mackie onyx routing i.c.m. sequencers

cherevo

Ingeburgerd
Ik zit er toch over na te denken om zo'n mackie onyx met firewirekaart aan te schaffen.

De voorwaarde is wel dat er goede interactie met de sequencer moet zijn:
- Dat de opgenomen tracks vanuit de computer gerouted worden door de mixer (met mijn eq-settings), zodat daaruit weer n stereo-mixdown opgenomen kan worden.
- Dat de software (ableton) reageert op wat ik met mn faders doe

Mackie is hier niet echt duidelijk over. Heeft iemand hier wel ervaring mee?

software reageert niet op je faders; het is gewoon een analoge mixer.

je krijgt via fw 1 stereomix retour op je masterfader; daar valt dus nog weinig mee te doen.

Die firewire optie is vooral leuk als je makkelijk meerdere sporen simultaan op wil nemen in bv een live situatie met bv een laptop. voor de rest heb je er niet zoveel aan.

Ik heb trouwens uit betrouwbare bron dat je die firewire kaart er tijdelijk gratis bij krijgt als je een onyx koopt. dat is dan wel weer gunstig!!

suc6 :)

Origineel geplaatst door Remmelt
software reageert niet op je faders; het is gewoon een analoge mixer.

je krijgt via fw 1 stereomix retour op je masterfader; daar valt dus nog weinig mee te doen.

suc6 :)

Tja... dan is de enige oplossing nog steeds, audiointerface + mixer. Ik moet echt 8 outs hebben, die ik dan weer via 9+10-in rout voor de mixdown. Dat betekent dus gewoon n mixer kopen 8)

Of zijn er dan toch nog andere oplossingen?

probleempje is dat de onyx firewire pre equalizing is, hij is wel te modificeren. ik heb kontakt gehad met dude die dat dude.
en er toch maar vanaf gezien dussss

Mmmm... snap het nog niet helemaal. Ik dacht dat die pre-eq in- of uitgechakeld kon worden. Dus het komt er dus op neer dat die onyx alleen in staat is simultaan ingangssignalen op te nemen en door te sturen naar je seq. In de sequencer moet je dan zelf eq-en en volumes afstellen, en de master-out is het enige kanaal wat terug komt naar je mixer... ?

Dus dan heb je n mixer van 850 euries naast je staan, zit je nog te kutten met je muis... hehe

Origineel geplaatst door cherevo
Mmmm... snap het nog niet helemaal. Ik dacht dat die pre-eq in- of uitgechakeld kon worden. Dus het komt er dus op neer dat die onyx alleen in staat is simultaan ingangssignalen op te nemen en door te sturen naar je seq. In de sequencer moet je dan zelf eq-en en volumes afstellen, en de master-out is het enige kanaal wat terug komt naar je mixer... ?

Dus dan heb je n mixer van 850 euries naast je staan, zit je nog te kutten met je muis... hehe

Dat klopt helemaal. Aleen die laatste zin....De Onyx IS gewoon geen controller...PUNT! Je Kan ook een controller kopen voor 850,- dan heb je een Tascam US2400, en dan heb je zelfs nog steeds een muis nodig. ;) Muizen zijn zo erg helemaal niet. als je dat wel vind, moet je gaan sequencen zonder PC.

Oh ja, maar tis ook niet mijn bedoeling om alle software sync te laten lopen met wat ik op mijn mixer doe. Eerder mijn bedoeling om de computer + seqencer te gebruiken als harddiskrecorder en die sporen te controllen met externe effecten en een externe mixer. Dit moet dan weer terug gestuurd kunnen worden als tweesporentrack voor de mixdown.

Ik dacht dat het handig was om gelijk een audio interface + mixer in een te kopen, maar de meeste kunnen niet eens sporen terugrouten voor berwerking. Behalve de Alesis Multimix (zonder midsweeps... jammer) + Phonic Helix (Phonic... jammer). Ik koop dus tot die tijd even n analoog mixertje!

Die Tascam is ok. Maar heeft relatief weinig control. Mute, Solo en volume kan ik net zo goed met mn muis. De tijd dat je je muis kunt weggooien komt nog denk ik. Nu de eerste mixers met firewire op de markt zijn, is sync-controlling ook een kleine stap :dj:

Back