Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door mario
Hij is wel aardig maar 24 stemmen is veel te weinig, zeker in deze tijd!! Jammer.

Origineel geplaatst door mario
Hij is wel aardig maar 24 stemmen is veel te weinig, zeker in deze tijd!! Jammer.
Ghehe...

Origineel geplaatst door Acidfever
Wat een gezeik over stemmen altijd. Dat ding kan volgens het filmpje 6 x unison zonder stemmen te verliezen. Lijkt me meer dan genoeg dus. En hoeveel vingers heb je eigenlijk?
Als een synth met gebruik van 2 - 4 stemmen nog steeds niet goed klinkt is het voor mij per definitie al geen interessante bak meer.
Als je kijkt naar de geboden functionaliteit is 24 stemmen gewoon netjes.
Als je stemmengeil bent moet je iets als een Virus Ti scoren waarbij een berg truukjes wordt uitgehaald om tot 80 stemmen te komen. Tja dan heb je wel 80 stemmen.....maar wat heb je er echt aan?
Ik vind de KORG basjes erg ok....dat moet ik toegeven. En ik vind de Radias een mooi, echter iets te hoog geprijsd product. In het segment 1100 - 1200 had deze synth een bestseller geworden denk ik. Maar goed Korg maakte deze fout ook al met de Electribe MX en SX, prima spul maar net te duur om er zomaar bij te kopen.
Maar goed, terug over de stemmen. Als die Radias gewoon super lekker klinkt, is het dan echt zo boeiend dat ie niet meer dan 24 voices heeft?
P.S. Ik irriteer me overigens vaak aan het feit dat mensen van mening zijn dat een geluid alleen vet kan klinken door bergen stemmen te stapelen. De Unison op 16 methodiek zeg maar.
Ga eens wat leren over synthese mensen, dan merk je snel genoeg dat 2 stemmen ook baggervet kan klinken. Je zult zien dat je juist erg veel plezier hebt aan een erg vet geluid maken met 1 of enkele stemmen.
Aan een unison knoppen hengsten kan iedereen!
Origineel geplaatst door Bartology
Ik snap dat wel, maar hoe zit het dan als je een sustainpedaal gebruikt, zoals ik voor piano of rhodes? Dat kost heel rap veel stemmen.

Origineel geplaatst door ChampionSound
Ik zag ook in het filmpje dat de Radias nu ook over een morphing filter beschikt. Is dat niet variant op de Z-plane filters van EMU?
En die crossmodulation feature ken ik ook al van de JP80x0 en V-Synth. Maar al die andere modelling technieken vind toch wel leuk (Multiple Modelling Synthesis -> Wavetable Synthesis). Bij VPM synthesis kan je de harmonischen nog eens shapen. Grappig dat hij hierbij zegt dat je het filteren hierbij niet in trapjes hoort, terwijl ik het toch wel een beetje kan horen als hij realtime aan de knop draait
Ondanks dat vind ik het toch wel een leuk bakje met een eigen sound (zover je het kan horen in die brakke videokwaliteit). Maar ik vind 'm op dit moment dus ook nogal overpriced.

Origineel geplaatst door fuse
Stepping is echt wel gaaf!
Vooral als het bij digitaal aangestuurde analoge filters gaat (bijv Polaris).
En dan een delay er nog over.
Lekkah!
Origineel geplaatst door Bartology
Nu al??
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=62444