Handleiding en of hulp S2000 sampler?

Sebiie

Nieuwkomer
Uhmmmms ben sinds kort in het bezit van een akai s2000
Maar heeft iemand toevallig hier een nederlandse handleiding van dat ding???

Ik snap er werkelijk geen enkele sikkepit van =(

(of misschien zijn er s2000 gebruikers die mij live willen helpen de beginselen de snappen / door te nemen????)

Graag hoor ik van jullie!!
S.

Ja da was me wel vaker opgevallen, je vraagt om een nederlandse en je krijgt een engelse
Duhhh die heb ik dus al en vraag ook niet voor niets om een nederlandse, ghehehehehehe

8)

Maar goed, in ieder geval bedankt, wie bied er meer? ;)

S.

Ik vraag me af of er een Nederlandse handleiding van is.
Ik heb ook een S2000 gehad en heb de manuals nog liggen ervan.

Ik had er enkel duits, frans en engelse versies bij gekregen.

Er staat een forumbericht ergens over deze kwestie
Iemand zou bij akai een nederlandse versie hebben aangevraagd en deze hebben gekregen
Standaard zit ie er niet bij denk ik nee

Ik heb de forumgebruiker ook al een pb gestuurd
Maar wellicht zijn er nog andere manieren om me te helpen... ???

Aantal vragen waar ik even mee zit:
De akai van mij heeft 32mb geheugen maar houd niks zelf vast????
Ik probeer programs te maken maar krijg er maar een activated en niet meerder???

(uhh volgens mij begrijp ik de structuur van het apparaat ook niet zo)

Maar wellicht zijn er nog andere manieren om me te helpen... ???

Misschien de importeur even mailen (zie http://www.akaipro.nl/). Die leveren ook een Nederlandse versie voor de MPC1000, dus misschien hebben ze van de oudere spullen ook nog wel wat liggen.

De akai van mij heeft 32mb geheugen maar houd niks zelf vast????

Als je bedoelt: hij houdt niks vast als je 'm uitzet en daarna weer aan, dan klopt dat.

Ik probeer programs te maken maar krijg er maar een activated en niet meerder???

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "activated", maar als je bedoelt dat je er maar eentje tegelijk kan gebruiken dan zit je waarschijn in single of program mode, terwijl je het bij multi moet zoeken.

sampler

sampler

Je zit dan ws inderdaad in program mode en niet in multi (die zit er naast :) )

maarre als je dr echt niet uitkomt (maar met wat klooien en uitproberen moet dat toch lukken...!) wil ik je wel `live` helpen

gr F

Ja maar uhhh voor de multimode moet je toch eerst programms maken... (denk ik via de handleiding tekunnen ontcijferen) :confused:

Wel tof dat je me "live" wilt helpen!!!!
Ik ga inderdaad eerst zelf wel weer ff wat prutsen.

Weet je ook of de akai s900 e.d. dezelfde principes hanteren??? ken namelijkk iemand met de s900
woont alleen wel wat verder weg dan jij dus das ook weer niet handig. :erm:

S.

s900 heb ik geen verstand van.

Maar in multimode voeg je eigenlijk gewoon meerdere samples samen. Als je een aantal losse samples hebt gemaakt kun je die in multimode samenvoegen. Maar als ik zo ff vluchtig kijk in de link van de handleiding staat dat er toch wel redelijk duidelijk in (of is engels niet je sterkste punt ?)

De sampler heeft als ik t goed heb een ROM geheugen dus hij is alles kwijt als je m uitzet ja.

Origineel geplaatst door Sebiie
Ja maar uhhh voor de multimode moet je toch eerst programms maken... (denk ik via de handleiding tekunnen ontcijferen) :confused:

Klopt.

Van 1 of meerdere samples maak je een program, waarin staat welke sample op welke toets zit, etc.

En van 1 of meerdere programs maak je een multi, die vertelt welk program op welk midikanaal reageert en hoe die in de stereomix staat.

