Meer karakter geven aan cleane sound

Chulukinat

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een manier om mijn MPC 1000 zijn sound meer karakter te geven. Alhoewel ik de tracks opneem in nuendo/cubase en het de bedoeling is dat ik daar effecten erop ga gooien leek het me geen slecht idee om de uiteindelijke mix een keer door iets analoogs te halen. of zou het slimmer zijn om de samples bij het opnemen eerst door een analoog apparaatje te halen? ik zat te denken aan iets met buizen... of iets wat gewoon de AD conversie lekker naar de tering helpt zodat ik met een vieze sound zit. in elk geval iets met karakter en het liefst natuurlijk niet al te duur.

een software pakketje met allemaal buizenversterkers is misschien wat voor je, blue tubes. je heb toch cubase dus je kan het gewoon als plug-in gebruiken. dan heb je meteen een aantal verschillende smaken buizen te pakken.

(en nee, het klinkt natuurlijk niet helemaal 100% hetzelfde als met echte buizen, ongeveer 99% schat ik zo.)

bliepbliep

ok thnx... ja ik zag bijvoorbeeld in de video van wutang bij mtv cribs dat RZA een sansamp gitaarpreamp met buizen gebruikt om een vieze sound te krijgen. nu vraag ik me af in hoe verre gitaarpreamps dus over het algemeen bruikbaar zijn hiervoor. en zou je de samples er dan doorheen halen voor het opnemen? of uiteindelijk heel je mix een keer er doorheen halen?

Je kunt natuulk ook gewoon vieze samples gebruiken.
Van platen samplen enzow.

Dit onderwerp komt regelmatig langs trouwens. Dus zoek maar eens naar bijv buizen en je komt ellenlange posts tegen met plenty tips.

Tja..er zijn zoveel manieren te bedenken om je sound minder clean te maken...Expirimenteer er eens op los zou ik zeggen, alles mag. Scoor een gratis cassettedeck er record er wat samples mee die je vervolgens weer terug sampled op je MPC...kan leuk klinken!

suc6

hey chulukinat... ni om lullig te zijn maar als je jezelf nu eens eerst concentreert op beats maken (af). en dan verder gaat zoeken naar je "sound". Ik zie je nu al een paar maanden zeuren hierover... any products made???

sorry maar dat was niet de vraag poast. ik deel de mening met je dat het voorop staat om daadwerkelijk shit te maken in plaats van te hunten 4 gear. maar dit is een mindstate die je voor jezelf moet houden vind ik en niet elke keer beginnen te roepen als iemand op zoek is naar iets om zijn sound te vormen. het werkt nou eenmaal motiverender als je werkt met een sound waarover je tevreden bent. en aangezien ik mijn 2000xl ga verkopen ben ik gewoon aan het uitzoeken waarin ik mijn geld het beste kan investeren om mijn doel te bereiken.

of nog beter, een bandrecorder bij de plaatselijke krinloop winkel voor 15 euro. (kan je meteen goedkoop bandjes scoren):D

maarre, serieus, heel soms liggen daar bestwel vette dingen, laatst nog een lptje gescoort voor 1 euri.

Origineel geplaatst door Chulukinat
ik deel de mening met je dat het voorop staat om daadwerkelijk shit te maken in plaats van te hunten 4 gear. maar dit is een mindstate die je voor jezelf moet houden vind ik en niet elke keer beginnen te roepen als iemand op zoek is naar iets om zijn sound te vormen.

ehm...whatever... iedere keer??? Gast jij bent de enige in mijn complete omgeving die nu al een half jaar aan het zoeken is naar een bepaalde "sound"!
Dus waarom kom je met de bullshit opmerking dat ik dat iedere keer roep als iemand iets zoekt om zijn sound te vormen????? pleaz....
Ik ben zelf ook op zoek naar nieuwe apparaatjes en een emu sampler om een vollere "sound" te krijgen...
Ik wil je alleen duidelijk maken dat je het niet moet vragen aan bijv. dit forum, (naja tot op zekere hoogtte), maar ZELF m,oet gaan zoeken naar iets wat JIJ goed vind. Ik bedoel de 1 wil alles met een mpc 3000 omdat dat beter klinkt en de ander vind de klank van een intertoys keyboard DE "sound". Zoek zelf in winkels ga testen en shit. Niemand kan jou vertellen welke "sound" JOU aanspreekt.
En zeg wat je wil, ik word alleen een beetje ziek van het gezeur hierover, ik heb al 32 posts gezien van je man... come on.
Dan kan je mij wel aanvallen, ik wil je alleen duidelijk maken dat je op deze manier over 10 jaar nog steeds je "sound"zoekt en nog steeds geen flikker hebt gemaakt. maar goed ieder zijn ding, ik hou me bek wel voortaan peazls suc6!

haha jezus dude ik heb je nieteens aangevallen hahaa goddamn. ik vroeg me gewoon af of mensen hier mij onbekendere apparatuur konden aanraden waar ze misschien zelf ervaring meehadden. als je je er zo aan irriteert wat doe je dan op een forum als dit?
sorry hoor maar volgens mij kan je gewoon iets niet uitstaan ofzo... het lijkt in ieder geval meer op uiting van irritaties dan advies dat je geeft. :gaap:

zoek even op korg dss-1

mijn ideale app. voor vette samples... stop deze in de mpc en....

google. anders ook even op disko freq fx site

die korg is mij iets te groot gih! ik heb sonicstate even erover gechecked en volgens mij zou ik dan beter een s900 of s950 kunnen nemen. maar in elk geval bedankt.

Origineel geplaatst door Chulukinat
sorry hoor maar volgens mij kan je gewoon iets niet uitstaan ofzo... het lijkt in ieder geval meer op uiting van irritaties dan advies dat je geeft. :gaap:

Ja dat zei ik toch? Ik kan het inderdaad niet uitstaan dat ik overal "ik zoek een sound help me" posts zie.... dat is idd. een beetje irritant aangezien ik op dezelfde forums hang en het wel MOET zien.
En waarom ik op een forum als dit kom?

Net als jou voor info... ik post het alleen 1 x.....

Maar no hard feelings heb morgen toetsen op school ben een beetje sjachie, en ik reageer het op jou af! hehehehe.

volgens mij was het een post over de sound van de 2000xl die je bedoeld maar die stond op mpc-forums. en hier reiken de ervaringen gelukkig net even iets verder dan alleen mpc's

maar anyway succes met je toetsen morgen

Wel grappig...

Fabrikanten zijn al vanaf het begin bezig om de kwaliteit op te schroeven. We gingen van analoog naar digitaal, van tape naar harddisk, van LP naar CD. En wat willen we nu? Bitcrushers, tape saturation plugins, noem maar op! Alle technische vooruitgang helemaal voor niks geweest! :P

Nu mijn tip: probeer ergens een 4 sporen recorder te regelen ofzo, daar blijft de kwaliteit nog mee overeind, maar je geeft er een analoge draai aan. :)

Succes!

Wout

ga eerst je mond eens spoelen met dat "ik ga mn 2000xl verkopen"
foei foei foei

ram de aparte outs eens door een analoog mixertje.. beetje oversturen -->dikke shit

Back