KORG Radias

ligt eraan he, de rack versie is 900 euro, en de toetsen versie iets van 1200 euro. Maar ze zijn alletwee hetzelfde hehe, de toetsen versie is gewoon de rackversie maar dan met een LOS clavier erbij. Dus als je al een toetsensynthesizer hebt staan kan je net zo goed de rackversie kopen, dat bespaart je weer wat geld.

Gefeliciteerd major-hostage :okdan: ,

Echt een bijzondere bakkie, alleen al met die effecten kun je uren achter elkaar spelen. Geen Virus, maar de Radias kan ook veel dingen die de Virus weer niet kan zoals formant data opslaan. Een echte analoog erbij en je bent qua geluidscontrasten klaar, voor mij dan.

Terwijl ik geen VST liefhebber ben vind ik de gratis editor een geweldige uitvinding om erbij te hebben.

Veel plezier ermee :koffie:

Nou ik vind dat een Radias toch wel gevaarlijk in de buurt van de Virus komt qua "scheur". En de Radias heeft het grote voordeel dat het een soort "workstation" is, met die sequencers, timbres en drums. Iets wat een virus dan weer niet had geloof ik. En die filter mixer is erg leuk, dat heb ik nog niet eerder gezien.

De sequencers gebruik ik niet, behalve als ik even op de bank wil zitten wat ook super cool is :koffie: . Voor de rest doe ik alles softwarematig. De timbres+drumset tegenover de virus' 16 part multimode is voor mij gelijk spel. En qua sound > ze kunnen allebei dingen die de ander niet kan. Uiteindelijk heb ik de Radias boven de Snow gekozen omdat het geluidskarakter van de Radias meer met mij deed.

Ik gebruik die sequencers wel, ik ben zelfs van plan (zoals je al gezien had op marktplaats) alles weg te doen, en nog een radias erbij te kopen, ze zijn super veelzijdig en eigenlijk "meer dan genoeg".

Ook erg handig als ik live wil performen, ik stuur hem nu aan met een gem S2 een extreem goeie midicontroller, 2x midi in out en thru en 16 layers dus je kan het keyboard opsplitsen in 16 segmenten dus 16 kanalen (of geluiden) apart aansturen met een clavier, ongevenaard ;) + de aftertouch van dat ding wat ook midi uitstuurt !

Kortom de Radias (in combi met de GEM s2) is eigenlijk waar ik al die tijd al naar op zoek was.

2 x Radias is nou niet iets wat ik echt aan zou raden maar als dat werkt voor jou is dat wel mooi. Ik begrijp dat de sequencer mogelijkheden heel leuk zijn in een live situatie.
Zelf heb ik gekozen om een echte analoog naast mijn Radias te hebben, namelijk de DSI Tetra. Deze is net als de Radias 4-part multitimbral en heeft ook sequencers per part. Je moet alleen wel bijna alles via midi doen want zoveel knoppen heeft ie niet. Ik heb ook met de 4-parts en 24 stemmen van de Radias meer als genoeg Radias sound :P
Ik ben er zeer blij mee en heb er nog nooit zo'n mooie geluidscontrasten gehad in de studio. De Tetra heeft geen effecten maar ik stuur hem gewoon naar de audio-in van de Radias voor effecten. De Tetra kost 689 euro en is volgens vele reviewers dan ook een 'no-brainer' ;)

Tja,tegenwoordig heb je aan 2 of 3 synths meer dan genoeg(oude analogen bakken buiten beschouwing gelaten dan).
Ik heb op een gegeven moment ook de knoop doorgehakt,en bijna alles de deur uit gedaan,Man man wat sliep ik die nacht slecht.
Maar goed ,in de loop der tijd ook wel het een en ander gehad,en een hoop geleerd..dat dan weer wel.
Zoals:
D-20,D-50,D-70,XP-30,XP-50,XP-80,drie stuks jv-2080,drie stuks ms2000B,Oberheim ob12,korg wavestation,01rw,01fd,05rw,minikaospad,JD800,creamware prodyssey,d110,jv1080,mvs1,u220,jp8000,fantom g7,a880,g800,drie keer mc50,mc505,pg10,pg1000,vs1680,sp808,korg d3200,yamaha md8,anx1,qy10,qy700,proteus 2000,kawai g,k1m,fb01,emu virtuoso,proteus 2,zoom rfx2000,quad 4,phatboy,alle expansion kaarten,en nog een zooi meer,maar dat weet zo 1,2,3 niet.
Maar nu een tijdje verder,is het de beste keus geweest,ik ben nu veel creatiever bezig en begin de apparaten steeds en steeds beter te kennen.

Ik werk nu alleen nog maar met 2 mc909's,radias,psr9000,spirit12,dynaudio bm6a en jv2080.
En eerlijk gezegd vind ik het wel prima zo,behalve de jd990 die mis ik toch echt wel.

Dus wat dat betreft kan ik de gedachte gang van de Major wel begrijpen om met 2 synths door te gaan.

Aan de andere kant,is van de 1 digitaal+1 analoog combi van terra-pee,ook wel weer wat van te zeggen.

