lopende bass???

iznicat

Ingeburgerd
hallo.

Ik ben de laatste tijd erg veel bezig met het maken van goa
Maar het probleem is dat in deze stijl de basgeluiden wel dikker lijken dan anders.
Ik heb al reason compleet afgezocht maar niks wat er ook maar in de buurt komt, ook thau pro (VST instruments) haalt het niet.
Ik heb het enige geluid wat ik er echt goed voor vond gevonden in een clavia nord lead modular,,,
maarja die heb ik dan weer niet.
Weet iemand hoe ik zon vet basgegeluid kan maken?? en als het niet kan softwarematig weet iemand dan een programmatje waarmee ik vanuit een synth de basgeluiden zo strak naast elkaar kan zetten als in goa want met je vingers 16e trommelen op de toetsen wordt lastig om het zo strak te krijgen.....

grtz iznicat

Re: lopende bass???

Origineel geplaatst door iznicat
hallo.

Ik ben de laatste tijd erg veel bezig met het maken van goa
Maar het probleem is dat in deze stijl de basgeluiden wel dikker lijken dan anders.
Ik heb al reason compleet afgezocht maar niks wat er ook maar in de buurt komt, ook thau pro (VST instruments) haalt het niet.
Ik heb het enige geluid wat ik er echt goed voor vond gevonden in een clavia nord lead modular,,,
maarja die heb ik dan weer niet.
Weet iemand hoe ik zon vet basgegeluid kan maken?? en als het niet kan softwarematig weet iemand dan een programmatje waarmee ik vanuit een synth de basgeluiden zo strak naast elkaar kan zetten als in goa want met je vingers 16e trommelen op de toetsen wordt lastig om het zo strak te krijgen.....

grtz iznicat

Tweaken. Niet alle presets langsgaan en denken 'nee da's niks', knoppen draaien. Freaken tot je je sound hebt. Die geluiden zijn niet waanzinnig ingewikkeld ofzo en ik denk dat een hoop synths hiertoe in staat zijn! Weet zeker dat je die sounds ook uit Reason kunt halen..

En basgeluiden strak naast elkaar zetten? Errr.. Elke willekeurige sequencer? Kan toch prima in Reason? :confused:

hey!

Ja ik ben al zon 4 maanden aan het knoppen draaien in reason hehe:)
ik kan er tot noch toe niks vets uitkrijgen, ja wel vette sounds en nummers maar die bass mis ik....
Ik zie dat je audio design hebt gestudeerd!! te gek ik heb net toelating gedaan!!
maar ken je een beetje goamuziek dan? en weet je wat ik bedoel met die lopende bass??

Groeten

Laat 'ns horen wat je hebt gemaakt, dan kunnen we er beter over oordelen..:)

ik heb er een goa nummer van astrix bijgedaan, zon soort geluid probeer ik te maken..
Ik hoop dat ie het doet..

En natuurlijk dat iemand me kan helpen:)

grtz

waarom doet ie dat nou niet toevoegen van een bestand???
Of doet ie het wel?
het lijkt alsof ik niks heb toegevoegd!!
snap er niks van,

dus das mijn volgende vraag hoe voeg ik iets toe????

Als je een file upload naar het forum toe mag het niet groter zijn dan 1 mb.

meanwhile...............

meanwhile...............

lopende bass ???!

Attachments

• walkingbass.jpg
    walkingbass.jpg
    19,1 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door iznicat
hey!

Ja ik ben al zon 4 maanden aan het knoppen draaien in reason hehe:)
ik kan er tot noch toe niks vets uitkrijgen

Tijd voor een andere hobby, misschien?:duivels:

nog maals geprobeerd om een stukkie te laten horen hopen dat ie het nu wel doet!!

en over die andere hobbie..... de doorzetter wint is mijn antwoord daar op, dus een andere hobbie zal het niet worden:)

Attachments

• astrix stukkie mp3.mp3
    100,6 KB · Bekeken: 116
probreer eens de bassline van audiorealism of een andere 303kloon

rebirth zitten 2 in

Origineel geplaatst door rendering_rebel
Audiorealism Bassline is heel chill voor psy baslijnen
Tau2 is trouwens ook prima hoor, maar je moet het zoiezo shapen met eq's etc.. etc..
Ik gebruik altijd een van deze 2, maar ik maak meer progressive psy dan goa

moet ik wel de hele topic lezen natuurlijk:bekdicht:

kee dan tnks voor de tips!!

Maar ikl begrijp dus dat er meer mensen hiero zijn die goa maken... load eens een stuukie van de eigen muziek op de site of stuur het ff naar iznicat@gmail.com
Ben wel benieuwd naar andermans muziek

Ik ga zeker weer aan de gang met de bass merci !!

grtz

Back