance, wat staat er op die 9090, naast je mengpaneel?

Da's een Nova, zonder de zijkanten.

Step input dus? of zet jij m op play en ga je daarna live inspelen?
Step input lijkt me handiger :)

nee geen step input ala 909 denk ik dat je bedoelt ?

ik bedoel eigenlijk gewoon pattern/loop (of hoe het ook heet in ableton) pakken, dan 4 maten clapjes in tikken op je klavier, volgende pattern/loop pakken 4 maten hihats intikken op je klavier, volgende pattern/loop pakken 4 maten snares intikken op je klavier etc

en dan gaan slepen met de loopjes in je track, kopieeren, aanpassen, kopieeren, in plaats van alle noten met de hand intekenen met de muis.

>> nowald ethereal ruffrider

ja netjes zo he, eerst was echt geen ruk waard voor het 19 inch spul moest ik of op de grond zitten of ongemakkelijk door me rug heen zakken, en had eerst echt een klein pis bureautje waar alles op stond niks geen ruimte meer voor wat extra,s , en speel ook nog veel games en dat ging al helemaal niet meer nu kan ik overal bij zonder ook nog ochtend gymnastiek oefeningen te doen. heb mezelf ook een relaxte onderuit zak stoel aangeschaft en ik rol met een paar duwtjes overal naar toe

Origineel geplaatst door Steven V
Da's een Nova, zonder de zijkanten.

idd ... die lelijke plastic flappen die standaard op de nova zitten zijn echt geen gezicht..
ik heb ze eraf gehaald en de nova ziet er dan ineens een stuk strakker en mooier uit

@ anoniempje ik bedoel niet step ala groovebox style ..

in cubase kun je bijv ergens in de grid gaan staan en vervolgens instellen hoever je marker verspringt na elke input

stel je zet m op 4/4 dan kun je heel handig bijv een beat elke keer op je klavier inspelen en precies elke keer een maat verder..
ook kun je ervoor kiezen of de aanslag gevoeligheid etc. wordt opgenomen.

idd ... die lelijke plastic flappen die standaard op de nova zitten zijn echt geen gezicht..
ik heb ze eraf gehaald en de nova ziet er dan ineens een stuk strakker en mooier uit

@ anoniempje ik bedoel niet step ala groovebox style ..

in cubase kun je bijv ergens in de grid gaan staan en vervolgens instellen hoever je marker verspringt na elke input

stel je zet m op 4/4 dan kun je heel handig bijv een beat elke keer op je klavier inspelen en precies elke keer een maat verder..
ook kun je ervoor kiezen of de aanslag gevoeligheid etc. wordt opgenomen.

ja dat bedoel ik inderdaad, zo doe ik het de aanslag gevoeligheid laat ik ook opnemen want ik randomisede zonder klavier toch alle velocities

studio-2006.jpg

Hierbij dan ook maar mijn hobbie hokje.
Accoustiek is echt erg brak in deze vierkante kamer maaaaar
binnenkort ga ik verhuizen naar een woning waarbij de zolder voor mn herrie is gereserveerd :)
Meer foto's zullen dan volgen van de complete verbouwing.

studio-2006-2.jpg

Close upje van linker rack, in rechter rack zit alleen maar standaard behringer spul.

Origineel geplaatst door search64
Wat zijn dat voor monitors?

doet denken aan die bluesky dingen, maar dat zijn ze niet dnek ik..

Origineel geplaatst door Maks
doet denken aan die bluesky dingen, maar dat zijn ze niet dnek ik..

Nope.... zijn door een collega van mij gebouwd. Die zit in nearfield monitor design.
Heb ze weggedaan voor mn actieve genelecs omdat het geluid mij erg goed beviel.

Toch maar even een foto van mijn laatste aanwinst :D Heb inmiddels mijn M3X weggedaan en er een polysynth voor in de plaats......ben er heel blij mee, want hij klinkt erg goed! Superbak :halleluja (ook al mis ik de M3X wel een beetje).

Attachments

• img_0458_2.jpg
    img_0458_2.jpg
    76,2 KB · Bekeken: 118
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back