KORG Radias

Hij is wel aardig maar 24 stemmen is veel te weinig, zeker in deze tijd!! Jammer.

Origineel geplaatst door mario
Hij is wel aardig maar 24 stemmen is veel te weinig, zeker in deze tijd!! Jammer.

Je kunt er 100 hebben, maar als het nergens naar klinkt heb je er niets aan. :)

Aardig is wel dat je de unison mode kunt gebruiken waarbij je tot 6 voices kunt stapelen en toch maar 1 stem gebruikt van het geheel. Die truc deed de nord lead 3 ook al.

Origineel geplaatst door mario

Errr... Al speel je met al je vingers, tenen EN je piet, dan nog kom je maar aan 21 stemmen.. ;) Ghehe...
Dus ik weet niet watvoor waanzinnige akkoorden je wil sequencen, maar 24 lijkt me toch meer dan zat? Weet niet in hoeverre deze multitimbraal is, maar als de unison zelfs al geen stemmen kost, lijkt me 24 toch zeker acceptabel! :biertje:

Wat een gezeik over stemmen altijd. Dat ding kan volgens het filmpje 6 x unison zonder stemmen te verliezen. Lijkt me meer dan genoeg dus. En hoeveel vingers heb je eigenlijk? 8o)

Als een synth met gebruik van 2 - 4 stemmen nog steeds niet goed klinkt is het voor mij per definitie al geen interessante bak meer.

Als je kijkt naar de geboden functionaliteit is 24 stemmen gewoon netjes.

Als je stemmengeil bent moet je iets als een Virus Ti scoren waarbij een berg truukjes wordt uitgehaald om tot 80 stemmen te komen. Tja dan heb je wel 80 stemmen.....maar wat heb je er echt aan?

Ik vind de KORG basjes erg ok....dat moet ik toegeven. En ik vind de Radias een mooi, echter iets te hoog geprijsd product. In het segment 1100 - 1200 had deze synth een bestseller geworden denk ik. Maar goed Korg maakte deze fout ook al met de Electribe MX en SX, prima spul maar net te duur om er zomaar bij te kopen.

Maar goed, terug over de stemmen. Als die Radias gewoon super lekker klinkt, is het dan echt zo boeiend dat ie niet meer dan 24 voices heeft?

P.S. Ik irriteer me overigens vaak aan het feit dat mensen van mening zijn dat een geluid alleen vet kan klinken door bergen stemmen te stapelen. De Unison op 16 methodiek zeg maar.

Ga eens wat leren over synthese mensen, dan merk je snel genoeg dat 2 stemmen ook baggervet kan klinken. Je zult zien dat je juist erg veel plezier hebt aan een erg vet geluid maken met 1 of enkele stemmen.

Aan een unison knoppen hengsten kan iedereen!

Laatst gewijzigd:
Vind het wel gaaf, synths met stepsequencers. Daar kun je toch jaren plezier aan beleven.
Vind deze dan wel erg Novation achtig lijken.

En analoge troep is er nog plenty, alleen is het fokking duur in vergelijk met die DSP troep.
Geen wonder dat dit dan beter verkoopt.

Origineel geplaatst door Acidfever
Wat een gezeik over stemmen altijd. Dat ding kan volgens het filmpje 6 x unison zonder stemmen te verliezen. Lijkt me meer dan genoeg dus. En hoeveel vingers heb je eigenlijk? 8o)

Als een synth met gebruik van 2 - 4 stemmen nog steeds niet goed klinkt is het voor mij per definitie al geen interessante bak meer.

Als je kijkt naar de geboden functionaliteit is 24 stemmen gewoon netjes.

Als je stemmengeil bent moet je iets als een Virus Ti scoren waarbij een berg truukjes wordt uitgehaald om tot 80 stemmen te komen. Tja dan heb je wel 80 stemmen.....maar wat heb je er echt aan?

Ik vind de KORG basjes erg ok....dat moet ik toegeven. En ik vind de Radias een mooi, echter iets te hoog geprijsd product. In het segment 1100 - 1200 had deze synth een bestseller geworden denk ik. Maar goed Korg maakte deze fout ook al met de Electribe MX en SX, prima spul maar net te duur om er zomaar bij te kopen.

Maar goed, terug over de stemmen. Als die Radias gewoon super lekker klinkt, is het dan echt zo boeiend dat ie niet meer dan 24 voices heeft?

P.S. Ik irriteer me overigens vaak aan het feit dat mensen van mening zijn dat een geluid alleen vet kan klinken door bergen stemmen te stapelen. De Unison op 16 methodiek zeg maar.

Ga eens wat leren over synthese mensen, dan merk je snel genoeg dat 2 stemmen ook baggervet kan klinken. Je zult zien dat je juist erg veel plezier hebt aan een erg vet geluid maken met 1 of enkele stemmen.

Aan een unison knoppen hengsten kan iedereen!

Ik snap dat wel, maar hoe zit het dan als je een sustainpedaal gebruikt, zoals ik voor piano of rhodes? Dat kost heel rap veel stemmen.