Blijft leuk speulgoed.

hmm ja ik heb ook wat analoogs/ouds naast de Radias gehad, een jx8p en een dx7. Nou moet ik zeggen dat een Radias met gemak als die 2 synths kan klinken, zeker de jx8p emuleren was geen probleem. Daar kwam ook nog een bij dat ik op mijn jx8p nog maar 1 geluidje gebruikte, en de dx7 al een maand uitstond.

En ik vind dat hoe meer je om je heen hebt staan hoe beperkter jezelf word. Dat is niet voor iedereen zo, maar dat gevoel had ik wel altijd.

He, Major-Hostage (en de anderen natuurlijk ok). Gebruiken jullie de stepsequencer vaak van de Radias. Ik ben erover aan het denken een radias rack te kopen, maar twijfel of ik aan een MS2000 rack niet voldoende heb. Ik gebruik nu mijn electribes en die steppers zijn echt supermakkelijk in gebruik. Hoe zit dat bij de Radias of de MS2000?

Die gebruik ik wel ja alleen weet ik allemaal nog niet echt goed hoe het werkt. De stepper van de Radias is wel iets anders als die van de electribe hoor. Ik heb het nog niet voorelkaar gekregen om hem " real-time" te laten lopen en recorden.

Voorderest werkt ie wel makkelijk opzich.

Ik zal even kijken of ik een manual kan downen, kan ik een beetje kijken of ik er zo uit kom. Want ik zou denk ik alleen maar de stepsequencer gebruiken. Tenminste, daar zou ik hem voor kopen.

Ik zal even kijken of ik een manual kan downen, kan ik een beetje kijken of ik er zo uit kom. Want ik zou denk ik alleen maar de stepsequencer gebruiken. Tenminste, daar zou ik hem voor kopen.

Tja,die van de Radias is natuurlijk wel een stukje uitgebreider,dit omdat je ook 4 parts tegelijk kunt delen.
De stepsequencer in de ms2000 is in feite de mod sequencer waarmee je je arp lijntje kunt modificeren.
Werkt behoorlijk recht toe recht aan,maar in de radias zitten gewoon meer mogelijkheden waarmee je leuke trucjes kunt uithalen.
Dat was ook de rede dat ik m'n ms2000b's heb verkocht.

Maar als het je alleen om de stepsequencer te doen is ,zou ik gewoon een ms2000 halen,wil je meer?... betaal je gewoon meer.

Check... Ik snap het Ramirez. Het gaat me eigenlijk ook wel een beetje om de preset sounds, of ik daar wat mee kan. Dat zit bij beide wel goed denk ik, alleen die polyphonie lijkt me wel een grote pre van die Radias. Is het zo dat je bij de radias per step de toonhoogte kan veranderen en dat je dan ook ziet welke toonhoogte je hebt? Hoe zit dat dan bij de MS2000? Ik heb overigens pas net de manual gedownload dus ik kan dat nog ff bekijken zometeen

Check... Ik snap het Ramirez. Het gaat me eigenlijk ook wel een beetje om de preset sounds, of ik daar wat mee kan. Dat zit bij beide wel goed denk ik, alleen die polyphonie lijkt me wel een grote pre van die Radias. Is het zo dat je bij de radias per step de toonhoogte kan veranderen en dat je dan ook ziet welke toonhoogte je hebt? Hoe zit dat dan bij de MS2000? Ik heb overigens pas net de manual gedownload dus ik kan dat nog ff bekijken zometeen

Voor zover ik nog weet van de ms2000,is dat je de toonhoogte gewoon in het scherm te zien krijgt in de vorm van pitch waardes per stap.
Trouwens bij elke stap die je maakt met een realtime controller past het scherm zich meteen aan,erg makkelijk trouwens.
De preset sounds zijn ook in de ms2000 erg goed.Er zijn ook diverse soundbanks via internet te downloaden.
De radias heeft meer geluidsbanken waar je tevens ook de ms2000 presets mee kan inladen.
ik ben er zelf ook nog niet uit hoe dat precies werkt,heb er ook weinig tijd voor gehad de laatste weken om er flink in te duiken.

De radias heeft daarintegen weer een mooie editor,die je bij de ms2000 moet missen,maar omdat je bij de ms2000 weer minder functies hebt grijp je er niet zo heel erg op mis.

zo hebben ze beide wel iets.

De Radias lijkt in geen enkel opzicht op de ms2000, 2 compleet verschillende synths hoor. Ze zien er mischien wel een beetje hetzelfde uit en geven dezelfde indruk, maar toch!

Mischien moet je ze eens alletwee uitproberen in een winkel ofzo?

Mischien helpt dit je een beetje:

Korg ms2000 sequencer:

Korg Radias sequencer:

Verschil lijkt me wel duidelijk zo toch ?

Mischien helpt dit je een beetje:

Korg ms2000 sequencer:
YouTube- Analog style sequencing on a MS2000R

Korg Radias sequencer:
YouTube- magnetics fields 1 jean michel jarre

Verschil lijkt me wel duidelijk zo toch ?

Nee hoor, wat je daar met de MS2000 ziet gebeuren doe je op dezelfde manier met de RADIAS. Daar komt bovenop dat alle patches van de MS2000, de MicroKorg en de R3 ge"port" zijn naar de RADIAS, die kun je dus gelijk inladen. Er zullen allicht kleine verschillen te horen zijn, maar dat heeft dan te maken met de algoritmes die gebruikt worden. Het zijn tenslotte allebei VA's.

Back