welke VA als drumcomputer

Origineel geplaatst door MCBasje303

Dit is een misverstand, ik heb wel een computer maar geen midi aansluiting erop en gebruik hem nooit in combinatie met synthesizers. Alleen om op dit forum rond te hangen en nuttige dingen te horen(soms)
Fijn kan het zijn hè, zonder PC muziek maken! Tenminste dat vind ik...:)

Nou hier een kort stukje herrie (bas), echt ruiger krijg ik het zo even niet op de KS-rack, audio uit van 1 part weer door de audio in van de KS-rack, interne effecten gebruikt.. Tis herrie hoor!

Als ik vanavond tijd heb zal ik nog eens wat normale snares, hihats e.d. samplen. Dit was ff om te kijken hoe ik snel zo ver mogelijk van het fluwelen geluid afkom, richting ruiger zeg maar:

Attachments

• ksrack.mp3
    584,7 KB · Bekeken: 98
Zou zeker voor een nordrack 1/2 gaan of evt een modular micro/rack.

superbakken!

Hoi, cool hoor. Ik ging vroeger altijd naar illegale feesten en daar hoorde je pill driver(geloof dat dat het was), doet het mij erg aan denken.
Maakt het uit of je rechtstreeks via de effecten naar de audio uit gaat of dat je via de audio uit weer naar de audio in gaat. Zo ja waarom

Zit er toch misschien aan te denken er 1 te kopen, is er eentje te koop hier in Amersfoort.

Hoi, cool hoor. Ik ging vroeger altijd naar illegale feesten en daar hoorde je pill driver(geloof dat dat het was), doet het mij erg aan denken.
Maakt het uit of je rechtstreeks via de effecten naar de audio uit gaat of dat je via de audio uit weer naar de audio in gaat. Zo ja waarom

Zit er toch misschien aan te denken er 1 te kopen, is er eentje te koop hier in Amersfoort.

Ja Pilldriver ja!:okdan: die heeft echt vette nummers, hoor je zowel op gabber feesten als op teKno feesten. (das dubbel genieten voor mij:)) Af en toe sta ik nog wel eens ergens in een loods ofzo (soms optreden), maar de feesten worden tegenwoordig vaak al afgelast voor het goed en wel begint..

Afijn:
Hij klinkt prima als je gewoon de interne effecten gebruikt, en dan de stereo bus gewoon luister. Alleen in het bas voorbeeld ging ik ff voor het dubbele effect, door de audio uit weer door de in te gooien, hier weer effecten over heen te gooien, enz... Het is zeker niet nodig maar als je hem echt over z'n nek wil laten gaan, dan doe je dat zo!:)

In onderstaand voorbeeld heb ik mijn RM1X aangesloten op de KS-rack, en speel ik een van mijn patterns op de RM1X af, midi gaat naar de KS en daar heb ik in slot 1 de drumkit, en in slot 2 tot en met 4 wat rare bliepjes en geluiden.. Klinkt een beetje vaag omdat ik de standaard drumkit gebruik op de KS-rack, en die geluiden komen niet overeen met de drum geluiden op de RM1X, maar je hoort in ieder geval hoe de drumgeluiden klinken met een klein beetje intern effect, verder puur zo de Craptive Sound blaster in...

http://www.freevst.com/rm1x_ksrack_stukje.mp3

Elk drumgeluid is dus weer live aan te passen, decay, filter, effect (global over de hele drumkit) Ik draai in het voorbeeld wat aan de cut-off en release van een bas die in de drumkit staat..

En hier alleen geluiden uit de KS-rack, en dan een effectje uit de Kaosspad er over heen. Met een gitaar pedaaltje o.i.d. kun je de beats net zo rauw maken als je wilt, dit kan eventueel via één van de sub-outs ge-route worden, zodat je overige 3 parts niet ook overstuurd worden...

Attachments

• ksrack_door_kaosspad.mp3
    866,9 KB · Bekeken: 102
Klinkt wel overtuigend hoor. Ik denk niet dat bv een drumstation echt tot meer in staat is.
Ik moet er toch maar nog even over nadenken. Zo'n KS rack vult wel je rack ook gelijk lekker op.
Er zijn zoveel keuzes te maken en ik heb last van chronische twijfelziekte.

Niet erg overtuigend. Ook niet helemaal duidelijk of hij uit de Nord komt maar mocht dit zo zijn dan ren ik naar aanleiding van dit stukje niet naar de eerste de beste die er 1 te koop heeft.

De Alesis Micron heeft toch ook een drummodus?

Die nordrack (2) blijft mij toch wel intrigeren.
Iemand nog een mening over de toepassing wat betreft allerhande beats

Alesis micron heeft idd zeer fijne drums!!!!

Maar ipv de clavia nordrack 2 zou ik voor drums toch echt voor de modular versie gaan hoor...

Ik zou toch eerder een Waldorf Rack Attack dan een Nord Rack2 kopen.

En eerder een Nord Modular (gewoon even een simpel 1x1 midi-interface'je voor je pc kopen, dan kan je opeens ook zoveel extra dingen met je pc) dan een Waldorf Rack Attack.

En eerder Reaktor 5 dan een Nord Modular (aangenomen dat de PC die je nu gebruikt niet een of ander 400mhz-systeem is met 128mb RAM)....

