Chorus ruis JUNO 106

RSB

Whoehahaha
Ik heb zitten zoeken of ik wat kon vinden erover en dat heb ik dus ook... (op dit forum)

Zo las ik dat het wel algemeen bekend was dat de Chorus van de JUNO 106 ook ruis (noise) produceerd...
Daar kan ik best mee leven maar is dat ook als je geen toets (noot) aanslaat??? (dat die ruis prod.)

Als ik niks aanraak en ik druk enkel Chorus I of II aan, dan begint die Juno meteen te ruizen....
:frons: en het valt pas niet meer op als ik mijn filter freq. op 5 of hoger zet....

Is het nou niet goed??? kan ik dat laten maken dan....:confused:

Misschien is het een idee om er subtiel een gate achter te zitten die enkel dichtslaat wanneer het ruisvolume bereikt wordt? Over het wel of niet goed zijn en laten repareren kan ik je helaas geen antwoord geven.

Origineel geplaatst door Chinetti
Ruisen doet íe ja... Opmerkelijk hoe smaken verschillen. De chorus van de juno 106 vind ik echt slecht (evenals de portamento overigens). De chorus van de 106 valt echt in het niet in vergelijking met die van de juno 60...
mee eens, hoewel de juno-60 ook lichtelijk ruist... de 2, als juno maar tevens qua 'synths in het algemeen', is het stilst...
maar goed, die laatste valt nutuulk niet te vergelijken met voorgaande 2...

je kan evt 2 weerstanden vervangen die de ruis iets onderdrukken. welke het precies zijn weet ik niet meer maar het kan wel gevolgen hebben voor het chorus geluid. ff met het schema uitzoeken zou ik zeggen.

ik zou niet gaan kloten met de componenten intern maar GATE'n, scoor n goedkoop behringer bakkie ofzo hiervoor, als je van de ruis af wilt.

En de Juno106 porta vind ik juist best mooi met een bepaalde geluiden, kan niet op veel geluiden leuk toegepast worden maar als t dan ook past, klinkt het -voor mij- precies goed.

En toch heb ik m weggedaan en een Juno60 er voor terug gekocht, geen spijt van gehad.

Back