waldorf xt

S.L.E.

verse amateur
op marktplaats adv. nr. 2866412013

toch niet zo duur dacht ik?

ook nog een se1x die zie je niet zo vaak voorbij komen

adv nr. 2681297913

Staat weer een MiniMoog ook op MP, voor maar liefst € 2.800,-. Wel een beetje overdreven op zijn zachtst gezegd; voor dat geld koop je toch heel wat ander analoog synthgeweld.

Maar goed, dat was even off topic………..

Re: waldorf xt

Origineel geplaatst door S.L.E.
op marktplaats adv. nr. 2866412013

toch niet zo duur dacht ik?

Ik denk dat je voor dat geld niet veel krachtigers en uitgebreiders kan kopen qua synths. 'Tis echt een fantastisch beest, die XT. En zodra je je waagt aan het creeëren van je eigen wavetables zal je al helemaal zien hoe belachelijk veel je met 't ding kan doen...

tis dat ik het geld nu niet heb anders had ik hem wel gekocht!
meestal gaan ze toch nog wel weg voor over de 400 meende ik te zien

350 is zeker geen geld. Ik heb hem zelf ook en het is echt een digitale scheurbak....maar ook (uiteraard) geschikt voor langzaam evoluerende sounds, zoals pads & drones :W

Aanrader!

Het is ook nog eens een 'hands on' bak met 44 draaiknoppen die allemaal als midi controller naar buiten gaan. Ik heb zelf ooit een mapping in Logic gemaakt naar de NI Pro52, werkt als een tierelier. Bij complexe softsynth's kun je wellicht niet alles besturen, maar de belangrijkste functies zitten er allemaal op en ze hebben aparte draaiknoppen.

400 euri is echt geen geld voor zoveel synth, de modulatiematrix doet niet onder voor een grote modular.

Ik begrijp niet waarom mensen een XT verkopen.

Zo'n dikke vette sound krijg je uit geen enkele andere bak.

(vind ik :))

die van mij gaat er ook nooit meer uit!
heerlijke bak voor digitale ranzigheid!!!

en wellicht binnekort weer gewoon nieuw te koop! typ waldorf even in bij thomann, en check gearjunkies.com ;-)

Ik snap ook niet waarom die dingen altijd te koop staan. De afgelopen 2-3 maanden stond er altijd wel een te koop op ebay...

De sound en de mogelijkheden zijn ook ontzettend etc... maar mischien voor sommigen toch te ingewikkeld gezien de mogelijkheden.

Origineel geplaatst door Mart.M...
De sound en de mogelijkheden zijn ook ontzettend etc... maar mischien voor sommigen toch te ingewikkeld gezien de mogelijkheden.

ik was altijd een grote fan van de waldorf sound, maar op de microwave2 (en XT) raakte ik toch uitgekeken. met alle respect, het waldorf karakter (de wavetable) digitaal uitgevoerd blijft vlak in mijn oren en gaat vervelen.
eigen wavetables heb ik nooit geladen, moet ik erbij zeggen. de microwave1 met het analoge filter vind ik stukken levendiger qua geluid, met beoud van het waldorf karakter.
overigens vind ik de evolver van dave smith een prima alternatief voor de XT. kan net zo hard en industrieel, en nog veel meer.

off topic mee: 2800 voor een minimoog is echt veel ja. intussen ben ik trouwens om: koop liever een voyager. ok, je levert wat in t.o.v. de originele minimoog-dreun, maar je krijgt zoveel meer als het om speelbarheid, expressie en mogelijkheden gaat.

de microwave1 van waldorf (hoeft geen 300 te kosten) is een leuk alternatief toruwens.

Origineel geplaatst door Leo
..maar op de microwave2 (en XT) raakte ik toch uitgekeken.

ik bedoel natuurlijk 'op de sound van de microwave raakte ik uitgekeken.'
want ik raak uiteindelijk op alle synths uitgekeken. ;)

ik bedoel natuurlijk 'op de sound van de microwave raakte ik uitgekeken.'
want ik raak uiteindelijk op alle synths uitgekeken. ;)

Dat uitgekeken zijn is een virus die je krijgt wanneer je te veel koopt/verkoopt. Kan er zelf over meepraten want ik heb het ook een poosje gehad. Gewoon stoppen. Geeft alleen maar onrust, tenzij je er geld aan wilt verdienen. :D

....want ik raak uiteindelijk op alle synths uitgekeken. ;)

Dit is toch wel een geintje he Leo? Kan het me haast niet voorstellen :)

Origineel geplaatst door Mart.M...

Ik denk dat dat ook reden is. Alleen door de presets bladeren begint snel te vervelen.

de XT is nou juist een synth die je echt MOET programmeren.. IMO... en dan heb ik het niet alleen over de basics zoals de superkrachtige mod matrix en enorme hoeveelheid envelopes die je vrij kunt toewijzen..

..ten eerste kan je dus je eigen wavetables inladen met sounddiver of met soundtower's microwave-editor..

..met 'UPAW' maak je die wavetables.. met dat programma kan je echt ziekelijk veel en 'tis open-source dus je kan zelfs de bron-code (in C++) van het programma aanpassen naar je wensen...

je kunt wav-samples converteren naar wavetables (met het programma 'wav2µwave') maar je kunt zelfs ook afbeeldingen converteren naar wavetables met het programma 'raw2wave'...

.. maar je kunt ook bv wavetables maken door het spectrum van elke aparte wave in een table te tekenen.. mbv additieve synthese dus.. en kijk ook maar eens op carbon111.com, daar staan allerlei tips om maffe dingen met je XT uit te halen (glide op 1 osc bijv) en er staan ook tabellen met graphische weergaves van bijna alle factory-preset wavetables...

check ook ns dit artikel van soundonsound, staat heel veel info over het programmeren van een XT in..

dus 't lijkt me sterk dat je al op deze synth uit kan zijn gekeken zonder dat je ooit een custom-wavetable erin hebt geladen.. want dat is slechts het begin..! :)

(ik heb mijn xt trouwens ooit gekocht voor 400,- van iemand die de presets niet goed genoeg vond :dubbel: )

toch klopt dat niet sten, er zit ook nog iets tussen presets hinkelen en tot op het bot gaan.
de microwave1 verveelt me niet, de nord modular ook niet, de moog al helemaal niet. het is wel zo denk ik, dat veel mensen niet verder komen dan de standaard knoppen. de microwave xt (en de kawai k5000) zijn 2 synths waarbij ik driekwart van de synthese altijd links heb laten liggen, waves, wavetables, harmonischen.....
een oscillator en een filter en een amp, me wat envelopes en lfo's is mooi zat voor mij (en meer mensen denk ik)

Back