Niet erg overtuigend. Ook niet helemaal duidelijk of hij uit de Nord komt maar mocht dit zo zijn dan ren ik naar aanleiding van dit stukje niet naar de eerste de beste die er 1 te koop heeft.

je moet ook geen overtuigende drum en beats verwachten uit een synth, ok beats dat kan nog wel,
maar hi-hats en drums etc. nee, tenzij je juist synthesized percussion mooi vindt ....
misschien kun je beter een sampler kopen + een synth ofzo .. of koop een echte drumcomputer
een TR-606 of 1 van de bakken die ik je eerder noemde ....

sowieso een Synth + overtuigende drumkits is misschien iets teveel gevraagd ....
daarom gebruiken de meeste mensen ook drumcomputers en samplers naast hun synths :eureka:

ik ken iig geen aantrekkelijke synths waar overtuigende 808/909 kits in zitten tenzij je dus weer terug valt op een synth gebasseerd op samples..

serieus . als jij opzoek bent naar overtuigende drumkits in een normale synth zoals een nord of whatever ....
dan kan ik je nu al vertellen dat je aardig teleur gesteld gaat raken als je ook maar 1 van de synths koopt die iedereen hier aanraadt ....

waarom koop je niet gewoon eerst het een en dan t ander? ipv dat je zometeen teleurgesteld gaat raken omdat je geen normale drums en percussie uit je synth krijgt? een 2e hands jomox x of airbase gaan geloof ik rond de 350/400 - een TR - 606 rond de 250 en de andere TR modellen behalve de 808 en de 909 zijn nog veel goedkoper, rond de 125 / 150 euro geloof ik... als ik jou was zou ik nu gewoon eerst de knoop doorhakken en beslissen wat je liever heb, overtuigende drums of een synth .... en gelijjk doorsparen en dan zo snel mogelijk t ander kopen ... ben je beter af lijkt mij...

als ik jou was zou ik dus eerst de nordrack2 kopen (aangezien je hier al erg gek op bent, is ook een leuke synth)
en gelijk gaan sparen voor een drumbak ... t wachten zal uiteraard wel verzacht worden omdat je wel ff zoet bent met je nieuwe synth :)

persoonlijk zou ik dus niet eerst een drumbak kopen en daarna pas een synth, aangezien je je tijd makkelijk slijt op een synth met een hoop knoppen en mogelijkheden dan een eenvoudige drumbak (tenzij je ergens voor 400 euro een machinedrum weet te scoren) ...

Geduld is een schone zaak, maar uiteindelijk zal je zien dat t wachten waard is :)

Re: welke VA als drumcomputer

ik zou helemaal niet voor een va gaan,maar juist analoog...de vetste drumklanken en percussiegeluiden krijg je uit een analoog expandertje..het zijn juist de filters die de beste drumklanken produceren en die zijn juist het slechts in welke va dan ook..logisch ..digitale filters gaan snel over hun nek...probeer het maar eens..en juist die subtiele verschilen die je met verschillende soorten analoge filters kunt bereiken maken originele en mooie drumklanken..
Drumstation vindt ik niet zo goed klinken,maar een jomox,mam adx of een vermona kinken vreselijk goed..en voor realistische drums een sampler met mooie multisamples..liefst een met anaoge filters..maar ja..

Grappig is het. Als je een vraag stelt op dit forum weet je na een tijdje nog minder dan voorheen.
In ieder geval zijn drumcomputers dus een categorie apart en niet te vinden in een doorgaanse VA.
Ik ga denk ik toch kijken of ik een mooie drumcomputer kan vinden, ik heb al een VA (microq lite).
En dan nog iets als een pulse of basstation. Bas, drums en spacegeluiden

de Vermona is zeker gaaf, jammergenoeg heb ik de mijne weggedaan. als ik 'm nog een keer goedkoop tegenkom koop ik hem zeker weer.
uit de nordrack 2 haal ik fraaie punchy drumsounds, mar ook uit de novation ks en de ion.
de novation is erg makkelijk met drum maps maken, maar vind de nord en vooral de ion nog een stuk beter klinken.
:)

Origineel geplaatst door elektrovolt
de Vermona is zeker gaaf, jammergenoeg heb ik de mijne weggedaan. als ik 'm nog een keer goedkoop tegenkom koop ik hem zeker weer.
:)
Vermona is inderdaad gaaf! Maar ik vond het een groot nadeel dat als je de release van de kick opendraaide, de toonhoogte van de kick mee veranderde. En dan bedoel ik de "ramp" of "decay" van de kick, je kon niet echt een bas maken die in het begin dicht op elkaar zit, en dan lang uitklinkt.. Tja, snap je wat ik bedoel? Ik vond de clap uit de Vermona wel echt :{ !!

@MCBasje303: Een dedicated drumbak werkt zeker fijner voor drums als een synth, maar het is ook erg leuk om drum geluiden met synth's te maken! Met de MicroQ moet je ook zeker wel wat fijne percussie kunnen maken! Heb je een sampler? Kun je je MicroQ gebruiken om een drum geluid te maken en deze te samplen. Dan bijvoorbeeld met je RM1X aansturen. Overigens zitten in de RM1X ook wel oke drum geluiden, de kicks vind ik persoonlijk wat minder... nouja succes in ieder geval!

de twee beste bakken zijn al meerdere malen ter sprake gekomen nl. de nord odular en de rack attack ,gebruik ze beide voor vuile mooie zachte harde groene drumklanken ,de modular kan je heel veel uithalen als je maar een beetje doet (hoezo geen midi inoterface op je interface op je comp.....ook iet zo'n oude joystickpoort?)
en ja...oooh die rack attack heerst echt waar (zelf heb ik de software versie ...klinktsuper )12 parts drumgeluiden en nog eens 12 polyfone synthesizer parts ....nogmaals ...je moet wel een beetje de moeite doen om te programmeren .

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nou, er is best wel wat verschil, hoor.

Koekebakker, heb jij die geluiden nog als sysex?

Wout

Bij deze mien jong :)

Attachments

• koekebakker\'s nl3 patches.zip
    12,2 KB · Bekeken: 99
Back