Ik vind het eigenlijk veel vreemder dat er nagenoeg geen hybride synths worden gemaakt ala Dave Smith Evolver.

De Evolver is wat mij betreft toch wel DE synth van de afgelopen jaren. De voordelen van analoog combineren met de voordelen van digitale klankopwekking met een volledig digitale aansturing.

Of een digitale synth met analoog multimode filters erachter.....dat zou vet zijn!

Origineel geplaatst door Bartology
Ik snap dat wel, maar hoe zit het dan als je een sustainpedaal gebruikt, zoals ik voor piano of rhodes? Dat kost heel rap veel stemmen.

Niet anders dan met patches met lange decay/releases lijkt me.

Geen idee hoe korg dit oplost, denk door voice stealing dus dat zal je bij gebruik van veel stemmen gaan merken inderdaad. Maar als je een single patch gebruikt denk ik niet dat je snel aan de 24 stemmen zult zitten.

Tsj het is gemaakt met oasis techniek dus het zou wel vet moeten klinken voor een va.

Ik vind die filter wel dope. digitaal en scherp en wat leuke tricks.

maar ja korg die knalt altijd de prijzen omlaag.....dus ik wacht af tot ie cheap is.

Ik zag ook in het filmpje dat de Radias nu ook over een morphing filter beschikt. Is dat niet variant op de Z-plane filters van EMU?
En die crossmodulation feature ken ik ook al van de JP80x0 en V-Synth. Maar al die andere modelling technieken vind toch wel leuk (Multiple Modelling Synthesis -> Wavetable Synthesis). Bij VPM synthesis kan je de harmonischen nog eens shapen. Grappig dat hij hierbij zegt dat je het filteren hierbij niet in trapjes hoort, terwijl ik het toch wel een beetje kan horen als hij realtime aan de knop draait :D
Ondanks dat vind ik het toch wel een leuk bakje met een eigen sound (zover je het kan horen in die brakke videokwaliteit). Maar ik vind 'm op dit moment dus ook nogal overpriced.

Origineel geplaatst door ChampionSound
Ik zag ook in het filmpje dat de Radias nu ook over een morphing filter beschikt. Is dat niet variant op de Z-plane filters van EMU?
En die crossmodulation feature ken ik ook al van de JP80x0 en V-Synth. Maar al die andere modelling technieken vind toch wel leuk (Multiple Modelling Synthesis -> Wavetable Synthesis). Bij VPM synthesis kan je de harmonischen nog eens shapen. Grappig dat hij hierbij zegt dat je het filteren hierbij niet in trapjes hoort, terwijl ik het toch wel een beetje kan horen als hij realtime aan de knop draait :D
Ondanks dat vind ik het toch wel een leuk bakje met een eigen sound (zover je het kan horen in die brakke videokwaliteit). Maar ik vind 'm op dit moment dus ook nogal overpriced.

Het principe van Z-plane omvat inderdaad ook het morphen van filter algoritme naar filter algoritme. Dus wat principe betreft is het inderdaad het zelfde. Of de implementatie enigszins op elkaar lijkt weet ik niet.

Dat van die stepping viel me ook op. En ik vind dat je de steping behoorlijk goed hoort, niet zomaar een beetje. En dit vind ik niet echt meer van deze tijd. Dat is dus wel zonde.

Stepping is echt wel gaaf!
Vooral als het bij digitaal aangestuurde analoge filters gaat (bijv Polaris).
En dan een delay er nog over.
Lekkah!

MAAR, nu het filmpje weer even heb bekeken heb, zeg hij dat hij dat hij voor het veranderen van het VPM geluid in de edit mode gaat. Misschien is het ook bedoeld om eerst het geluid te zoeken wat je nodig hebt, en het dan zo te laten staan. Maar ik begrijp dan nog steeds niet dat hij hierbij zegt hoe "silky smooth" de parameters veranderd worden.. ongelofelijk zeg :dubbel:

Kijk,

Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinigen die helemaal weg is van de MS2000.
Dus de Radias ligt zeker in mijn overweging, maar wat ik nu eigenlijk veel belangrijker vind is het volgende:

WAAROM is er geen enkele fabrikant die op het idee komt om zo'n soort klavier te maken waaraan je een rack synth kan hangen???

Wat een luxe zou dat zijn, waar ga ik vandaag eens lekker mee spelen, nordrack, virus...
hang em erboven, en eindelijk niet meer dat ge-ren van klavier <-> rack

dan wel met gewone midi in (de radias versie heeft een maffe radias-only plug zag ik)

Wie gaat met mij voor dit geweldige idee de straat op :W

Origineel geplaatst door fuse
Stepping is echt wel gaaf!
Vooral als het bij digitaal aangestuurde analoge filters gaat (bijv Polaris).
En dan een delay er nog over.
Lekkah!

ik vind dat stepping effect ook gaaf maar je moet wel kunnen kiezen fijne en grove resolutie...als je de resolutie van een parameter sweep kan quantiseren dan word het weer een effect op zich...Meestal is het echter een ongewenst digitaal bijeffect

Back