Origineel geplaatst door etaoin
Klopt.
Van 1 of meerdere samples maak je een program, waarin staat welke sample op welke toets zit, etc.
En van 1 of meerdere programs maak je een multi, die vertelt welk program op welk midikanaal reageert en hoe die in de stereomix staat.

Precies.. zo begrijp ik het dus ook en kom ik wee terug op he eerste verhaal
Eerste programs maken en mijn vraag in eerste instantie:

Hij heeft iets van 255 program plaatsen
maar wanneer ik er 1 maak is dat prima, wanneer ik er twee maak blijft er maar 1 active (active geeft ie in het scherm weer en staat ook in de handleiding op pagina 45

maaar op pagina 45 van de handleiding staat ook iets van 12 prog active (plaatje drie) maar hoe??? da snap ik dus nie???
:confused:

S.

maar wanneer ik er 1 maak is dat prima, wanneer ik er twee maak blijft er maar 1 active (active geeft ie in het scherm weer en staat ook in de handleiding op pagina 45

Die active programs is een "legacy" functie die overgeërft is vanuit de S1000. In program mode kun je aan een programma een midi-kanaal en een program change nummer toewijzen. Met "1 active" wil hij zeggen dat je een program aan het editten bent dat een uniek nummer heeft. Als je dus iets op je keyboard speelt, dan hoor je alleen dit programma. Als er meerdere programma's zijn met hetzelfde nummer, hoor je die allemaal te gelijk. Het is dus een indicatie zodat je weet waar je mee bezig bent.

Overigens zijn deze settings op de S2000 "deprecated" en zitten ze er alleen maar in om backwards-compatible te zijn met de S1000. Programs verdelen over midikanalen doe je normaliter gewoon in een multi

maaar op pagina 45 van de handleiding staat ook iets van 12 prog active (plaatje drie) maar hoe???

Twaalf programs met hetzelfde nummer.

Laatst gewijzigd:
Ik heb er ook een aangeschaft maar heb er nog geen geluid uit gekregen vannavond weer prioberen :D

En heb je er al geluid uit gekregen???? 8)
Ik nog niet maar heb er dan ook verder nog even geen tijd voor gehad (moet je toch even behoorlijk de tijd voor nemen ben ik bang voor

Heb ondertussen wel contact gehad met akaipro.com
en akai-europe maar ben uiteindelijk trecht gekomen bij voerman voor een nederlandse handleiding
Deze zijn dit nu aan het uitzoeken voor me of deze er is, word ik morgen over terug gebeld

S.

{off topic} moet jij niet naar paasvee ? {ontopic}

Maarre 1 enkele sample is je ook nog niet gelukt ??

Origineel geplaatst door Freezz
{off topic} moet jij niet naar paasvee ? {ontopic}

Hahaha je ben als zaandammer goed op de hoogte wat er hier in schagen gebeurt ;-)

Maarre 1 enkele sample is je ook nog niet gelukt ??

Ja eentje is wel gelukt, maar ook daarin moet je volgens mij iedere toets een andere sample kunnen aanwijzen en daar ben ik ook nog niet uit, maar dat zeg ik, heb de afgelopen dagen weinig tijd gehad :gaap:

S.

Weet je ook of de akai s900 e.d. dezelfde principes hanteren??? ken namelijkk iemand met de s900
woont alleen wel wat verder weg dan jij dus das ook weer niet handig. :erm:

S.

Vergeet die S900 maar, was nog ver voor het multi-mode tijdperk.

Damn net de importeur aan de lijn gehad, geen nederlandstalige handleiding ;{
Nou ja dan moet ik het toch maar met de engelse doen....

van het weekend maar weer een daggie reserveren om te kloten met dat ding.. *zucht*

Damn net de importeur aan de lijn gehad, geen nederlandstalige handleiding ;{
Nou ja dan moet ik het toch maar met de engelse doen....

van het weekend maar weer een daggie reserveren om te kloten met dat ding.. *zucht*

Misschien is dit wat?

:duivels:

Back