KORG Radias

Weet iemand of er ergens op de wereld iemand is die de moeite heeft genomen een VST editor te maken voor de radias?

Ja, dat heeft Korg namelijk gewoon voor je gedaan. Als je de Radias koopt zit er ook een vst editor bij.

Dat is geen VST editor wat erbij zit Renepela. Dat is een standalone editor.

... en het is helemaal vreemd, dat als je in je daw bezig bent met de radias,.. en je probeert gelijktijdig op dezelfde computer de standalone te openen, dat dat gewoon niet lukt omdat zijn engine dan reeds bezet is.

Ik loste dat op door op mijn 2de computersysteem de standalone te openen via usb connectie, en op mijn daw-computer hem via midi aan te sturen.

Omslachtig, maar de enige manier voor full-controle.

... en het is helemaal vreemd, dat als je in je daw bezig bent met de radias,.. en je probeert gelijktijdig op dezelfde computer de standalone te openen, dat dat gewoon niet lukt omdat zijn engine dan reeds bezet is.

Ik loste dat op door op mijn 2de computersysteem de standalone te openen via usb connectie, en op mijn daw-computer hem via midi aan te sturen.

Omslachtig, maar de enige manier voor full-controle.

Het kan wel, ik draai hem gewoon achter Renoise. Misschien omdat ik daar de WDM versies gebruik en bij de Standalone editor de gewone.

Maar dan nog, zelfs MicroX heeft zo'n VST editor, en er moeten toch Radias gebruikers zijn die dat ook willen, wellicht hebben ze het zelfde probleem als ik:
Als ik kon programmeren had ik allang een VST editor gemaakt voor de Radias.

Ik ben echt helemaal nieuw in de wereld van synths etc.

Maar als ik gewoon met ableton werk, dan heb je toch vrij weinig aan zo een "step" sequencer? Dat laat je ableton toch gewoon doen?

of snap ik er nou weer helemaal niets van.. :P

Met dank aan forumlid major-hostage ben ik nu ook in bezit van een Radias. Nu maar eens kijken hoe ik hem kan programmeren...

Coool! Veel plezier ermee. Ik vanavond nog met de mijne spelen. Kijken of ik iets in elkaar kan flanzen voor het synthforumcontest.

Ik ben echt helemaal nieuw in de wereld van synths etc.

Maar als ik gewoon met ableton werk, dan heb je toch vrij weinig aan zo een "step" sequencer? Dat laat je ableton toch gewoon doen?

of snap ik er nou weer helemaal niets van.. :P

Antwoord: Ja.

Hoi, Weet iemand waar ik zo'n kabeltje kan vinden die het rack met de toetsen verbind? misschien past een standaard van iets anders eraan? ik wil hem ietje langer dan het origineel namelijk.

Back